NL
EN
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips-ondersteuning

    Koffie uit mijn Philips-espressomachine is waterig

    Gepubliceerd op 23 januari 2023

    Als je merkt dat je Philips-espressomachine waterige koffie maakt, kan dat verschillende oorzaken hebben. Bekijk de mogelijke oorzaken en oplossingen.

     

    Als dit de eerste keer is dat je je espressomachine gebruikt: het is normaal dat de eerste koffie wat waterig is, omdat het systeem tijd nodig heeft om zich aan te passen.Zet nog een paar koppen koffie zodat de machine de extractie en compactheid van de gemalen koffie kan optimaliseren.
    Spoel de zetgroep wekelijks schoon, omdat een vuil zetgroepfilter een slechte waterstroom kan veroorzaken en de smaak van de koffie kan beïnvloeden. Maak de zetgroep schoon volgens de onderstaande instructies of bekijk de ondersteuningsvideo:
    1. Schakel het apparaat UIT en wacht tot het volledig is uitgeschakeld en geen geluiden meer maakt (dit duurt ongeveer 15-20 seconden)
    2. Open de servicedeur en verwijder de zetgroep
    3. Spoel de zetgroep grondig schoon met lauw water en laat deze aan de lucht drogen voordat je hem terugplaatst
    Play Pause
    Het is mogelijk dat wanneer je de maalstand instelt op een fijnere maling, deze per ongeluk te ver wordt gedraaid waardoor de twee slijpstenen te dicht bij elkaar worden geplaatst. Als de maling te fijn is, absorbeert deze het water mogelijk niet.

    De oplossing is om de maling opnieuw aan te passen naar een grovere maling door de knop voor maalstanden in de koffiebonenbak naar een hoger getal of grotere koffieboon te draaien.
     
    Play Pause
    De aroma-instelling, het volume van de kopjes en de maalstand zijn machineinstellingen die van invloed kunnen zijn op de sterkte van de koffie. We raden je aan verschillende instellingen te proberen.

    Om de sterkte te verhogen, kies je bijvoorbeeld de hoogste aroma-instelling, stel je de molen in op een fijnere maling en kies je een middelgrote kop.
     
    Open het deksel van het compartiment voor voorgemalen koffie en controleer of het verstopt zit met gemalen koffie. Als het compartiment voor voorgemalen koffie verstopt is, kun je dit ontstoppen door de onderstaande instructies te volgen:
    1. Schakel de machine UIT en wacht tot deze volledig is uitgeschakeld
    2. Verwijder de zetgroep uit de machine.
    3. Open de deksel van het compartiment voor voorgemalen koffie en plaats het uiteinde van een lepel erin.
    4. Beweeg de lepel omhoog en omlaag totdat de verstopte gemalen koffie niets meer blokkeert.
    Als met deze oplossingen het probleem niet is opgelost, kun je contact met ons opnemen voor meer hulp.
    Play Pause
    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.