Nieuwscentrum
masthead nachtwacht on tour l

mrt 01, 2021

Nachtwacht on Tour wint Gouden SponsorRing

Gemiddelde leestijd: 1-3 minuten

Philips en het Rijksmuseum hebben gezamenlijk de gouden SponsorRing gewonnen voor de campagne ‘De Nachtwacht on Tour’. Het is de derde keer op rij dat Philips de prijs in ontvangst mag nemen: in 2019 werd de Gouden Sponsorring toegekend aan de campagne BuurtAED.nl, een gezamenlijke campagne met de Hartstichting. Een jaar eerder viel de campagne Philips en Rijksmuseum verbeteren het leven in de MRI-scanner in de prijzen.


Uit tientallen inzendingen kwamen Philips en het Rijksmuseum als winnaar uit de bus in de categorie Cultuur en Entertainment.

De samenwerking van Philips en Rijksmuseum is een case met een bijzonder maatschappelijk karakter, en passend bij deze tijd', aldus het juryrapport.  

In dit bijzondere project trekken levensgrote replica’s van de Nachtwacht langs verpleeg-, verzorgingshuizen om bewoners en personeel een hart onder de riem te steken in een periode waarin er voor deze kwetsbare groep vaak geen mogelijkheid is de deur uit te gaan en tehuizen soms noodgedwongen gesloten blijven voor bezoek. Vrijwilligers van Philips maken het project mede mogelijk door als museumgids te fungeren voor bewoners van de deelnemende verpleeg- en verzorgingshuizen; ze vertellen het verhaal achter het meesterwerk en beantwoorden vragen.

SponsorRing afbeelding

Meer dan 10.000 mensen

Het afgelopen jaar zijn er meer dan 10.000 ouderen en kwetsbaren op deze manier in aanraking gekomen met het bekendste schilderij van Nederland. “We zijn erg blij dat we via onze jarenlange, hechte samenwerking met het Rijksmuseum kunst kunnen inzetten om een positieve impact te hebben op de samenleving. Zo draagt dit project direct bij aan onze missie om het leven van mensen te verbeteren”, aldus Guus Pennings, Manager Brand & Sponsorships, Philips Benelux.  

Sinds begin 2021 is het project uitgebreid; replica's van de Nachtwacht zijn nu te vinden in ziekenhuizen in heel Nederland, om zorgpersoneel een hart onder de riem te steken in deze zware tijden.

Beste sponsorcases

De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland. De missie van de Stichting SponsorRingen is om door middel van het jaarlijks uitreiken van prijzen voor dé beste sponsorcases het vakgebied sponsoring in de breedte te promoten en professionaliteit in de branche te stimuleren. 

Deel op social media

Onderwerpen

Contact

Tommie Dijstelbloem

Tommie Dijstelbloem

Woordvoerder Philips Benelux

Tel: +31 6 19 28 83 20

You are about to visit a Philips global content page

Continue

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.