Philips ontvangt ‘2016 Best in KLAS Award’ in de categorie echografie

KLAS onderscheidt Philips op basis van feedback van duizenden zorgverleners voor de complete reeks geavanceerde echografieoplossingen

18 november 2016

AmsterdamKoninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG AEX: PHIA) heeft vandaag bekendgemaakt dat het de ‘2016 Best in KLAS Award’ heeft gekregen in de categorie echografie. KLAS heeft deze prestigieuze onderscheiding dit jaar toegekend aan Philips voor haar brede aanbod aan echografieoplossingen, dat diagnostische, interventionele, ‘point-of-care’- en softwareproducten omvat. De award is een erkenning voor de activiteiten die Philips ontplooit om het aanbod aan echografietoepassingen te verbreden en een breed portfolio aan innovaties te ontwikkelen. Hiermee wordt in één keer de juiste informatie geboden ten behoeve van betrouwbaardere ondersteuning van diagnostische besluitvorming.

KLAS, een toonaangevend internationaal onderzoeksbureau, kent aan bedrijven de ‘Best in KLAS Award’ toe voor uitzonderlijke innovaties en bijdragen aan de verbetering van zorgresultaten voor patiënten. Dit gebeurt aan de hand van prestatiebeoordelingen die gedurende twaalf maanden in dertien marktsegmenten worden verzameld. De lijst van onderscheidingen van Philips met onder meer drie* opeenvolgende ‘Best in KLAS’-awards wordt nu uitgebreid met de 2016 Best in KLAS voor echografie.

“Philips heeft een rijk verleden opgebouwd met haar echografie-innovaties die ook nu vorm geeft aan de zorgverlening”, aldus Vitor Rocha, CEO van het Philips Ultrasound oplossingen. “Deze hoge eer van KLAS bevestigt opnieuw onze inzet voor de ontwikkeling van oplossingen die uitzonderlijke beeldkwaliteit combineren met verbeteringen ten aanzien van efficiëntie en reproduceerbaarheid.”

Philips heeft haar toonaangevende positie meerdere keren bewezen in de echografie met diverse primeurs in de sector die ertoe geleid hebben dat de toepassingen van echografie als ook de toegankelijkheid voor gebruikers zijn uitgebreid. Toonaangevende innovaties van Philips Ultrasound zijn onder meer:

• EPIQ-echografiesysteem voor cardiologie omvat ‘Anatomically Intelligent’-oplossingen met geavanceerde automatisering waarmee bepaalde onderzoeken gemakkelijker uit te voeren en beter reproduceerbaar zijn en meer klinische gegevens opleveren.
  • Affiniti-echografiesysteem biedt ergonomische vormgeving en precisietechnologie om gebruikers te helpen comfortabel, efficiënt en intuïtief te werken. Dankzij de uitstekende beeldkwaliteit maakt het systeem trefzekere diagnostiek mogelijk. De nieuwste toevoeging aan de Affiniti-familie is de Affiniti 30, een betaalbare oplossing voor verloskundigen/gynaecologen.
  • Lumify, een ultramobiele oplossing op app-basis, zorgt voor een verbreding van het echografiegebruik op het niveau van de arts. Lumify werkt via Philips HealthSuite en biedt artsen een groot aantal mogelijkheden ten aanzien van connectiviteit, flexibiliteit en mobiliteit en is eenvoudig integreerbaar met patiëntprofielen en ziekenhuisapparatuur.

Naast deze recente introducties blijft Philips zijn portfolio uitbreiden met het SPARQ-echografiesysteem en het draagbare echografiesysteem CX50, die – evenals de EPIQ- en Affiniti-systemen – zijn voorzien van geavanceerde functies voor gegevensbeveiliging

De KLAS-awards zullen worden uitgereikt op de Philips-stand (nr. 6735) tijdens het jaarcongres van de Radiological Society of North America (RSNA) in Chicago (VS), dat dit jaar van 27 november t/m 1 december plaatsvindt. Ga naar www.philips.com/rsna voor meer informatie over de aanwezigheid van Philips op RSNA 2016 en volg @PhilipsLiveFrom voor #RSNA16-updates gedurende het congres.

Het volledige ‘2016 Best in KLAS: Medical Equipment Report’ is beschikbaar op http://www.klasresearch.com

*2012-2014 ‘Best in KLAS’ voor echografie-cardiovasculair in de ‘Best in KLAS: Medical Equipment Reports’ voor 2012, 2013 en 2014.

Saskia Maas

Philips Health Systems

Mobiel +31 6 53 408 194

saskia.maas@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 70.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2015 een omzet van 16,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum.

About KLAS

KLAS is a research and insights firm on a global mission to improve healthcare delivery by amplifying the provider's voice. Working with thousands of healthcare professionals and clinicians, KLAS gathers data and insights on software, services and medical equipment to deliver timely reports, trends and statistical overviews. The research directly represents the provider voice and acts as a catalyst for improving vendor performance. Follow KLAS on Twitter at www.twitter.com/KLASresearch