0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Veelgestelde vragen Saeco espressomachine


    Hieronder vind je suggesties voor het oplossen van algemene problemen die zich soms kunnen voordoen bij het gebruik van je Saeco-espressomachine. Alle oplossingen en ondersteuningsfilms zijn van toepassing op het complete assortiment volautomatische Saeco-machines (Xelsis, PicoBaristo, PicoBaristo Deluxe, Incanto, GranBaristo, Exprelia, Energica, Intelia, Intuita, Minuto, Synthia, Xsmall en alle andere machines).

    Selecteer het soort probleem om oplossingen te vinden

    Milk foam

    Melkschuim

    Brew group

    Zetgroep

    Noise

    Ruis

    Alarm light/message

    Waarschuwingslampje/-bericht

    Coffee quality

    Kwaliteit van de koffie

    No/few drops of coffee

    Geen/weinig druppels koffie

    Leaking

    Lekken

    Grinding

    Malen

    On/Off

    Aan-uitknop

    Ik kan de zetgroep niet verwijderen

    Ik kan de zetgroep niet plaatsen

    Servicesleutel/foutcode wordt op het display weergegeven

    Het bericht dat de houder moet worden geleegd, verdwijnt niet

    Het ontkalkingslampje gaat niet uit na het ontkalken

    Ik weet niet wat de lampjes op mijn machine betekenen

    De koffie die uit de machine komt, is waterig

    Er komen slechts enkele druppels koffie uit het apparaat

    Er komt geen koffie of water uit de machine

    IK KAN DE ZETGROEP NIET VERWIJDEREN

    Als je de zetgroep niet kunt verwijderen, staat de machine niet in de neutrale stand. Volg de stappen hieronder en bekijk de ondersteuningsfilm* voor meer gedetailleerde instructies.

     

    1. Plaats de koffiediklade en lekbak terug in de machine en sluit de servicedeur.

    2. Druk op de aan-uitknop om de machine uit te schakelen. Wacht tot de machine volledig is uitgeschakeld en je geen geluiden meer hoort.

    3. Zet de hoofdschakelaar achter op de machine in de uit-stand (0). Als er geen hoofdschakelaar is, haal je de stekker van de machine uit het stopcontact. 

    4. Zet de hoofdschakelaar achter op de machine in de aan-stand (-). Als er geen hoofdschakelaar is, steek je de stekker van de machine weer in het stopcontact.

    5. Druk op de aan-uitknop om de machine weer in te schakelen. Wacht tot de machine volledig is ingeschakeld en je geen geluiden meer hoort. Opmerking: voer geen handelingen uit zoals de servicedeur openen/de lekbak of koffiediklade verwijderen, voordat de machine klaar is voor gebruik. 

    6. Verwijder de koffiediklade en lekbak en open de servicedeur. 

    7. Probeer opnieuw de zetgroep te verwijderen. Duw het handvat naar de zijkant, houd het vast en trek de zetgroep naar je toe.

     

    Verwijder de zetgroep nooit tijdens het ontkalken. Wacht altijd eerst tot het ontkalkingsproces is afgelopen.

     

    *De ondersteuningsfilm is van toepassing op alle volautomatische espressomachines, niet alleen op de genoemde modellen.

    Philips Saeco-espressomachine kan zetgroep niet verwijderen
    Philips Saeco-espressomachine kan zetgroep niet verwijderen
    Philips Saeco-espressomachine kan zetgroep niet verwijderen

    Was dit nuttige informatie?

    Ja

    Nee

    IK KAN DE ZETGROEP NIET PLAATSEN

    Als je de zetgroep niet kunt plaatsen, staan de machine en zetgroep niet in de neutrale stand. 

    Volg de stappen hieronder en bekijk de ondersteuningsfilm* voor meer gedetailleerde instructies.

     

    1. Plaats de koffiediklade en de lekbak terug en sluit de servicedeur, laat de zetgroep uit de machine. 

    2. Druk op de aan-uitknop om de machine uit te schakelen. Wacht tot de machine volledig is uitgeschakeld en je geen geluiden meer hoort.

