Consumer Lifestyle in een notendop

 
Pieter Nota

Chief Executive Officer van Philips Consumer Lifestyle

 
 
Belangrijkste bedrijfsonderdelen

  • Gezondheid en welzijn
  • Huishoudelijke apparatuur
  • Koffie
  • Persoonlijke verzorging
 

Onze Consumer Lifestyle-tak speelt in op de behoeften van consumenten over de hele wereld. Zo inspireren wij hen en maken het voor hen mogelijk om goed te leven, gezond te blijven en van het leven te genieten.

Mensen helpen gezonder en prettiger te leven

Consumenten over heel de wereld willen hun eigen gezondheid en welzijn en de gezondheid en het welzijn van hun gezin waarborgen en verbeteren. Philips Consumer Lifestyle wil graag uitgroeien tot een toonaangevende speler op het gebied van gezondheid en welzijn door een constante stroom lokaal relevante en zinvolle innovaties te bieden.

 

Ons unieke concurrentievoordeel is een combinatie van ons sterke wereldwijde merk, ons inzicht in de wensen en behoeften van mensen, onze uitzonderlijke deskundigheid op het gebied van technologie en ontwerp, en de vele samenwerkingsverbanden met onze distributiekanalen, partners en toeleveringsketen.

 

Voor ons is het produceren van technologie geen doel op zich. Philips levert intensere ervaringen die aansluiten bij de sociale en emotionele behoeften van onze klanten in hun thuissituatie. Daarbij worden oplossingen toegesneden op de verschillende lokale behoeften wereldwijd, van een kopje koffie om de dag mee te beginnen tot een gezonde avondmaaltijd. En of het nu gaat om onze sonische technologie voor de beste tandzorg of om een innovatieve, lasergestuurde baardtrimmer, de innovaties van Philips zijn belangrijk voor onze gebruikers en verbeteren hun leven, elke dag.

Businesses_CL_highlights_1_180x90.jpg

Glad scheren

“Toen ik mijn gewone scheerapparaat inruilde voor een Philips SensoTouch 3D-scheerapparaat verbeterde mijn scheerervaring aanzienlijk. Mijn huid is nu zo glad dat mijn dochtertje het fijn vindt om mijn gezicht aan te raken. Een gladgeschoren, verzorgd uiterlijk verhoogt mijn zelfvertrouwen, waardoor ik meer van het leven geniet.” Jialing Jin, huisvader, China

Businesses_CL_highlights_2_180x90.jpg

Gezond koken

“We zijn gek op gefrituurde gerechten, maar ze zijn vaak te vet. Dat is slecht voor de gezondheid. Sinds we de Philips Airfryer hebben, kunnen we weer genieten van gefrituurd eten. Koken is nu makkelijker, veel gezonder en nog leuk ook.” Dable Kwan, huisvrouw en enthousiaste kok, Hong Kong

Businesses_CL_highlights_3_180x90.jpg

Zelfverzekerd lachen

“Veel van mijn patiënten hebben tandvleesproblemen. Sommigen schamen zich zelfs zo erg dat ze hun mond niet durven openen om te lachen. Ik heb mijn vakkennis ter beschikking gesteld aan het ontwerpteam van Philips. Ik raad dan ook al mijn patiënten aan om de Philips Sonicare-producten te gebruiken. Na behandeling durven patiënten weer te lachen in het openbaar. Daar hecht ik grote waarde aan.” Tomoyuki Shimizu, tandarts, Japan

Trends op het gebied van consumentenlevensstijl

- Consumenten vinden hun gezondheid en welzijn steeds belangrijker. Ze willen er goed uitzien en zich goed voelen

 

- Consumenten hebben steeds meer behoefte aan intelligente digitale oplossingen op maat

 

- De middenklasse in groeiregio's wordt snel groter

 

- In een complexe markt gaan consumenten op zoek naar een verantwoord, betrouwbaar merk