Philips Wake-up Light: Een lichter leven

Zon- en daglicht zijn cruciaal voor ons welzijn. Het juiste soort licht op het juiste moment houdt ons fit, gezond en energiek.

Lees meer over hoe Philips u kan helpen met licht en lichttherapie.

Winterblues

Hebt u in de herfst en winter te kampen met weinig energie en een minder opgewekte stemming?

close

In landen met lange winters voelt tot 15% van de mensen zich door gebrek aan licht lusteloos, een gemoedstoestand die ook wel winterblues wordt genoemd.

Ongeveer 1-3% voelt zich ook down en heeft last van een winterdepressie (SAD of Seasonal Affective Disorder).

Wakker worden

Wilt u natuurlijk en vol energie wakker worden?

close

In de donkerdere maanden in de herfst en de winter hebben veel mensen moeite met wakker worden en voelen zij zich ook daarna nog slaperig.

Zonlicht heeft een positief effect op ons: in de zomer worden we energieker wakker en zijn we vaak opgewekter. De Philips Wake-up Light bootst dit soort licht na.

Gebrek aan energie

Hebt u op bepaalde momenten te weinig energie en kunt u een boost gebruiken?

close

Veel mensen hebben overdag regelmatig gebrek aan energie. Ze hebben het gevoel dat ze veel langer zouden moeten kunnen slapen dan hun leven en levensstijl hen toestaan. Meestal hebben mensen na de lunch een middagdipje. De Philips-lichttherapieproducten kunnen u helpen dit gebrek aan energie aan te vullen.

Slaappatronen

Kunt u wel wat hulp gebruiken om u een goed en regelmatig slaappatroon aan te leren?

close

Mensen voelen zich het beste als ze goed uitgerust zijn en ze hun natuurlijke ritme kunnen volgen. Een regelmatige afwisseling van lichte en donkere omgevingen gedurende elke 24 uur is belangrijk voor de slaap- en ontwaakgewoonten.

Jetlag

Gaat u naar een andere tijdzone en wilt u geen last hebben van jetlag?

close

Als u meerdere tijdzones passeert, zijn uw lichaamsklok en de nieuwe tijd niet in balans. Hierdoor krijgt u niet alleen te maken met slaapproblemen; ook uw stemming en energieniveau lijden eronder.

Vorig Volgende

Hoe lichttherapie u helpt: reizen richting het oosten

Het aantal tijdzones dat u passeert, komt overeen met het aantal uren dat uw lichaamsklok moet worden verschoven. Als u slechts een paar tijdzones passeert, is één dag voorbereiding voldoende. Voeg voor iedere twee extra tijdzones een dag lichttherapie toe.

Ons advies: goLITE BLU-energielamp

Reist u naar het oosten, dan raden we u aan de goLITE BLU-energielamp twee tot drie dagen voor uw vertrek in de ochtend te gebruiken.

Als u de goLITE BLU-energielamp 30-45 minuten gebruikt, bereidt u uw biologische klok voor op de komende verandering.

Als u hiernaast vroeger opstaat en naar bed gaat voor uw vertrek, heeft dit invloed op een mogelijke jetlag. Gebruik de goLITE BLU-energielamp na uw aankomst enkele keren midden op de ochtend voor een extra energieboost.

Hoe lichttherapie u helpt: reizen richting het westen

De lichaamsklok van de meeste mensen past zich eenvoudiger aan latere tijdzones aan. Als u naar het westen reist, heeft dit dus veel minder invloed op uw biologische klok. Voor langere afstanden kan lichttherapie helpen bij een jetlag en uw energieniveau verhogen.

Ons advies: goLITE BLU-energielamp

Als u meer dan drie tijdzones passeert, helpt de goLITE BLU-energielamp bij uw jetlag. Het product geeft u de energieboost die u nodig hebt na een lange vlucht.

Reist u naar het westen, dan hebt u slechts één dag voorbereiding nodig, met een extra dag voor elke drie tijdzones.

Probeer de eerste paar dagen na aankomst wakker te blijven tot het tijdstip waarop u normaal naar bed gaat.

Hoe lichttherapie u helpt: korte of lange vluchten

Als u een korte reis maakt, probeer dan om dezelfde tijd naar bed te gaan en te eten als u thuis zou doen.

