Contact us    

De waarde van goede mondhygiëne

Bewustwording gericht op verbetering van het algemene welzijn

 

 

Nanda Huizing

18-04-2016 Egbert van Acht 

 

Is het effect van goede mondhygiëne te meten? En wellicht nog belangrijker: hoe maken we de consument duidelijk dat goede mondhygiëne ook maatschappijbreed welzijnseffecten heeft? Bij Philips weten we dat goede mondhygiëne niet alleen van belang is om mond-, gebits- en tandvleesproblemen te voorkomen, maar ook invloed heeft op het zelfvertrouwen van mensen en op hun algehele gezondheid en welzijn. En dan gaat het om meer dan alleen een mooie glimlach.

Mensen bewuster maken van het verband tussen mondhygiëne en systemische gezondheid is essentieel om hun leven te helpen verbeteren. Daarom richten wij ons op de ontwikkeling van zinvolle innovaties, een benadering die centraal staat bij alles wat we doen.
 

Consumenten helpen om dit verband te leggen is van groot belang, en een centraal element daarin is het aanleren van een goede mondhygiëne op jonge leeftijd. Slechte gewoontes, al is het maar het niet tijdig vervangen van de tandenborstel of te langdurig poetsen, kunnen op lange termijn leiden tot gezondheidsproblemen met uiteenlopende gevolgen, variërend van verminderd zelfvertrouwen tot ernstige aandoeningen als diabetes en hartklachten.
 

We begrijpen dat dit geen eenvoudige kwestie is, en dat het daarnaast belangrijk is om mensen te stimuleren en te motiveren om na te denken over hun dagelijkse gewoonten op het gebied van mondhygiëne. Daarom zijn we een samenwerking aangegaan met de FDI World Dental Federation om de Wereldmondgezondheidsdag te ondersteunen, die dit jaar op 20 maart werd gehouden. Samen met ruim 1 miljoen professionals van 200 organisaties op het gebied van gebitsverzorging uit 130 landen is op deze dag wereldwijd de aandacht gevestigd op het belang van goede mondhygiëne.
 

Philips heeft dezelfde visie en ambities als de FDI World Dental Federation, en samen willen we wereldwijd werken aan meer bewustwording over de voordelen van goede mondzorg en de positieve langetermijneffecten ervan. Negentig procent van de bevolking krijgt op enig moment in hun leven te maken met een mond-, gebits- of tandvleesaandoening. De Wereldmondgezondheidsdag is een uitstekende gelegenheid om mensen erop te wijzen dat goede mondhygiëne een centrale rol speelt bij welzijn in het algemeen.
 

Tandbederf bijvoorbeeld is de meest voorkomende chronische ziekte ter wereld en de meest voorkomende ziekte bij kinderen, hoewel het bij iedere leeftijdsgroep voorkomt. Het goede nieuws is dat de meeste gevallen van tandbederf kunnen worden voorkomen door eenvoudige en kosteneffectieve maatregelen, zoals terugdringing van de suikerconsumptie, het gebruik van fluoridetandpasta en tweemaal daags poetsen.

 

Philips is er trots op dat zijn sonische elektrische tandenborstel wereldwijd het meest worden aanbevolen door tandzorgprofessionals. Onze geavanceerde mondzorgproducten – van onze bekroonde elektrische tandenborstel Philips Sonicare DiamondClean tot onze revolutionaire Philips Sonicare AirFloss – bieden de consument effectieve oplossingen voor betere mondhygiëne en dragen bij aan goede gewoonten op dat gebied.

 

Philips begrijpt hoe belangrijk een goede orale gezondheid is, en we nemen onze verantwoordelijkheid om de bewustwording op dit gebied te helpen verbeteren. Door middel van voortdurende innovatie, voorlichting en bewustwording hopen we mensen tot goede mondhygiëne aan te zetten en ze te laten inzien hoe waardevol een gezond lichaam eigenlijk is.

 

Lees meer over de innovatieve producten van Philips Oral Heathcare voor tandheelkundigen.

 

Wil je op de hoogte blijven van al het nieuws, achtergrondverhalen, interviews en productinnovaties op het gebied van gezondheidszorg? Bezoek dan Medisch Perspectief.

 

Wij geloven dat er altijd een manier is om het leven te verbeteren. Daarom ontwikkelen we zinvolle innovaties voor elke fase in je leven. Ontdek meer via philips.nl/innovationandyou.

Egbert van Acht

Egbert van Acht

EVP, CEO Business Group Health & Wellness

Egbert van Acht kwam in 2002 bij Philips DAP in dienst, waar hij eerst leiding gaf aan het onderdeel Garment Care en P&L, en vervolgens werd gepromoveerd tot Global Chief Marketing Officer van DAP. Hij heeft uitgebreide verkoopervaring opgedaan in het leiden van de DAP-regio’s West-Europa en Noord-Amerika. Egbert heeft in 2007 de marketing- en verkoopblauwdruk voor de CE/DAP-fusie opgesteld, en werd daarna benoemd tot CMO van Philips Consumer Lifestyle. Na twee succesvolle jaren in die functie werd hij gepromoveerd om leiding te gaan geven aan Health&Wellness, een strategisch belangrijke internationale Business Group van Philips. Egberts doel is om dit onderdeel via autonome groei, alliantievorming en licenties, en fusies en overnames drie keer zo groot te maken.

 

Volg Egbert via:

LinkedIn 

 

Het laatste nieuws van Philips

twitter

facebook