Best practices

Ik leer hier ontzettend veel, elke dag – vakmatig en ook wat m’n persoonlijke ontwikkeling betreft. En dit najaar start ik een opleiding online marketing die ik dan gelijk in de praktijk kan toepassen.

Frans Hupjé (45)

Medewerker Marketing & Communicatie Philips Museum, Eindhoven

Frans Hupjé

Na zijn hbo-­studie Communicatie vond Frans Hupjé onderdak bij een uitgeverij. Heel leuk, afwisselend en uitdagend werk; wat wil je meer? Totdat, vijftien jaar later, het bedrijf failliet ging en hij op straat kwam te staan. Frans zat niet bij de pakken neer: hij zette alles op alles om in het communicatievak terug te keren. Waarbij hij er al snel achter kwam dat zijn opleiding van destijds en zijn ervaring niet goed matchten met de huidige functie­eisen.

 

Toen het UWV hem tipte over een WGP-­plek als Marketing & Communicatiemedewerker bij het Philips Museum, was Frans er snel uit: in die wereld zocht hij immers zijn toekomst. “En ik kan er de achterstand in mijn vakkennis wegwerken. Zo is het ook uitgepakt”, zegt hij. “Ik leer hier ontzettend veel, elke dag – vakmatig en ook wat m’n persoonlijke ontwikkeling betreft. En dit najaar start ik een opleiding online marketing die ik dan gelijk in de praktijk kan toepassen. Met dat alles heb ik goede hoop om  straks van werk­naar­werk te kunnen doorstromen.”