Als u langer dan een paar dagen in de nieuwe tijdzone blijft, wilt u wellicht ook uw lichaamsklok aan de nieuwe tijdzone aanpassen. Hierdoor slaapt u beter en bent u alerter en energieker op de momenten dat dat nodig is.

Ons advies: goLITE BLU-energielamp

Speciaal blauw licht heeft invloed op uw biologische klok. Een goLITE BLU-energielamp kan u dus helpen uw ritme aan de nieuwe tijdzone aan te passen.

Een van de effectiefste manieren om een jetlag tegen te gaan, is door uw lichaamsklok een of twee dagen voor uw vertrek op de nieuwe tijdzone af te stemmen. Een goLITE BLU is compact en draagbaar en dus eenvoudig mee te nemen om op uw bestemming te gebruiken.

Hoe lichttherapie u helpt

Met kunstmatige verlichting kunnen we dagen zo lang laten duren als we willen. Vanwege het tempo van het moderne leven lopen dagelijkse bezigheden voor veel mensen vaak door tot in de avond, waardoor ze later naar bed gaan en hun slaap opofferen voor de verplichtingen die ze de volgende dag weer hebben.

Als we niet genoeg rust krijgen, heeft dit invloed op hoe we functioneren in ons dagelijks leven. Vaak hebben we alleen in het weekend de gelegenheid om slaap in te halen.

Door de laatste paar uur voor het slapengaan het licht te verminderen en ons vroeg in de ochtend bloot te stellen aan helder licht, kunnen we zorgen dat we tijdig in slaap vallen. Ook beginnen we de dag alerter en energieker.

Met een regelmatige levensstijl waarin u zo vaak mogelijk om dezelfde tijd naar bed gaat, zorgt u voor een goede balans tussen rust en activiteit. Zorg voor voldoende licht overdag, weinig licht 's avonds en duisternis gedurende de nacht. Dit draagt bij aan uw gezondheid.

Ons advies: Philips EnergyLight-producten

Philips EnergyLight-producten leveren het juiste soort en de juiste hoeveelheid licht om u te helpen uw slaapgewoonten te verbeteren en hier regelmaat in aan te brengen. Als u 's ochtends regelmatig gebruikmaakt van Philips EnergyLight en/of Philips goLITE, heeft dit een positief effect op uw stemming en energiepeil. Daarnaast heeft het gebruik van deze producten op de lange termijn een harmoniserende invloed op uw natuurlijke ritme en levensstijl.

EnergyLight biedt het comfort, de intensiteit en de kwaliteit van natuurlijk daglicht en is volledig instelbaar. U bepaalt dus zelf wat u wanneer nodig hebt.

Hoe lichttherapie u helpt

Het is klinisch bewezen dat geleidelijk wakker worden met licht tot gevolg heeft dat u energieker wakker wordt en uw dagelijks welzijn wordt verbeterd. Wanneer het lichaam zich gewaar wordt van het zachte licht, wordt u langzaam wakker. Het licht bereidt u op aangename wijze voor op de ochtend en de dag die voor u ligt, waardoor u zich frisser en energieker voelt.

Ons advies: Philips Wake-up Light

Tijdens onze uitgebreide samenwerking met vooraanstaande lichttherapiedeskundigen hebben we vastgesteld dat wakker worden met een zacht licht dat geleidelijk helderder wordt het welzijn verbetert en het eenvoudiger maakt om 's ochtends op te staan.

De Philips Wake-up Light is geïnspireerd door de natuurlijke zonsopgang. Het licht wordt vanaf 30 minuten voor de wektijd geleidelijk feller. Hierdoor ontvangt uw lichaam het signaal dat het wakker moet worden. Zo wordt u op natuurlijke wijze wakker. Op de ingestelde tijd wordt er tevens een natuurlijk geluid afgespeeld.

Hoe lichttherapie u helpt

Bent u 's ochtends moe? Dit kunt u verhelpen door u bloot te stellen aan helder licht. Zo krijgt u een energieboost op het moment dat u het nodig hebt. Het helpt ook om helder licht 's avonds te vermijden, zeker als het koud, blauw licht betreft. Dit leidt er mogelijk toe dat u later in slaap valt en u zich 's ochtends vermoeider voelt.

