Visie en Strategie

Het leven van mensen verbeteren met zinvolle innovaties

Al meer dan 120 jaar hebben onze belangrijke innovaties de levenskwaliteit van miljoenen mensen verbeterd. Dit heeft Philips tot een sterk en betrouwbaar merk gemaakt met wereldwijde markttoegang. Gezien de mondiale trends en uitdagingen - zoals de vraag naar betaalbare gezondheidszorg, de noodzaak om zuinig met onze energiebronnen om te gaan en het streven naar persoonlijk welzijn - zijn we ervan overtuigd dat we met onze strategie de juiste richting hebben gekozen.

 

Vision_mission_180x90.jpg

Missie

Het leven van mensen verbeteren met zinvolle innovaties

Vision_vision_180x90.jpg

Visie

Philips streeft ernaar middels innovaties de wereld om ons heen gezonder en duurzamer te maken. Ons doel is om in 2025 de levens van drie miljard mensen te hebben verbeterd. Wij bieden de beste werkomgeving voor mensen die onze passie delen en samen bieden we onze klanten en aandeelhouders ongekende meerwaarde.

Uitgangspunten

Uitgangspunten

  • Wil om te winnen
  • Het heft in handen nemen
  • Samen uitstekend presteren
 

2016 Prestatiedoelstellingen


Vergelijkbare omzetgroei CAGR(1) 2014 to 2016 4-6%


• Gerapporteerde(2) EBITA 11-12%
– Healthcare businesses 16-17%
– Consumer Lifestyle businesses 11-13%
– Lighting businesses 9-11%


• Rendement op geinvesteerd vermogen(3) > 14%


(1): CAGR is Compound Annual Growth Rate. Assumption is 3-4% real GDP growth
(2): Including restructuring and acquisition-related charges
(3): Excluding M&A impact