Philips Ambient

Experience

Beter worden begint met je op je gemak voelen

Naar het ziekenhuis gaan kan intimiderend zijn voor patiënten, met name wanneer ze een scan moeten ondergaan. Philips Ambient Experience helpt om de ongerustheid bij mensen weg te nemen. Deze combinatie van verlichting, ruimtelijke inrichting en werkstroomverbeteringen maakt de uitstraling van klinische omgevingen vriendelijker. Zo worden patiënten op hun gemak gesteld en dat bevordert het welzijn.

Van gezondheidszorg naar menselijke zorg

Philips Ambient Experience richt zich op de hele patiëntervaring. Onderzoekskamers worden aantrekkelijker, verlichting wordt kalmerender en procedures worden gestroomlijnder. Om een dergelijke veelzijdige oplossing te realiseren, zijn Philips-collega’s nodig met een scala aan vaardigheden, van techniek en verlichting tot klantenservice en leveringsketenbeheer.

“We willen dat alle patiënten kunnen profiteren van Ambient Experience. We zijn bezig om de kosten te verlagen zodat we elke klant ter wereld een oplossing kunnen bieden.” Heleen Verkerk, Supply Chain Manager

“Het eindresultaat is ronduit betoverend. Ik zie kinderen spelen en naar het licht kijken zonder dat ze zich zorgen maken over de reden waarom ze in het ziekenhuis zijn.”
Scott Oldner, eigenaar Scott Oldner Lighting Design

Uitdagingen overwinnen voor een effect waar je mond van open valt
Het hart van Philips Ambient Experience wordt gevormd door een scala aan technologische componenten. Het is de taak van Heleen Verkerk, Supply Chain Manager, om ervoor te zorgen dat orders snel en efficiënt worden afgehandeld. Dat is een ingewikkelde taak, waarbij zowel inkoop als logistiek komt kijken.

Ambient Experience is een dynamisch onderdeel binnen Philips Healthcare. De apparatuur die wordt gebruikt, heeft een steeds kortere levenscyclus doordat er voortdurend nieuwe producten en materialen verschijnen. De oorspronkelijke doorlooptijd van twintig weken was dus veel te lang. “Dat is niet werkbaar in combinatie met de groei die we doormaken”, aldus Heleen. “We hebben de doorlooptijd weten te reduceren tot zes weken, wat een hele prestatie is.”

Met de leveringsketen op schema moet Luuk Yperlaan, Customer Service Manager, ervoor zorgen dat lokale Philips-technici de materialen en gereedschappen krijgen die ze nodig hebben, zodat de klant het beste eindresultaat krijgt. Maar daar houdt zijn werk niet mee op. “De veldmedewerkers van Philips zijn gewend om beeldvormingssystemen te installeren. Onze apparatuur is volledig nieuw voor hen”, vertelt Luuk. “Het is de uitdaging om hen zover te krijgen dat ze de filosofie van Ambient Experience overnemen.”

“De voldoening die ik uit mijn werk haal, komt als klanten bij de oplevering de kamer binnenlopen en hun mond openvalt.”
Luuk Yperlaan, Customer Service Manager

Philips News feed

Philips Social Feed

Veelgestelde vragen over carrière bij Philips

Hier vind je een lijst met de veelgestelde vragen over werken bij Philips. Je vindt wellicht je antwoord hier al onder. Zo niet, voel je dan vrij om je vraagt te stellen via ons contactformulier.

 

Ga naar veelgestelde vragen