De middagdip is een veelvoorkomend fenomeen in het dagelijkse energieniveau. Een wandeling in de frisse lucht, een gezond eetpatroon en de juiste hoeveelheid slaap kunnen de middagdip tegengaan. Door u gedurende de dag bloot te stellen aan helder licht kunt u ervoor zorgen dat u energieker wordt.

Ons advies: Philips EnergyLight-producten

Voor een verhoogd energieniveau in de ochtend

De Philips Wake-up Light helpt u wakker te worden en 's ochtends sneller op gang te komen.

Als u de Philips EnergyLight- en goLITE BLU-lichttherapie meteen gebruikt nadat u wakker bent geworden op een werkdag, profiteert uw lichaam van een nog sterker signaal en krijgt het een energieboost. We raden deze producten aan als u een paar uur eerder moet opstaan dan u eigenlijk zou willen. Regelmatig gebruik van de EnergyLight helpt u bij dit probleem.

Gebrek aan energie gedurende de dag verhelpen

Philips EnergyLight-apparaten kunnen gedurende de dag worden gebruikt om uw energieniveau te verhogen en vermoeidheid tegen te gaan.

Hoe lichttherapie u helpt

U kunt de effecten van de winterblues verkleinen door u gedurende de dag vaker bloot te stellen aan licht. Dit kan met behulp van lichttherapie of door tijdens de donkerdere maanden naar een zonnig land op vakantie te gaan.

Ook helpt het om naar buiten te gaan. Vaak houden de wolken echter zo veel zonlicht tegen dat dit uw symptomen niet wegneemt. Om de winterblues te overwinnen is het belangrijk dat u van de juiste lichtkwaliteit en -intensiteit profiteert.

Ons advies: Philips EnergyLight-producten

Philips EnergyLight-producten bieden u het juiste soort en de juiste hoeveelheid licht om uw stemming en energieniveau tijdens de donkerdere maanden te verbeteren. Ze zijn comfortabel en handig thuis en op het werk te gebruiken.

U kunt elk moment van de dag een lichtbad nemen, hoewel het wordt aangeraden dit 's ochtends te doen. Een lichtbad kunt u beter niet 's avonds of 's nachts nemen. U kunt hiermee uw slaap verstoren, wat een nadelig effect heeft op uw energieniveau gedurende de volgende dag.

Welk effect heeft licht op u?

Doe onze winterbluestest
Bos in de winter
Vrouw in de ochtendzon

Fijner ontwaken

De Philips Wake-up Light is geïnspireerd door de natuurlijke zonsopgang. U wordt door een unieke combinatie van licht en geluid op een aangename, natuurlijke manier gewekt.

Vrouw op het strand

Geef uw energie een boost

Met de hulp van Philips EnergyLight-producten voelt u zich energieker en biedt u de winterblues op natuurlijke wijze het hoofd.

Klinisch bewezen

Philips heeft met vooraanstaande lichttherapiedeskundigen uitgebreid onderzoek gedaan naar de effecten van licht, zodat we u kunnen garanderen dat onze lichttherapieproducten klinisch bewezen zijn.

Wake-up Light:

  • Gimenez et al. Chronobiol Int 27, 1219–1241 (2010)
  • van de WERKEN et al. J Sleep Res 19, 425–435 (2010)
  • Gabel et al. in voorbereiding.

EnergyLight:

  • Partonen et al. J Affect Disord 57(1-3), 55-61 (2000)
  • Avery et al. Acta Psychiatr Scand 103(4), 267-74 (2001)
  • Gordijn et al. J Affect Disord 136, 72–80 (2012)

goLITE BLU:

  • Anderson et al. Acta Psychiatr Scand 120, 203-12 (2009)
  • Meesters et al. in voorbereiding.
  • Glickman et al. Biol Psych 59, 502–507 (2006)
Philips lichttherapie wetenschapper

Begin elke dag fris en energiek

Natuurlijk wakker worden

Geïnspireerd door de zonsopgang maakt de Philips Wake-up Light gebruik van een unieke combinatie van licht en geluid om u op een aangename, natuurlijke manier te wekken. U staat gemakkelijker op, klaar om de dag te beginnen.

Hoe werkt de Philips Wake-up Light?

