Nieuwscentrum
masthead nathalie lam over diversiteit L

jul 31, 2019

Inclusion & Diversity ambassador Nathalie Lam bij BNR: “Het belangrijkste is dat iedereen zich welkom voelt bij Philips”

Gemiddelde leestijd: 2-4 minuten

In het programma ‘Ask me anything’ op BNR sprak presentator Thomas van Groningen met Nathalie Lam (Inclusion & Diversity ambassador bij Philips), Marion Mulder (bestuurslid bij Workplace Pride) en Stephan Horn (bestuurslid Rainbow LHBT-netwerk bij de Rabobank) over het belang van deelname aan Pride Amsterdam en diversiteit op de werkvloer.

 

“Door met een boot mee te varen tijdens de Canal Pride in Amsterdam willen we laten zien dat collega’s, in alle landen waar Philips actief is, vrij voor hun seksuele oriëntatie uit kunnen komen. Voor veel van mijn collega’s is het een heel waardevol signaal”, aldus Nathalie. “Zij kunnen prettiger werken als ze ook bij hun werkgever mogen zijn wie ze zijn.”

Alt-text image
Omdat ik half-Surinaams ben, doen mensen allerlei aannames over me. Voor veel LHBTQ’s geldt hetzelfde. Ons partnership met Pride is voor mij daarom extra belangrijk.

Nathalie Lam

Inclusion & Diversity ambassador bij Philips

Iedereen welkom 

Voor het vierde jaar op rij is het gezondheidstechnologiebedrijf vertegenwoordigd in de Canal Pride. Maar Amsterdam is niet de enige plaats waar Philips de Pride ondersteunt.

 

“Ook in minder voor de hand liggende plaatsen zoals Nashville in de Amerikaanse staat Tennessee waren we dit jaar aanwezig. Het initiatief hiervoor komt altijd vanuit onze collega’s ter plaatse. Het belangrijkste is dat iedereen zich welkom voelt bij Philips”, vertelt Nathalie. “Ik weet hoe het kan voelen om de ander te zijn. Omdat ik half-Surinaams ben, doen mensen allerlei aannames over me. Dat ik goed kan dansen en koken, bijvoorbeeld. Voor veel LHBTQ’s geldt hetzelfde. Ons partnership met Pride is voor mij daarom extra belangrijk.”

Alt-text image

Afspiegeling samenleving

Nathalie begrijpt de zorgen over de vercommercialisering van Pride: “Vanaf het begin af aan heb ik er daarom voor gewaakt dat we als Philips geen commerciële doelen koppelen aan onze Pride-activiteiten. Het gaat ons ook niet alleen om het feest op de boot. Dit jaar hebben we, in samenwerking met ontwerper Ninamounah, het T-shirt voor de 1.500 vrijwilligers van Pride Amsterdam ontworpen. De verschillende symbolen representeren de gelijkheid in liefde ongeacht waar de drager zich mee identificeert. Inclusion & Diversity is een van de fundamenten van onze wereldwijde HR-strategie, want je kunt alleen maar succesvol het leven van mensen verbeteren als je als organisatie een afspiegeling bent van de samenleving.”

Alt-text image

Deel op social media

  • https://www.philips.nl/a-w/about/news/archive/standard/about/news/articles/2019/20190731-inclusion-and-diversity-ambassador-nathalie-lam-bij-bnr-het-belangrijkste-is-dat-iedereen-zich-welkom-voelt-bij-philips.html Link gekopieerd

Onderwerpen

Contact

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.