NL
EN
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips-ondersteuning

    Het rode waarschuwings-/uitroeptekenlampje op de Philips 2000/2100 brandt of knippert.

    Gepubliceerd op 2021-07-04

    Als het rode waarschuwings-/uitroeptekenlampje van de Philips 2000- of 2100-espressomachine brandt of knippert, lees dan verder voor de juiste oplossing.

    Dit lampje kan onafgebroken branden, knipperen of branden in combinatie met andere lampjes.
    Alle combinaties hebben een andere oplossing, die hieronder worden beschreven.

    fout 7

    Oorzaak:
    De koffiedikbak is vol of is geleegd terwijl de machine was uitgeschakeld.

    Oplossing:
    Leeg de koffiedikbak terwijl de machine is ingeschakeld. Controleer of het waarschuwingslampje knippert voordat u de koffiedikbak terug plaatst.

    Oorzaak:
    Er zit geen water in het interne circuit.

    Oplossing:
    Vul het interne circuit door heet water af te tappen.

    1. Draai de bedieningsknop naar het heetwaterpictogram en laat het water uit de machine stromen totdat het water ononderbroken stroomt.
    2. Draai de bedieningsknop terug naar het boonpictogram wanneer het water ononderbroken stroomt.

    Meerdere oorzaken:
    De koffiezetunit is niet correct geplaatst, de koffiedikbak is niet geplaatst, de servicedeur is open of de bedieningsknop staat niet in de juiste stand.

    Oplossing:
    Zorg ervoor dat de koffiezetunit en de koffiedikbak correct zijn geplaatst, de servicedeur is gesloten en de bedieningsknop in de juiste stand staat. Schakel de machine uit en weer in als u de koffiezetunit niet kunt verwijderen of terug plaatsen.

    Oorzaak:
    De koffiebonenbak is leeg.

    Oplossing:
    Vul de koffiebonenbak opnieuw

    Identificeer in welke situatie alle vier lampjes begonnen te knipperen en probeer de bijbehorende oplossing.

    Wanneer je een AquaClean/Brita-filter gebruikt

    1. Verwijder het filter uit het waterreservoir en zet de machine uit en weer aan
    2. Als het bericht verdwijnt, was het filter niet goed voorbereid of verstopt. Bereid het filter voor of vervang het na gebruik van langer dan 3 maanden.

    Alle lampjes gaan aan direct nadat het apparaat is ingeschakeld

    1. Schakel de machine uit.
    2. Verwijder het waterreservoir en verwijder eventuele koffiebonen op de bodem van het waterreservoircompartiment.
    3. Controleer of het stoompijpje verstopt zit. Verwijder kalk/vuil van het stoompijpje met een naald
    4. Zet de machine weer aan en laat 2-3 koppen heet water uit de machine komen.

    Alle lampjes gaan aan tijdens het koffiezetten

    1. Zet de machine uit.
    2. Reinig en smeer de zetgroep
    3. Hiermee wijzigt u de maalinstelling naar een grovere maling (hoger getal)

    Alle lampjes gaan aan direct na of tijdens het ontkalken**

    • Kalkdeeltjes blokkeren het systeem. Zet de machine een uur uit. Als het bericht verdwijnt, moet u de machine nog een keer ontkalken
    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.