    3. Zet de hoofdschakelaar achter op de machine in de uit-stand (0). Als er geen hoofdschakelaar is, haal je de stekker van de machine uit het stopcontact. 

    4. Zet de hoofdschakelaar achter op de machine in de aan-stand (-). Als er geen hoofdschakelaar is, steek je de stekker van de machine weer in het stopcontact.

    5. Druk op de aan-uitknop om de machine weer in te schakelen. Wacht tot de machine volledig is ingeschakeld en je geen geluiden meer hoort. 

    6. Zet de zetgroep in de neutrale stand, zoals weergegeven in de ondersteuningsfilm. Als je dit niet doet, kun je de zetgroep niet plaatsen. 

    7. Verwijderde koffiediklade en lekbak, open de servicedeur en schuif de zetgroep terug via de rail. Druk niet op de knop wanneer je de zetgroep plaatst.

    8. Plaats de koffiediklade en lekbak terug in de machine en sluit de servicedeur.

     

    *De ondersteuningsfilm is van toepassing op alle volautomatische espressomachines, niet alleen op de genoemde modellen.

    Philips Saeco-espressomachine kan zetgroep niet plaatsen
    Philips Saeco-espressomachine kan zetgroep niet plaatsen
    Philips Saeco-espressomachine kan zetgroep niet verwijderen

    Was dit nuttige informatie?

    Nee

    Ja

    WAAROM MAAKT MIJN MACHINE GEEN GOED MELKSCHUIM?

    Als de melkbeker de melk niet opschuimt, zijn er verschillende mogelijke oorzaken en oplossingen.

    1. De onderdelen van het melksysteem zijn vuil.

    Demonteer alle onderdelen van het melksysteem, met inbegrip van de buizen, en maak ze schoon.


    2. De melkslang is niet goed aangesloten op het opschuimelement of de cappuccinatore.
    Maak de melkslang goed vast aan het opschuimelement of de cappuccinatore.


    3. De melk is niet koud.

    Je kunt het beste koude melk met een temperatuur van 4 graden rechtstreeks uit de koelkast gebruiken.


    4. Je gebruikt niet de juiste soort melk.

    Tests hebben aangetoond dat halfvolle of volle koeienmelk, sojamelk en lactosevrije melk goed schuim opleveren.

     

    5. De tuit van de melkbeker is niet volledig uitgetrokken (niet van toepassing op Xelsis).
    Controleer of de tuit volledig is uitgetrokken.

    Philips Saeco-espressomachine melkbeker reinigen

    Saeco Xelsis SM76XX-serie

    Philips Saeco-espressomachine zetgroep afspoelen

    Saeco Xelsis SM75XX-serie

    Philips Saeco-espressomachine zetgroep smeren

    Was dit nuttige informatie?

    Ja

    Nee

    DE MACHINE MAAKT LAWAAI

    Het is normaal dat je geluiden hoort wanneer je de espressomachine gebruikt. Als je ongewone geluiden hoort, kun je hier lezen waar dat aan te wijten is en hoe je dat oplost.

    Lawaai tijdens het malen is mogelijk te wijten aan:


    1. Een verstopte koffietrechter.
    Misschien kun je het probleem oplossen door de koffietrechter te ontstoppen. Volg de stappen in de ondersteuningsfilm* over het reinigen van de machine.

    2. De maling is ingesteld op de fijnste maling.
    Zet de maalstand op een grovere maling. Volg de stappen in de ondersteuningsfilm* over het eerste gebruik van de machine en over het aanpassen van instellingen.


    Lawaai tijdens het spoelen of koffiezetten is mogelijk te wijten aan:


    1. Er zitten koffiebonen/-deeltjes vast onder het waterreservoir en er wordt lucht aangezogen
    Verwijder het waterreservoir en verwijder eventuele bonen/deeltjes uit het waterreservoircompartiment. Volg de stappen in de ondersteuningsfilm* over reinigen.

