‘Connect to Healthy’ met Philips, officiële sponsor gezondheidstechnologie op South By Southwest® Interactive

maart 11, 2015

• Philips demonstreert ‘connected health’-technologieën en inzet voor een gezondere wereld door middel van innovatie
  • ‘Connect to Healthy’-beleving houdt het vastleggen en monitoren in van gezondheids- en conditiegegevens van bezoekers van SXSW®

Austin (VS) – Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is de officiële sponsor gezondheidstechnologie voor het evenement South By Southwest (SXSW®) Interactive in de Texaanse stad Austin in de Verenigde Staten. Philips laat bezoekers in demonstraties en presentaties het potentieel zien van ‘connected technologies’, die ziektepreventie en gezonde leefgewoonten stimuleren, diagnose en behandeling sneller laten verlopen en effectievere revalidatie en thuiszorg mogelijk maken.

In een steeds nauwer verbonden wereld met gezondheidsapps op smartphones en tablets krijgen consumenten een steeds actievere rol als het gaat om hun persoonlijke gezondheid en welzijn. Philips richt zich op gezondheidstechnologieën om het leven van mensen te verbeteren door middel van zinvolle innovaties.

“We effenen de weg voor een gezondere wereld door de koppeling van diverse gegevensbronnen, innovatie en connectiviteit om te komen tot nieuwe technologieën en programma’s die leiden tot wezenlijke inzichten met concrete toepassingen”, aldus Jeroen Tas, CEO van Philips Healthcare Informatics Solutions and Services (HISS). “Wij zien SXSW Interactive als een uitgelezen mogelijkheid om ‘connected health’ voor bezoekers tastbaar te maken – hen vandaag te laten zien hoe gezondheid er in de toekomst uit gaat zien.”

Zorgtechnologie blijft aan belang en invloed winnen doordat innovaties als draagbare apparatuur de persoonlijke gezondheid concreter maken voor consumenten en patiënten. Ook de introductie van de MedTech Expo op de SXSW® Interactive van dit jaar wijst er weer op dat de sector alles doet om de zorgverlening te ondersteunen in de vorm van creatieve en geavanceerde ontwikkelingen. Dit proces leidt tot boeiende innovaties op het snijvlak van de individuele gezondheid en professionele zorgverlening.

“Met de nieuwe SX Health and MedTech Expo erbij is 2015 een belangrijk jaar voor zorgtechnologie op SXSW. En dat wordt nog extra benadrukt door de aanwezigheid van Philips”, vindt Hugh Forrest, directeur van het SXSW Interactive Festival. “We zijn erg benieuwd naar alle innovaties die Philips op dit gebied in huis heeft, en de aanwezigheid van een onderneming als Philips op dit evenement maakt de aandacht van SXSW voor deze verticale markt des te overtuigender.”

Discussie over connectiviteit aanjagen
Tijdens de show zullen Philips-topmanagers aanwezig zijn om discussies te leiden over de toekomst van connectiviteit. Thema’s die aan bod zullen komen, zijn onder meer:

• Home Smart Home: The Future Conscious Home – Op dinsdagmiddag 17 maart om 12.30 uur plaatselijke tijd neemt Liat Ben-Zur, Senior Vice-President Digital Technology and Connected Propositions bij Philips, deel aan een paneldiscussie over de toekomst van ‘connected homes’. Mevrouw Ben-Zur behandelt de uitdagingen en mogelijkheden die ons wachten bij de voorbereiding op de woning van de toekomst.
  • Connectivity: The NextGen Healthcare Doctrine – Op dinsdagmiddag 17 maart om 12.45 uur plaatselijke tijd, verzorgt Jeroen Tas de thematoespraak over hoe nieuwe ‘connected health’-technologieën de positie van patiënten versterken en een nieuw tijdperk voor de zorgsector inluiden.

Connect to Healthy
Philips laat bezoekers ook kennismaken met het concept ‘connected care’ in de vorm van de ‘Connect to Healthy’-beleving. Daarbij worden met diverse draagbare apparaten de gezondheids- en conditiegegevens van 1000 bezoekers van SXSW® Interactive vastgelegd en gemonitord. Deze informatie wordt gepresenteerd op een speciaal ontworpen dashboard om bezoekers inzicht te geven in de veranderingen die hun gezondheid gedurende een dag doormaakt en hoe deze afsteken tegen de gegevens van andere bezoekers van SXSW Interactive elders in Austin. Om mee te doen aan de ‘Connect to Healthy’-beleving kunnen bezoekers voor informatie en inschrijving terecht in de Philips Motivate Lounge in het Austin Convention Center.

Philips presenteert ook ‘MediDash,’ het bekroonde prototype van een toepassing voor gegevensanalyse die is voortgekomen uit de onlangs gehouden HealthSuite Digital Platform Hackathon. Voor de leden van het winnende Hackathon-team, ‘Team 6 Analytics,’ vindt op zaterdagochtend 14 maart om 10.30 uur plaatselijke tijd een ceremonie plaats in de Philips Motivate Lounge in het Austin Convention Center. Het team zal ook samen met Jeroen Tas aanwezig zijn op de MedTech Expo op maandagmiddag 16 maart om 16.00 uur plaatselijke tijd in de Philips Innovation Lounge in het JW Marriott Hotel.

Aanwezigheid Philips op SXSW® Interactive
Philips is op alle SXSW® Interactive-data aanwezig om zijn innovatieve technologieën te presenteren met demonstraties, evenementen en gesprekken:

• Op de Philips-stand op de allereerste MedTech Expo van SXSW® Interactive op 16 en 17 maart demonstreert Philips de nieuwste digitaal verbonden innovaties voor thuiszorg, patiëntbegeleiding, pijnbestrijding en mobiele beeldvorming.
  • Op zaterdagavond 14 maart van 19.00 tot 22.00 uur plaatselijke tijd slaan tv-zender SyFy en Philips de handen ineen voor de SyFy Philips Fusion Party. Boeiend entertainment en interactieve verlichting komen samen in een exclusieve live-première van de nieuwe SyFy-dramaserie ‘The Expanse’.
  • Om aandacht te vragen voor gezond leven en ziektepreventie door goede voeding komt ook Philips-technologie voor de bereiding van gezonde voeding aan bod in de Philips Health Shack, van 13 t/m 17 maart, van 09.00 tot 18.00 uur plaatselijke tijd.

Kijk voor meer informatie over de aanwezigheid van Philips op South By Southwest® op www.philips.com/sxsw, en volg de #SXSWInteractive-conversatie via @PhilipsHealth en @PhilipsLiveFrom.

Gelieve voor verdere persinformatie contact op te nemen met:

Joost Maltha
Woordvoerder Philips Healthcare
E-mail: joost.maltha@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 105.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum.