Museum Kids Factory in het Philips museum tijdens Krokusvakantie

februari 6, 2015

Het Philips museum organiseert tijdens de Krokusvakantie (15-22 februari) de Museum Kids Factory in samenwerking met MAD emergent art center. Kinderen vanaf 6 jaar worden uitgedaagd om kleine projecten te knutselen, te experimenteren met interactieve installaties en te spelen met elektronica. Nieuwe dingen leren door te doen en te ontdekken is een spannende activiteit voor leergierige geesten.

Bezoekers worden uitgenodigd om te ontdekken en actief te worden met een aantal installaties, gereedschappen en speelgoed. Activiteiten als “Tover je Toekomst”, Oculus Rift, LEAP, Little Bits, Lego Mindstorms en een mooie verzameling van Philiform, dat Philips in 1968 ontwikkelde met als doel het assortiment bouw- en experimenteerdozen voor jongere leeftijden uit te breiden.

Oculus Rift
Een bijzondere beleving in de Museum Kids Factory in het Philips museum is de zogenaamde ‘Oculus Rift’. Oculus Rift is een virtual reality-bril. Met deze speciale bril beleef je de omgeving die aan je voorbijtrekt zo enorm echt dat deze niet meer van de onechte wereld te onderscheiden is. En andersom zorgt de VR-Bril ervoor dat je de onechte virtuele wereld van bijvoorbeeld een game, niet meer van de echte wereld kan onderscheiden. Het resultaat: de ultieme virtuele beleving voor kinderen en volwassenen van alle leeftijden.

Entree voor het Philips museum is tevens entreebewijs voor de Museum Kids Factory.

Meer activiteiten in Philips museum
Tijdens de vakantieperiode organiseert het Philips museum meer activiteiten: speciaal voor de viering van het ‘Internationaal jaar van het Licht’ heeft het Philips museum de interactieve lichtinstallatie 'AURA' naar Eindhoven gehaald, die tot en met 1 maart te bezoeken is. 'AURA' is een uniek en experimenteel ontwerp dat is gecreëerd in het kader van de rol van licht en geluid in het leven van alledag. Tevens is het een experiment dat de mogelijkheden van stedelijke verfraaiing en interactie onderzoekt.

Ook de familievoorstelling 'De Lamp’ is in de vakantieweek weer te zien. In deze intieme voorstelling met het sfeervolle Oude Fabriekje van het Philips museum als setting vertellen het lampenmaakstertje, Gerard en Anton Philips hoe het was om in 1891 bij Philips & Co te werken in Eindhoven. Het technische proces van het maken van de eerste Philips gloeilampen wordt in het toneelstuk op een eenvoudige manier uitgelegd. 'De Lamp' is tijdens de vakantieperiode vier keer per dag te zien in het Philips museum. Het museum is tijdens de vakantieperiode ook op maandag geopend.

Perscontact:

Mark Grispen
Manager communications Philips museum
E-mail: mark.grispen@philips.com

Meer informatie over het Philips museum is te vinden op www.philips-museum.com. Hier is ook praktische informatie over openingstijden, toegangsprijzen en parkeermogelijkheden te vinden.

Over het Philips museum

Het Philips museum is het museum van Koninklijke Philips N.V.. Gevestigd in de eerste gloeilampenfabriek van Philips in het centrum van Eindhoven. De tentoonstelling in het museum neemt de bezoekers mee op de reis door het Philips verhaal. Een verhaal over innovaties en ambitieus ondernemerschap. Vanaf de start van de onderneming in 1891 tot en met de innovaties van morgen. Meer informatie is te vinden op: www.philips-museum.com.