    2. De zetgroep zit verstopt of is niet goed gesmeerd
    Verwijder de zetgroep en spoel deze onder de kraan af. Smeer de zetgroep indien nodig. Volg de stappen in de ondersteuningsfilm* over reinigen en over het plaatsen en verwijderen van de zetgroep.

    3. De machine moet worden ontkalkt.
    Als je de machine al een tijd niet hebt ontkalkt of de ontkalkingsbeurt meermalen hebt uitgesteld, is het nu tijd om de machine te ontkalken. Ontkalk de machine alleen met het Philips/Saeco-ontkalkingsmiddel. Op de ontkalkingspagina vind je de juiste instructies voor je machine.

     

    4. Wanneer je een AquaClean/Brita-filter gebruikt

    Het filter is vóór installatie niet goed voorbereid of is mogelijk verstopt.

    Schakel de machine uit. Verwijder het filter en probeer opnieuw koffie te zetten. Als dit lukt, dien je het filter goed voor te bereiden voordat je het terugplaatst. Bekijk de film over het voorbereiden van het AquaClean-filter. Plaats het voorbereide filter terug en zet koffie. Als het probleem hiermee nog steeds niet is opgelost, is het filter mogelijk verstopt en moet het worden vervangen. *De ondersteuningsfilm is van toepassing op alle volautomatische espressomachines, niet alleen op de genoemde modellen.

    AquaClean-filter voorbereiden

    Philips Saeco-espressomachine zetgroep smeren

    Was dit nuttige informatie?

    Ja

    Nee

    SERVICESLEUTEL/FOUTCODE 1, 3, 4, 5, 14 OF 19 WORDT OP HET DISPLAY WEERGEGEVEN

    Als servicesleutel/foutcode 1, 3, 4, 5, 14 of 19 verschijnt, kan de machine niet meer worden gebruikt. 

    Aan de hand van de ondersteuningsfilms* kun je het probleem oplossen. Als een andere code verschijnt, kun je het beste contact opnemen met de klantondersteuning.

    Servicesleutel/foutcode 1

    Dit geeft aan dat de koffietrechter verstop zit met resten gemalen koffie. 

    Misschien kun je het probleem oplossen door de koffietrechter te ontstoppen. Volg de stappen in de ondersteuningsfilm.  

     

    1. Schakel de machine uit. 

    2. Verwijder de zetgroep.

    3. Plaats de steel van een lepel in de koffietrechter en ontstop de trechter. 

    4. Plaats de zetgroep terug.

    5. Zet de machine weer aan.

    6. Zet de maalstand op een grovere maling.

     

    *De ondersteuningsfilm is van toepassing op alle volautomatische espressomachines, niet alleen op de modellen die in de titel zijn vermeld.

    Klik hier voor meer informatieKlik hier voor minder informatie

    Servicesleutel/foutcode 3/4

    De zetgroep zit verstopt, is niet goed gesmeerd of zit niet goed op zijn plaats.

    Volg de stappen in de ondersteuningsfilm* om het probleem op te lossen.

     

    1. Schakel de machine uit.

    2. Verwijder de zetgroep en spoel deze onder de kraan af. 

    3. Smeer de zetgroep volgens de instructies in de ondersteuningsfilm.

    4. Plaats de zetgroep terug en zorg dat deze goed vastzit. Bij juiste plaatsing klikt de zetgroep vast. 

    5. Schakel het apparaat weer in.

     

    *De ondersteuningsfilm is van toepassing op alle volautomatische espressomachines, niet alleen op de modellen die in de titel zijn vermeld.

    Klik hier voor meer informatieKlik hier voor minder informatie

    Servicesleutel/foutcode 5

    Aangezien er verschillende oorzaken kunnen zijn, biedt een van de volgende oplossingen mogelijk uitkomst voor jouw probleem. In de ondersteuningsfilm* worden meer gedetailleerde instructies gegeven.

     

    1. Er zit lucht in de waterleidingen of er zitten koffiebonen klem onder het waterreservoir.
    Schakel de machine uit. Verwijder het water en controleer of het waterreservoircompartiment schoon en vrij van koffiebonen/-deeltjes is. Zet de machine vervolgens weer aan. Probeer 2-3 kopjes heet water af te tappen.

