Nieuwscentrum

nov 27, 2018

SponsorRing award voor campagne ‘Philips en Rijksmuseum verbeteren het leven in de MRI scanner’

Gemiddelde leestijd: 2-4 minuten

       

Op maandag avond 26 november 2018 mochten Philips en het Rijksmuseum gezamenlijk de SponsorRing award in ontvangst nemen voor hun gezamenlijke campagne ‘Philips en Rijksmuseum verbeteren het leven in de MRI-scanner’. Uit de 15 genomineerde cases van de in totaal 58 inzendingen kwamen Philips en het Rijksmuseum als winnaar uit de bus in de categorie Kunst en Cultuur. 

 

Kern van de sponsor samenwerking is de unieke combinatie van de nieuwste Philips digitale MR-oplossing, de Ingenia Elition 3.0T, met een speciaal Ambient Experience thema genaamd Hollandse Meesters. Doel van Ambient Experience is om MRI-scans comfortabeler te laten verlopen voor patiënten en de uitkomsten van de scans te verbeteren door een omgeving van licht, geluid en beelden te creëren. Deze speciale Hollandse Meesters uitvoering is een resultaat van een samenwerking tussen Philips, het Rijksmuseum en het Rotterdam Philharmonisch Orkest.

 

“Philips heeft een enorme transformatie doorgemaakt de afgelopen jaren”, aldus Nanda Huizing, Head of Brand, Communications & Digital bij Philips Benelux. “We hebben scherpe keuzes gemaakt en zijn een bedrijf geworden dat zich richt op gezondheidstechnologie en het verbeteren van het leven van mensen. Maar in al die jaren is ons partnerschap met het Rijksmuseum een constante. Het was aan ons om met het nieuwe Philips een inhoudsvolle samenwerking te vormen met het Rijksmuseum. En dat hebben we gedaan met beelden van de oude meesters, muziek van het Rotterdam Philharmonisch Orkest om zo de MR beleving voor de patiënt te verbeteren door een omgeving van licht, geluid en beelden te creëren. Dit is wat mij betreft een prachtig voorbeeld hoe je een partnership relevante inhoud geeft, en daar zijn we trots op!”

Unieke samenwerking 

Het Rijksmuseum selecteerde de prachtige schilderijen met landschappen die getoond worden op de manier waarop een MRI-scan ontstaat: de schilderijen worden laag voor laag opgebouwd. Om de beelden nog beter tot hun recht te laten komen, zocht het Rotterdam Philharmonisch Orkest bijpassende, rustgevende muziek. De combinatie van muziek en kunst leidt patiënten af en geeft ze iets prettigs om over na te denken. Uit het ‘Muziek als medicijn’ onderzoek van professor Hans Jeekel van het Erasmus Medisch Centrum blijkt namelijk dat muziek een positieve rol kan spelen tijdens medische behandelingen. De combinatie van kunst en muziek zorgt voor een aantoonbare vermindering van stress en creëert zo een meer comfortabele behandeling. Hoe meer ontspannen de patiënt, hoe succesvoller het MRI-onderzoek kan plaatsvinden.

Over de SponsorRing

De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland. De missie van de Stichting SponsorRingen is om door middel van het jaarlijks uitreiken van prijzen voor dé beste sponsorcases het vakgebied sponsoring in de breedte te promoten en professionaliteit in de branche te stimuleren. https://sponsorring.nl/

Deel op social media

Onderwerpen

Contact

Saskia van Wezel - Maas

Saskia van Wezel - Maas

Sr. Communicatiemanager / woordvoerder Health Systems