Mogelijke oorzaken van en oplossingen voor verlies van zuigkracht:
Als uw Philips EasyLife-stofzuiger geringe zuigkracht heeft, is daar mogelijk een eenvoudige oplossing voor. Ontdek hoe u de prestaties kunt verbeteren.
Mogelijke oorzaken van en oplossingen voor verlies van zuigkracht:
Leeg de stofbak en maak de filterkegel schoon. Voor optimale prestaties leegt u de stofbak en maakt u de filterkegel schoon wanneer de 'stofbak vol'-indicator wordt weergegeven.
Om optimale prestaties te behouden maakt u elke keer nadat u de stofbak hebt geleegd het HEPA-filter schoon. Het HEPA-stofbakfilter is aan de stofbak bevestigd. Het schuimfilter van de stofbak bevindt zich achter het HEPA-stofbakfilter. Beide filters kunnen onder de kraan worden afgespoeld. Laat de filters helemaal drogen voordat u ze weer terugplaatst.
Het HEPA-uitlaatfilter moet iedere 6 maanden worden gereinigd. Als u het filter schoonmaakt met water, kunt u het maximaal 4 keer afspoelen onder de kraan voordat u het moet vervangen door een nieuw HEPA-uitlaatfilter van Philips. Het filter moet elke 2 jaar worden vervangen.
Het HEPA-uitlaatfilter bevindt zich onder het HEPA-uitlaatfilterrooster.
Maak het motorbeschermingsfilter ten minste één keer per jaar schoon voor optimale prestaties. Het motorbeschermingsfilter bevindt zich in een houder in het stofbakcompartiment. U kunt het motorbeschermingsfilter schoonmaken door het uit te schudden boven een afvalbak.
Verwijder voorwerpen die de luchtdoorlaat door de zuigmond, slang of buis blokkeren.
Als de bovenstaande oplossing het probleem niet verhelpt, neem dan contact op met Philips Consumer Care.