Nieuwscentrum

nov 28, 2019

Design Talk van Frank Verbrugge over Philips S9000 Prestige

Gemiddelde leestijd: 1-3 minuten

For English see below

Ben de man die je wilt zijn

Philips Experience Design speelt een cruciale rol in de missie van Philips: het leven verbeteren van 3 miljard mensen in 2030. Het team van meer dan 500 ontwerpers in 15 studio's over de hele wereld creëert producten, diensten en oplossingen die echt betekenisvol zijn voor de mensen die ze kopen of gebruiken. Jaarlijks worden hiervoor tientallen iF, Red Dot en andere vooraanstaande internationale designprijzen ontvangen. Speciaal voor Dutch Design Week 2019 was in het Philips Museum een selectie te zien van recente prijswinnende ontwerpen. De designers boden het publiek een uniek kijkje achter de schermen, met een expositie vol schetsontwerpen, prototypes en design talks. Dat leverde een prachtige serie aan video’s op. Deze week de vijfde: ‘Philips S9000 Prestige; ben de man die je wilt zijn’.

 

Je uiterlijk is ook je merk. En we erkennen dat het belangrijk is om te kijken naar de rol die je heb, welke rol je in het leven dat ook is, of je nu een vader, zoon, zakenman of iemand die met zijn handen werkt, bent. Wij streven ernaar jou te helpen de man te zijn die je wilt zijn. 

 

Ons Philips Experience Design Team kreeg de opdracht om een hoogwaardig scheerapparaat te ontwerpen dat de beste scheerervaring zou bieden; het scheerapparaat moet dicht, huidvriendelijk en gebruiksvriendelijk zijn. Om dit te doen, concentreerden de ontwerpers zich op het identificeren van belangrijke ontwerpeigenschappen die het scheerapparaat boven de rest deden uitstijgen en onderscheidend zouden maken. Voorbeelden hiervan zijn het gebruik van echt metaal in de behuizing en het gebruik van een innovatieve oplaadtechnologie. Met veel aandacht voor detail en het nemen van de tijd om de details van het scheerapparaat zorgvuldig te realiseren door middel van vele prototypes en proeven, heeft het team ervoor gezorgd dat het scheerapparaat aan zijn verwachtingen voldoet.

 

VIDEO’s:

Alt-text image

Design Talk by Frank Verbrugge on the Philips S9000 Prestige

Be the man you wish to be

Philips Experience Design plays a crucial role in Philips' mission: to improve the lives of 3 billion people by 2030. The team of more than 500 designers in 15 studios around the world creates products, services and solutions that are truly meaningful to the people who buy or use them. Every year, dozens of iF, Red Dot and other leading international design awards are received. Especially for Dutch Design Week 2019, the Philips Museum showed a selection of recent award-winning designs. The designers offered the public a unique look behind the scenes, with an exhibition full of sketches, prototypes and design talks. This resulted in a beautiful series of blogs and videos. This week the fifth one: Philips S9000 Prestige; be the man you wish to be.

 

Your appearance is your brand. And we recognize it’s important to look the part, for whatever role you play in life, whether you’re a dad, son, corporate man or rugged worker. We aim to help you be the man you wish to be. 

 

Our Philips Experience Design Team was tasked to design a high-end shaver that would provide the best shaving experience; delivering on closeness, skin friendliness and ease of use. In order to do so, they focused on identifying key design attributes that would differentiate and elevate the shaver above the rest. Examples of this include the use of real metal in the housing and leveraging innovative charging technology. With great attention to detail and taking the time to carefully realize the details of the shaver through many prototypes and trials, the team ensured that the shaver lives up to its expectations.

 

Frank Verbrugge explains in several videos how the team came to their solution.

 

VIDEO’s:

Deel op social media

Onderwerpen

Contact

Mascha Geerts - Prins

Mascha Geerts - Prins

Communications Manager Philips Innovation Center Eindhoven

Tel.: +31 6 24856782