    2. Wanneer je een AquaClean/Brita-filter gebruikt.
    Het filter is vóór installatie niet goed voorbereid of is verstopt.
    Schakel de machine uit. Verwijder het filter en probeer opnieuw koffie te zetten. Als dit lukt, dien je het waterfilter goed voor te bereiden voordat je het terugplaatst. Plaats het voorbereide filter terug. Als het probleem hiermee nog steeds niet is opgelost, is het filter mogelijk verstopt en moet het worden vervangen.

    3. De zetgroep zit verstopt.
    Schakel de machine uit. Verwijder de zetgroep en spoel deze onder de kraan af. Smeer de zetgroep indien nodig. Plaats de zetgroep terug en zet de machine weer aan.

    4. Er zitten kalkdeeltjes in de waterleidingen, waardoor deze verstopt zijn.
    Laat de machine enkele uren uitgeschakeld. Zet de machine weer aan. Als de foutcode is verdwenen, ontkalk je de machine. Gebruik hiervoor alleen het Philips/Saeco-ontkalkingsproduct. In de sectie over ontkalken vind je de juiste instructies voor je machine.

    *De ondersteuningsfilm is van toepassing op alle volautomatische espressomachines, niet alleen op de genoemde modellen.

    Klik hier voor meer informatieKlik hier voor minder informatie

    Servicesleutel/foutcode 14

    De machine is oververhit. Laat de machine 60 minuten uitgeschakeld.
     

    Servicesleutel/foutcode 19

    • Wacht na vervoer tot de machine op kamertemperatuur is gekomen.
    • Laat de machine 30 seconden uitgeschakeld en zet deze vervolgens weer aan.

    Ondersteuningsfilm voor foutcode 1

    Philips Saeco-espressomachine koffietrechter ontstoppen

    Ondersteuningsfilm voor foutcode 3/4

    Philips Saeco-espressomachine zetgroep afspoelen

    Ondersteuningsfilm voor foutcode 5

    Philips Saeco-espressomachine zetgroep smeren

    Was dit nuttige informatie?

    Ja

    Nee

    HET BERICHT ‘LEEG DE KOFFIEDIKLADE’ VERDWIJNT NIET

    Als je de koffiediklade leegt terwijl de machine uit is, wordt de koffiecyclusteller niet gereset en verdwijnt het bericht ‘Leeg de koffiediklade’ niet. Het kan ook dat dit bericht verschijnt hoewel de koffiediklade nog niet vol is.

    Het bericht laten verdwijnen:
    • Verwijder de koffiediklade terwijl de machine ingeschakeld is, wacht minstens 5 seconden en plaats de lade vervolgens weer in de machine.
    • De ondersteuningsfilm is van toepassing op alle volautomatische espressomachines, niet alleen op de modellen die in de titel zijn vermeld.

    Philips Saeco-espressomachine koffietrechter ontstoppen

    Was dit nuttige informatie?

    Ja

    Nee

    HET ONTKALKINGSLAMPJE GAAT NIET UIT NA HET ONTKALKEN

    Als het ontkalkingslampje nog brandt, heb je de machine na voltooiing van de ontkalkingscyclus waarschijnlijk niet met genoeg water afgespoeld.
    Vul het waterreservoir opnieuw volledig met water en spoel de machine hiermee af.

    Als je het ontkalkingsproces hebt gestopt door de machine uit te schakelen en je weet niet hoe je dit proces weer in gang zet, vraag dan onze klantenservice om hulp.

    Was dit nuttige informatie?

    Ja

    Nee

    IK WEET NIET WAT DE LAMPJES OP MIJN ESPRESSOMACHINE BETEKENEN

    De lampjes op de espressomachine geven informatie over wat je moet doen en over de status van de machine.