Het licht verandert vanaf 30 minuten voor de ingestelde wektijd geleidelijk van zacht ochtendrood via warm oranje in helder geel licht.

Zo ontvangt uw lichaam het signaal om uit zijn slaap te ontwaken en wordt u op natuurlijke wijze wakker. Op de ingestelde tijd wordt een natuurlijk geluid afgespeeld, zodat u zeker weet dat u op tijd wakker wordt.

De een is gevoeliger voor licht dan de ander. Over het algemeen hebben we bij een hogere lichtintensiteit minder tijd nodig om wakker te worden.

De Wake-up Light biedt 20 lichtintensiteiten waaruit u kunt kiezen, dus u kunt de intensiteit volledig naar wens aanpassen. Daarnaast kunt u natuurlijke geluiden toevoegen, de radio instellen of uw favoriete nummer uit uw iPhone-bibliotheek (alleen voor HF3550) gebruiken. Word wakker op de manier die u wilt.

Philips Wake-up Light

Klinisch bewezen

Het is klinisch bewezen dat de Philips Wake-up Light het algemene welzijn na het ontwaken verbetert. Diverse onderzoeken hebben aangetoond dat gebruikers van de Philips Wake-up Light werkelijk fijner wakker worden, in een opgewektere stemming zijn en zich 's ochtends energieker voelen.

Wake-up Light:

  • Gimenez et al. Chronobiol Int 27, 1219–1241 (2010)
  • van de WERKEN et al. J Sleep Res 19, 425–435 (2010)
  • Gabel et al. in voorbereiding.

Bewezen resultaten

  • van de gebruikers zegt dat de Wake-up Light een aangename manier van wakker worden biedt*.
  • van de gebruikers zegt dat de Wake-up Light een verbetering is bij de oude manier van wakker worden*.
  • van de gebruikers van de Philips Wake-up Light kan beter uit bed komen**
  • *(Blauw-onderzoek 2008, N=477 gebruikers)
  • **(MetrixLab 2011, N=209 gebruikers)

Wake-up Light: uitgebreid getest

We hebben de Wake-up Light overal getest, ook op de Noordpool en bij een kippenren, om te bewijzen dat het apparaat echt iedereen kan wekken. Lees hoe.

De Philips Wake-up Light versus de zon

Philips-lichttherapieproducten versus de zon

Wakker worden waar de zon niet opkomt

Iedereen in de startblokken: Philips-lichttherapie in actie

De energie die u nodig hebt, wanneer u die nodig hebt

Geef uw humeur en uw energieniveau een opkikker met licht

Tijdens de zonnige zomermaanden voelen we ons als vanzelf energieker en vitaler. Licht is zeer belangrijk om het energieniveau gedurende de dag op peil te houden.

Philips heeft samengewerkt met wetenschappers en deskundigen op het gebied van lichttherapie om energielampen te ontwikkelen. Deze producten helpen u om u energieker te voelen en winterblues en winterdepressies (Seasonal Affective Disorder of SAD) te overwinnen.

Welk effect heeft licht op u?

Doe onze winterbluestest
Winter forest

Hoe werkt lichttherapie?

Het is eenvoudig: het licht moet wel uw ogen bereiken, maar u hoeft er niet in te kijken.

Daarom kunt u tijdens het eten, werken of TV-kijken met EnergyLight of goLITE BLU uw energieniveau weer op peil brengen.

Gebruik een van deze Philips-lichttherapieproducten en u merkt het verschil binnen enkele dagen.

Wanneer kunt u lichttherapie gebruiken?

Lichttherapie kan geweldige resultaten opleveren, mits u er op het juiste moment op de dag gebruik van maakt. Wanneer u de Philips EnergyLight-producten het beste kunt gebruiken, is afhankelijk van wat u ermee wilt bereiken.

Winterblues

In landen met lange winters hebben mensen vaak minder energie en voelen ze zich neerslachtig door het gebrek aan licht, een gemoedstoestand die ook wel winterblues of winterdepressie (Seasonal Affective Disorder of SAD) wordt genoemd.

Door dagelijks een 'lichtbad' te nemen met een Philips EnergyLight, herstelt u het gevoel van welzijn en de energie die u 's zomers hebt.

Gebrek aan energie

Hebt u 's ochtends, na de lunch of in de namiddag gebrek aan energie?

