Philips stage

ervaringen

Lotte Haens

Naam: Lotte Haens
Leeftijd: 23 jaar
Studie: Master Marketing Management, Tilburg University

 

 

Lotte Haens is in contact gekomen met Philips doordat ze via een studiegenootje werd aangedragen voor het voormalige Student Panel van Philips. Dit was voor ons een klankbord om te achterhalen hoe studenten onze recruitmentactiviteiten ervaarden. Ze leerde op deze manier Philips beter kennen en het balletje ging rollen om hier tevens haar afstudeerproject te doen.

 

 

Wat trok je zo aan in Philips?
“Bij veel bedrijven is het alleen mogelijk om in de vorm van een stage mee te lopen en niet om af te studeren. Deze combinatie vond ik wel bij Philips en dat is wat me zo aanspreekt. Ik wil niet alleen maar met afstuderen bezig zijn, maar ik wil juist ook meedraaien in een team.”

 

 

Hoe ervaar je het nu binnen Philips?
“Ik heb het super naar mijn zin. Ik werk veel met internationale collega’s en iedereen binnen het bedrijf is heel vriendelijk en hulpvaardig. Alle deuren staan voor me open. Uiteraard moet je zelf ook initiatief tonen, maar ook mijn stagebegeleider helpt mij goed op weg.”

 

 

Wat is je opdracht?
“Mijn opdracht ligt meer op het gebied van Marketinginnovatie. Philips gaat binnenkort, als eerste ter wereld, een innovatief lichtproduct lanceren, namelijk veldverlichting op basis van LED-lampen. Aan het begin van dit project heeft Philips in afstemming met diverse stakeholders de waardendrijvers van dit product bepaald. Mijn opdracht is om als ‘onafhankelijk’ persoon te valideren of deze vastgestelde waardendrijvers kloppen. Hiervoor ga ik in diverse landen interviews afnemen met Stadionmanagers, Facilitymanagers en/of Marketingmanagers. Zo ga ik bijvoorbeeld ook in gesprek met de verantwoordelijke manager binnen Chelsea en Arsenal. Hoe gaaf is dat! Maar wat me het meeste aanspreekt, is dat ik een grote verantwoordelijkheid krijg en dat ik iets onderzoek dat op dit moment ook echt van waarde is.”

 

 

Wat vind je het meest uitdagende binnen je opdracht?
“Ik praat wereldwijd met diverse collega’s over mijn onderzoek en iedereen heeft zo zijn of haar eigen ideeën over de wijze van onderzoek of de inhoud ervan. Je wilt graag tegemoet komen aan ieders wensen, maar dat gaat simpelweg niet. Het is belangrijk om duidelijke verwachtingen te scheppen, zodat je achteraf niemand teleur stelt. Dat is niet altijd even makkelijk.”

 

 

Waar ben je trots op?
“Ik was er trots op dat ik bij zo’n grote en gerenommeerde multinational mocht afstuderen. Nu ben ik er trots op dat ik het vertrouwen krijg om namens Philips in gesprek te gaan met belangrijke stakeholders.”

 

 

En wat word je volgende stap?
“Mijn tijd bij Philips zit er gelukkig nog niet op. Op 1 september start ik als Marketing trainee. Ik vind het traineeship een mooie overgang tussen de schoolbanken en het werkende leventje. Je wordt gecoacht in datgene waar je in wilt uitblinken en er is sprake van een hooge leercurve. Daarnaast maak je onderdeel uit van een groep talenten met dezelfde ambities en dat inspireert enorm.”

 

Terug naar Philips Stages pagina

Create a job alert

Philips Social Feed

Veelgestelde vragen over carrière bij Philips

Hier vind je een lijst met de veelgestelde vragen over werken bij Philips. Je vindt wellicht je antwoord hier al onder. Zo niet, voel je dan vrij om je vraag te stellen via ons contactformulier.

 

Go to frequently asked questions