Meer tandplak verwijderen met de nieuwe Philips Sonicare Airfloss Ultra

Optimale reiniging tussen de tanden en minder bloedend tandvlees

april 29, 2015

Eindhoven – De nieuwe Philips Sonicare AirFloss Ultra is ontworpen in samenwerking met tandzorgdeskundigen en is uitgerust met de revolutionaire ‘microburst’-technologie, speciaal voor moeilijk te bereiken delen van de mond. Hiermee wordt tot 99,9 procent van de tandplak verwijderd voor een zichtbaar en voelbaar schoner resultaat.[1]

Daarnaast vermindert de Airfloss Ultra bloedend tandvlees bij 95% van de gebruikers.[3] Philips Sonicare introduceert de AirFloss Ultra als opvolger van de eerste Airfloss, een revolutionair product dat speciaal is ontworpen om gemakkelijk en effectief tussen de tanden te reinigen, voor gezonder tandvlees in slechts vier weken.[2]

Philips weet dat consumenten altijd op zoek zijn naar eenvoudige en effectieve oplossingen voor een betere mondhygiëne, zodat ze zonder een bezoek aan hun tandzorgprofessional hun gebit zo grondig kunnen reinigen dat het eruitziet en aanvoelt alsof ze net naar de tandarts zijn geweest. De Philips Sonicare AirFloss Ultra biedt een snelle en eenvoudige oplossing voor interdentale reiniging en maakt effectief schoon tussen de tanden in slechts 60 seconden. Dit innovatieve mondverzorgingsproduct maakt gebruik van ‘microburst’-technologie om een gerichte drievoudige stoot lucht en (mond)water af te geven, waardoor tandplak tussen de tanden wordt verwijderd. Onderzoek heeft aangetoond dat deze techniek de gezondheid van het tandvlees in slechts vier weken kan verbeteren.[1]

“De Philips Sonicare AirFloss Ultra is ontworpen voor mensen die niet regelmatig flossen, om hen een gebruiksvriendelijk apparaat te bieden dat helpt bij het tegengaan van tandvleesontsteking en het verbeteren van de gezondheid van het tandvlees”, aldus Laura van der Laan, Marketing Manager bij Philips. “De introductie van de nieuwe Philips Sonicare AirFloss Ultra biedt consumenten een gemakkelijke en gebruiksvriendelijke manier om tussen de tanden te reinigen. Het apparaat beschikt over drie verschillende standen, zodat gebruikers hun mondreinigingsroutine kunnen aanpassen aan hun behoeften op het gebied van interdentale reiniging.

De Sonicare AirFloss Ultra kan ook worden gebruikt in combinatie met mondwater, voor een heerlijk fris gevoel.”

Belangrijkste kenmerken van de Philips Sonicare AirFloss Ultra:

• Het krachtige, nieuw ontworpen spuitstuk verwijdert tot 99,9 procent van alle tandplak uit de behandelde delen van de mond[2]*, en biedt een groter bereik van de interdentale ruimtes van verschillende grootte.
  • Aangetoond in laboratoriumonderzoek. De feitelijke resultaten in de mond kunnen verschillen van gebruiker tot gebruiker.
  • Gezonder tandvlees in slechts vier weken[1] met drie verschillende standen voor flossen op maat:
    - Enkele stoot lucht en (mond)water
    - Dubbele stoot lucht en (mond)water
    - Drievoudige stoot lucht en (mond)water
  • Vermindert bloedend tandvlees bij 95% van de gebruikers
  • Vijftig procent groter reservoir dat eenvoudig kan worden bijgevuld met mondwater of gewoon water.

De Philips Sonicare AirFloss Ultra is in twee uitvoeringen in Nederland verkrijgbaar
Philips Sonicare AirFloss Ultra met 1 opzetstuk HX8331: 99,99 euro
Philips Sonicare AirFloss Ultra met 2 opzetstukken en opzetstukhouder HX8332: 109,99 euro

Voor meer informatie over de Philips Sonicare AirFloss Ultra kunt u terecht op www.philips.nl/airfloss

[1] Gottenbos, P. en Williams, Q.O.W. In vitro study measuring the removal of plaque biofilm by Philips Sonicare AirFloss Ultra. Gegevens ter inzage beschikbaar, 2014.
[2] Amini, P., et al. A study to assess the effects of Philips Sonicare AirFloss Pro, when used with antimicrobial rinse, on gum health and plaque removal. Gegevens ter inzage beschikbaar, 2014.
[3] Tijdens een studie van 28 dagen onder 160 patienten met milde tot matige gingivitis en in combinatie met het gebruik van antibacterieel mondwater.

Philips Sonicare Airfloss Ultra

Saskia Maas
Senior Manager Public Relations, Philips Consumer Lifestyle
Tel: +31 (0)6 53408194
E-mail: saskia.maas@philips.com

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 105.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum.  .