    De gebruikershandleiding bevat een speciaal hoofdstuk over de werking van de lampjes. Gebruik de zoekfunctie om de gebruikershandleiding voor jouw Philips- of Saeco-espressomachine te zoeken en te downloaden.

    Opmerking: als alle lampjes tegelijk knipperen, vraag dan onze klantenservice om hulp.

    Was dit nuttige informatie?

    Ja

    Nee

    DE KOFFIE DIE UIT DE MACHINE KOMT, IS WATERIG

    Als je koffie te waterig is, zijn er verschillende mogelijke oorzaken en oplossingen. Lees hier wat de mogelijke oorzaken zijn en hoe je dit gemakkelijk kunt oplossen. 

     

    1. Tijdens het eerste gebruik

    Het is normaal dat de eerste koppen waterig zijn omdat het Saeco Adapting System nog niet klaar is met afstellen. Zet nog 5-7 kopjes koffie.

     

    2. De zetgroep zit verstopt of is niet goed gesmeerd

    Verwijder de zetgroep en spoel deze onder de kraan af. Smeer de zetgroep indien nodig. Volg de stappen in de ondersteuningsfilm* over reinigen en over het plaatsen en verwijderen van de zetgroep. 

     

    3. De hoeveelheid koffie is afgesteld met de MEMO-functie

    Pas de hoeveelheid koffie van de koffieknop aan. Houd de juiste knop ingedrukt tot je het pictogram 'Memo’ op het display ziet. De machine wordt in de programmeerstand gezet en begint de geselecteerde koffie te zetten. Volg de stappen in de ondersteuningsfilm* over het eerste gebruik van de machine en over het aanpassen van instellingen.

     

    4. De koffietrechter zit verstopt met gemalen koffie

    Misschien kun je het probleem oplossen door de koffietrechter te ontstoppen. Volg de stappen in de ondersteuningsfilm* over het reinigen van de machine.

     

    5. De maling is ingesteld op een grove maling 

    Zet de maalstand op een fijnere maling. Volg de stappen in de ondersteuningsfilm* over het eerste gebruik van de machine en over het aanpassen van instellingen.

     

    *De ondersteuningsfilm is van toepassing op alle volautomatische espressomachines, niet alleen op de modellen die in de titel zijn vermeld.

    De zetgroep afspoelen

    Philips Saeco-espressomachine zetgroep afspoelen

    De koffietrechter ontstoppen

    Philips Saeco-espressomachine koffietrechter ontstoppen

    Was dit nuttige informatie?

    Ja

    Nee

    ER KOMEN SLECHTS ENKELE DRUPPELS KOFFIE UIT HET APPARAAT

    Als er slechts enkele druppels koffie uit het apparaat komen, zijn er verschillende mogelijke oorzaken en oplossingen. Lees hier wat de mogelijke oorzaken zijn en hoe je dit gemakkelijk kunt oplossen. 

     

    1. De zetgroep zit verstopt of is niet goed gesmeerd

    Verwijder de zetgroep en spoel deze onder de kraan af. Smeer de zetgroep indien nodig. Volg de instructies in de ondersteuningsfilms* over reinigen/smeren en over het plaatsen en verwijderen van de zetgroep. 

     

    2. De koffietuit zit verstopt.

    Probeer de openingen in de koffietuit voorzichtig door te prikken met een naald. 

     

    3. Wanneer je een AquaClean/Brita-filter gebruikt

    Het filter is vóór installatie niet goed voorbereid of is mogelijk verstopt.

    Schakel de machine uit. Verwijder het filter en probeer opnieuw koffie te zetten. Als dit lukt, dien je het filter goed voor te bereiden voordat je het terugplaatst. Bekijk de film over het voorbereiden van het AquaClean-filter. Plaats het voorbereide filter terug en zet koffie. Als het probleem hiermee nog steeds niet is opgelost, is het filter mogelijk verstopt en moet het worden vervangen.

     

    4. De machine moet worden ontkalkt.

    Als je de machine al een tijd niet hebt ontkalkt of de ontkalkingsbeurt meermalen hebt uitgesteld, is het nu tijd om de machine te ontkalken. Ontkalk de machine alleen met het Philips/Saeco-ontkalkingsmiddel. Op de ontkalkingspagina vind je de juiste instructies voor je machine.

