Marketingfuncties

bij Philips

innovation-and-you

Uitdagende mogelijkheden op het gebied van marketing bij Philips  

Voldoening

Zinvolle innovaties ontwikkelen is onze passie en zorgen voor een ongeëvenaarde gebruikerservaring is ons streven. Als dat ook voor jou geldt, dan vind je in een marketingfunctie bij Philips de voldoening en beloning die je zoekt.

 

De vrijheid om ondernemend te zijn

Je draagt bij aan een succesvolle marktintroductie van toonaangevende producten en diensten door gebruik te maken van diepgaande inzichten in doelgroepen en de resultaten van gedetailleerde marktonderzoeken en -analyses. Daarbij heb je de vrijheid om te denken als ondernemer. Dat doe je binnen een onderneming die altijd op de hoogte is van wat klanten en consumenten willen als het gaat om nieuwe ervaringen, producten en diensten.

 

Je volledige marketingpotentieel realiseren

Om je te helpen je volledige marketingpotentieel te realiseren, helpen we je bij elke carrièrestap door middel van uitdagende opdrachten waarmee je je expertise en ervaring kunt verdiepen en verbreden. Dankzij ons uitgebreide product- en dienstenportfolio voor de wereldwijde gezondheidszorg- en lifestylemarkten kun je ervaring opdoen in vele verschillende omgevingen: business-to-business, business-to-consumer, professionele OEM's en detailhandel.

 

Mogelijke marketingfuncties bij Philips

Marketingfuncties op het hoofdkantoor

Als je op het wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam werkt, kun je je vaardigheden ontwikkelen op het gebied van merkopbouw, merkbeheer en ‘brand metrics’, waarmee voor de gehele Philips-organisatie optimale resultaten op deze gebieden worden gestimuleerd.

 

Marketingfuncties op sectorniveau

Je onderhoudt contacten met klanten en consumenten in de sectoren Healthcare of Personal Health om inzicht te krijgen in hun behoeften en voorkeuren, je ontwikkelt overtuigende proposities voor nieuwe producten en diensten, en je begeleidt deze op weg naar marktintroductie. Je werkt nauw samen met multinationale teams om product-/dienstenportfolio's te ontwikkelen, en met lokale verkooporganisaties, R&D-groepen en ontwikkelteams om producten en diensten met succes op de internationale of regionale markten te introduceren.

 

Marketingfuncties op landniveau

Als marketingexpert gebruik je je vaardigheden om de omzet te stimuleren door lokale product /dienstenportfolio's, prijsstructuren, introductiecampagnes en marketingcommunicatieplannen samen te stellen. Je bent eindverantwoordelijk voor het genereren van omzetvolume door overtuigende langetermijnrelaties met klanten aan te gaan.

 

Marketingcommunicatie

Je speelt een centrale rol in het succes van een Business Unit of omzetgroep door de desbetreffende marketingstrategie om te zetten in een doorslaggevende marketingcommunicatiestrategie. Vervolgens stel je het marketingcommunicatieplan en de beoogde resultaten vast en waarborg je een effectieve implementatie. De ontwikkeling van creatieve concepten voor een groot aantal verschillende communicatiekanalen speelt daarbij vaak een essentiële rol.

 

Productbeheer

Je zet zakelijke kansen om in product/markt-combinaties, stelt producteisen vast en realiseert producten in samenwerking met ontwikkelteams. Een van je belangrijkste rollen daarin is inzicht te krijgen in de behoeften en wensen van de gebruiker en op basis daarvan te waarborgen dat nieuwe proposities daaraan beantwoorden.

 

Marktonderzoek

Je taak betreft het opstellen van marktrapporten en -prognoses in een specifiek product /bedrijfssegment en/of geografisch gebied. Met onze eerder genoemde passie om zinvolle innovaties te ontwikkelen die het leven van mensen positief beïnvloeden, spreekt het immers voor zich dat nauwkeurige en doelmatige inwinning van marktinformatie centraal staat in onze benadering. Je speelt daarom een centrale rol bij de effectiviteit van onze mensgerichte proposities.

 

Online Marketing Manager

Je definieert een online strategie voor een Business Group in samenwerking met de desbetreffende product-/marktmanagers. Ook controleer je de landelijke omzet en de resultaten van Business Groups ten aanzien van de online-component van marketingcampagnes. Daarnaast zorg je ervoor dat voor specifieke product/markt-combinaties en onze online Flagship Store de beoogde online marktaandelen worden gerealiseerd.

Lees meerToon minder
rob-verhaeren

   

I work closely with marketing, design and communication agencies to create compelling stories, which translate into engaging experiences for our customers"

 

                                           Rob Verhaeren - Marketing

Communications Manager,
Healthcare, The Netherlands

Marketing at Philips

Philips News feed

Philips Social Feed

Veelgestelde vragen over carrière bij Philips

Hier vind je een lijst met de veelgestelde vragen over werken bij Philips. Je vindt wellicht je antwoord hier al onder. Zo niet, voel je dan vrij om je vraag te stellen via ons contactformulier.

 

Ga naar veelgestelde vragen