De Philips EnergyLight-producten maken u alert en geven u weer volop energie wanneer u dit het hardst nodig hebt. Gebruik de goLITE BLU of EnergyLight en u bent weer helemaal opgekikkerd.

Slaappatronen

Philips-energielampen helpen u een gezonde levensstijl aan te houden.

Jetlag

Reizen tussen verschillende tijdzones kan slaapproblemen veroorzaken of gebrek aan concentratie overdag.

De Philips goLITE BLU kan u helpen bij de aanpassing aan een andere tijdzone of uw concentratie verbeteren wanneer dat nodig is.

Therapie met blauw of met wit licht?

Zowel de Philips EnergyLight- als de Philips goLITE BLU-lichttherapieproducten helpen de winterblues en een winterdepressie (Seasonal Affective Disorder of SAD) te keren.

Veel mensen zijn gek op het witte licht met een sterkte van 10.000 lux van de EnergyLight. Dit licht wordt al meer dan 25 jaar in de traditionele lichttherapie gebruikt en brengt natuurlijk daglicht in huis.

Anderen geven de voorkeur aan de compacte en draagbare goLITE BLU met het licht van de blauwe zomerlucht. Wetenschappelijk onderzoek heeft de afgelopen 10 jaar aangetoond dat deze kleur licht (hoewel dit onderdeel uitmaakt van wit licht) essentieel is voor de effectiviteit van energielampen.

Veiligheid

Bepaalde producten uit ons goLITE- en EnergyLight-assortiment* zijn medische apparaten en voldoen aan de richtlijnen 2007/47/EG en MDD 93/42/EEG voor medische hulpmiddelen. *Producten HF3330/03, HF3330/01, HF3320/01, HF3319/01

Bewezen resultaten

  • van de gebruikers is tevreden met de Philips-energielamp.*
  • van de gebruikers is tevreden met de manier waarop Philips goLITE helpt de winterblues te bestrijden**
  • *(MetrixLab 2010, N=286 gebruikers)
  • **(MetrixLab 2011, N=229 gebruikers)
  • Onafhankelijk onderzoek wijst uit dat de Philips-energielampen het licht leveren dat u actief en fit houdt en dat uw lichaam nodig heeft om een winterdepressie op afstand te houden.
  • EnergyLight: 
  • Partonen et al. J Affect Disord 57(1-3), 55-61 (2000)
  • Avery et al. Acta Psychiatr Scand 103(4), 267-74 (2001)
  • Gordijn et al. J Affect Disord 136, 72–80 (2012)
  • goLITE BLU: 
  • Anderson et al. Acta Psychiatr Scand 120, 203-12 (2009)
  • Glickman et al. Biol Psych 59, 502–507 (2006)
  • Meesters et al. in voorbereiding.

Bekijk hier hoe u de Philips goLITE BLU gebruikt

Video about using blue light | Philips VitaLight light therapy

Bekijk hier hoe u de Philips EnergyLight gebruikt

Video zur Anwendung einer Lichttherapie mit Philips EnergyLight

Testimonials

Jeff Major

Bedankt dat jullie zo'n fantastisch product hebben gemaakt. Het apparaat staat op mijn bureau op het werk, waar ik het tijdens mijn werkdag zonder problemen kan gebruiken. Ik slaap een stuk beter en voel me 's avonds veel minder uitgeput. De winter was somber, maar dit apparaat heeft bij mij de neerslachtigheid als sneeuw voor de zon laten verdwijnen. Nogmaals bedankt.

Jeannie Locatelli

De wintermoeheid verdween toen ik het apparaat voor het eerst gebruikte. Ik heb meer energie en mijn lekkere trek is verdwenen. Ik heb helemaal geen rare neigingen meer. Ik moet opletten dat ik het apparaat niet na vijf uur 's middags gebruik. Ik gebruik het 's ochtends een kwartier en 's middags nog eens vijftien tot twintig minuten.

Erica Skyrman

Zo handig dat het apparaat draagbaar is! Ik heb het al drie keer meegenomen om het aan vrienden te laten zien.

Bernie Cherak

Heel gebruiksvriendelijk en de resultaten zijn indrukwekkend, zelfs al na een korte periode van gebruik.