H.M. de Koningin opent 5 april het Philips museum in Eindhoven

februari 27, 2013

Eindhoven – H.M. de Koningin verricht op vrijdag 5 april 2013 om 14.00 uur de officiële opening van het nieuwe Philips museum in het centrum van Eindhoven. Vanaf 6 april gaat het Philips museum open voor het publiek.

Hans de Jong, CEO van Philips Benelux: “Wij zijn bijzonder vereerd dat de Koningin ons nieuwe Philips museum wil openen. We laten zien met welke betekenisvolle innovaties Philips al meer dan 120 jaar het leven van mensen verbetert aan de hand van opmerkelijke verhalen en unieke historische producten. De tentoonstelling geeft een fascinerend beeld van de rijke historie van onze onderneming en toont ook innovaties die in de toekomst een bijdrage zullen gaan leveren aan de gezondheid en het welzijn van mensen over de hele wereld.”

Het Philips museum is gevestigd op de historische locatie waar Gerard Philips in 1891 zijn eerste gloeilamp heeft geproduceerd. Het oude fabriekje is de laatste maanden ingrijpend gerenoveerd en uitgebreid tot een plek waar ons erfgoed, ondernemerschap en innovatie samenkomen.

Na de officiële opening brengt de Koningin nog een werkbezoek aan Philips Research op de High Tech Campus Eindhoven.

Foto Philips museum

Voor meer informatie:

Eric Drent
woordvoerder Philips Nederland
E-mail: eric.drent@philips.com
www.philips.nl
twitter.com/Philips.nl
www.philips-museum.com

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard – wereldwijd circa 118.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, home & portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

Over Philips museum

Het Philips museum is het museum van Koninklijke Philips Electronics N.V.. Gevestigd in de eerste gloeilampenfabriek van Philips in het centrum van Eindhoven. De tentoonstelling in het museum neemt de bezoekers mee op de reis door het Philips verhaal. Een verhaal over innovaties en ambitieus ondernemerschap. Vanaf de start van de onderneming in 1891 tot en met de innovaties van morgen. Meer informatie is te vinden op: www.philips-museum.com.