     

    5. Voor Exprelia- of Xelsis-machines.

    De SBS-knop is gesloten. Draai de SBS-knop naar de middelste stand en zet een espresso.

     

    6. Tap heet water af.

    Er zit mogelijk lucht in het systeem. Je kunt de lucht verwijderen door heet water van de machine af te tappen.

     

    *De ondersteuningsfilm is van toepassing op alle volautomatische espressomachines, niet alleen op de genoemde modellen.

    De zetgroep afspoelen

    Philips Saeco-espressomachine koffietrechter ontstoppen

    De zetgroep smeren

    Philips Saeco-espressomachine zetgroep afspoelen

    Het AquaClean-filter voorbereiden

    Philips Saeco-espressomachine zetgroep smeren

    Was dit nuttige informatie?

    Ja

    Nee

    ER KOMT GEEN KOFFIE OF WATER UIT DE MACHINE

    Aangezien er verschillende oorzaken kunnen zijn, biedt een van de volgende oplossingen mogelijk uitkomst voor jouw probleem. In de ondersteuningsfilm* worden meer gedetailleerde instructies gegeven.

    1. Tijdens het eerste gebruik
    Het is normaal dat de eerste koppen waterig zijn omdat het Saeco Adapting System nog niet klaar is met afstellen. Zet nog 5-7 kopjes koffie.

    2. Er zitten koffiebonen/-deeltjes vast onder het waterreservoir en er wordt lucht aangezogen
    Verwijder het waterreservoir en verwijder eventuele bonen/deeltjes uit het waterreservoircompartiment. Volg de stappen in de ondersteuningsfilm* over reinigen.

    3. De zetgroep zit verstopt
    Verwijder de zetgroep en spoel deze onder de kraan af. Smeer de zetgroep indien nodig. Volg de stappen in de ondersteuningsfilm* over reinigen en over het plaatsen en verwijderen van de zetgroep.

    4. Wanneer je een AquaClean/Brita-filter gebruikt
    Het filter is vóór installatie niet goed voorbereid of is mogelijk verstopt.
    Verwijder het filter en probeer opnieuw koffie te zetten. Als dit lukt, dien je het filter goed voor te bereiden voordat je het terugplaatst. Bekijk de film over het voorbereiden van het AquaClean-filter. Plaats het voorbereide filter terug en zet koffie. Als het probleem hiermee nog steeds niet is opgelost, is het filter mogelijk verstopt en moet het worden vervangen.

    5. Er zit lucht in de waterleidingen
    Probeer 2-3 koppen heet water af te tappen.

    6. Voor Exprelia- of Xelsis-machines.
    De SBS-knop is gesloten. Draai de SBS-knop naar de middelste stand en zet een espresso.

    7. De machine moet worden ontkalkt.
    Als je de machine al een tijd niet hebt ontkalkt of de ontkalkingsbeurt meermalen hebt uitgesteld, is het nu tijd om de machine te ontkalken. Ontkalk de machine alleen met het Philips/Saeco-ontkalkingsmiddel. Op de ontkalkingspagina vind je de juiste instructies voor je machine.


    *De ondersteuningsfilm is van toepassing op alle volautomatische espressomachines, niet alleen op de genoemde modellen.

    Ondersteuningsfilm

    Philips Saeco-espressomachine zetgroep smeren

    Was dit nuttige informatie?

    Ja

    Nee

    HET LIJKT OF DE MACHINE LEKT

    Water onder de machine kan meerdere oorzaken hebben. Het wijst niet per se op een technisch probleem. Lees de onderstaande informatie en bekijk de ondersteuningsfilm* voor meer gedetailleerde instructies.

     

    Water in de lekbak

    Schrik niet als je water in de lekbak ziet, dat is heel normaal: 

    Dit water komt tijdens de zelfreinigingscyclus uit het apparaat en komt rechtstreeks in de lekbak terecht. Dit betekent niet dat het apparaat lekt.

     

    Bruinachtig water/water met koffiedeeltjes

    Als het water onder de machine bruinachtig is of koffiedeeltjes bevat, controleer dan of dit te wijten is aan een overgelopen lekbak, morsen, het verwijderen van de lekbak tijdens gebruik, of een verstopte zetgroep/koffieopvanglade. Dit kun je als volgt voorkomen/oplossen:

    - Leeg de lekbak wanneer de indicator 'lekbak vol' uit de lekplaat tevoorschijn komt

    - Leeg de lekbak voordat je de machine gaat ontkalken

    - Plaats de machine op een horizontale ondergrond

    - Verwijder de zetgroep en koffieopvanglade en spoel ze af onder de kraan.

     

    Schoon water onder de machine

    Als het waterreservoir aan de voorkant van de machine is geplaatst, is het mogelijk niet goed aangebracht. Duw het waterreservoir zo ver mogelijk naar achteren. 

    Als het probleem hiermee niet is opgelost, neem dan contact op met de klantenservice in je land. Er is mogelijk een lek.

     

    Er lekt koffie/water achter de koffietuit

    Als je een afneembare koffietuit hebt, zorg er dan voor dat deze in de juiste positie is geplaatst. Duw de koffietuit iets meer naar de machine. Dit kan helpen het probleem op te lossen.

     

    Als de koffietuit op je machine niet afneembaar is, neem dan contact op met de klantenservice in je land. Er is mogelijk een lek.

     

    *De ondersteuningsfilm is van toepassing op alle volautomatische espressomachines, niet alleen op de modellen die in de tekst zijn vermeld.

    Philips Saeco-espressomachine koffietrechter ontstoppen

    Was dit nuttige informatie?

    Ja

    Nee

    DE MACHINE MAALT DE KOFFIEBONEN NIET

    De koffietrechter zit verstopt met gemalen koffie. Misschien kun je het probleem oplossen door de koffietrechter te ontstoppen. Volg de stappen in de ondersteuningsfilm*.

     

    1. Schakel de machine uit. 

    2. Verwijder de zetgroep.

    3. Plaats de steel van een lepel in de koffietrechter en ontstop de trechter. 

    4. Plaats de zetgroep terug.

    5. Zet de machine weer aan.

    6. Zet de maalstand op een grovere maling.

     

    *De ondersteuningsfilm is van toepassing op alle volautomtsiche espressomachines, niet alleen op de modellen die in de titel zijn vermeld.

    Ondersteuningsfilm

    Philips Saeco-espressomachine zetgroep afspoelen
    Philips Saeco-espressomachine zetgroep smeren

    Was dit nuttige informatie?

    Ja

    Nee

    HET APPARAAT KAN NIET WORDEN INGESCHAKELD

    Als de espressomachine niet wordt ingeschakeld wanneer je op de aan-uitknop drukt, zijn er verschillende mogelijke oorzaken en oplossingen.

     

    1. Controleer het netsnoer en de aan-uitschakelaar achter op de machine

    • Controleer of het netsnoer goed is bevestigd. Duw de stekker stevig in het stopcontact en zorg dat het andere uiteinde goed op het koffiezetapparaat is aangesloten.
    • Controleer of de aan-uitknop achter op het koffiezetapparaat in de aan-stand staat.

     

    2. Sluit het apparaat aan op een ander stopcontact

    Controleer of er te veel apparaten zijn aangesloten op de stroomvoorziening. Sluit de machine aan op een ander stopcontact.

    Philips Saeco-espressomachine kan zetgroep niet plaatsen

    Was dit nuttige informatie?

    Ja

    Nee

    You are about to visit a Philips global content page

    Continue
    Terug naar boven
    **No matching rule found. Please select another answer

    Gebruikershandleiding zoeken

    Typ de naam of het productnummer van je espressomachine voor meer informatie

    You are about to visit a Philips global content page

    Continue
    Terug naar boven

    You are about to visit a Philips global content page

    Continue

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.