Elk hart is uniek

27 september 2016

Amsterdam (Nederland) – Ter gelegenheid van Wereld Hart Dag op 29 september 2016 kondigt Koninklijke Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), een toonaangevend gezondheidstechnologiebedrijf, vandaag een nieuw partnerschap aan met de World Heart Federation (WHF) om mensen te helpen beter voor de gezondheid van hun hart te zorgen. In lijn met de campagne ‘power your life’ van de WHF wil Philips mensen stimuleren om hun eigen verantwoordelijkheid te nemen voor een levensstijl die het hart ten goede komt. Ook wil het bedrijf mensen bewustmaken op het gebeid van hart- en vaatziekten (HVZ). 

 

HVZ zijn de meest voorkomende doodsoorzaak wereldwijd. In 20151 overleden meer dan 17,5 miljoen mensen aan hart- en vaatziekten. Ook brengen HVZ meer kosten met zich mee dan eender welke andere chronische aandoening. Ondanks deze cijfers blijkt uit de recent in opdracht van Philips opgestelde Future Health Index dat slechts 39% van de cardiologen van mening is dat hun patiënten over de benodigde middelen beschikken om hun hart op effectieve wijze gezond te houden. Als leider op het vlak van de preventie, diagnose en behandeling van hart- en vaatziekten gelooft Philips dat het essentieel is om mensen informatie te bieden, zodat zij gezondere keuzes kunnen maken en gezondere gewoontes kunnen aanleren. 

 

“Philips heeft zich ertoe verbonden om gepersonaliseerde, geïntegreerde cardiologieoplossingen te bieden met een focus op preventie, diagnose en behandeling. Ons nieuwe partnerschap met de World Heart Federation vormt een belangrijk element binnen ons commitment om HVZ te helpen voorkomen door duidelijk te maken wat de risicofactoren voor hart- en vaatziekten zijn en mensen te helpen betere keuzes te maken en gezondere leefgewoonten te ontwikkelen”, zegt Carla Kriwet, Business Leader of Patient Care and Monitoring Solutions bij Philips.

 

Ter gelegenheid van de Wereld Hart Dag lanceert Philips myheartisunique.com, een educatieve hub die bedoeld is om de bewustwording inzake de preventie van HVZ door gezonde leefgewoonten te versterken. De hub zal interviews met deskundigen omvatten, evenals voorbeeldvragen voor patiënten aan cardiologen. Verder biedt de hub informatie over leven met HVZ, inclusief vroegtijdige waarschuwingstekens, en levensstijl gerelateerde informatie zoals bewegingstips en recepten voor een gezond hart. 

 

“Een gezond hart vormt het hart van je gezondheid. Goed voor je hart zorgen, betekent gezond eten en drinken, voldoende bewegen, niet roken. Stuk voor stuk dingen die niet alleen maken dat je gezonder bent, maar ook dat je je beter voelt en volop van het leven geniet”, aldus Johanna Ralston, de CEO van de World Heart Federation. “Ons partnerschap met Philips levert een uniek perspectief op dankzij de klinische expertise en het inzicht in de consument waarover Philips beschikt. Samen steunen we de doelstelling van de Wereldgezondheidsorganisatie om het aantal vroegtijdige overlijdens als gevolg van hart- en vaatziekten tegen 2025 met minstens 25% terug te dringen.”

 

Aanvullend op zijn activiteiten op Wereld Hart Dag vierde Philips eerder deze maand de 20e verjaardag van zijn automatische externe defibrillator (AED) HeartStart. Daarbij werd een bewustwordingscampagne opgezet om aandacht te vragen voor plotselinge hartstilstand en de rol van de helden van vandaag in het redden van levens. Philips wil laten zien hoe eenvoudig AED's werken en hoe belangrijk ze zijn. Zo wil het bedrijf mensen aanmoedigen om in actie te komen. Philips HeartStart defibrillators zijn te vinden aan boord van de vliegtuigen van 9 van de 10 grootste luchtvaartmaatschappijen in de VS en bij een groot aantal van de grotere internationale maatschappijen. De HeartStart is ook te vinden in 43 professionele sportarena's en bij 85% van de Fortune 500-bedrijven. 

 

Om meer te lezen over de AED-bewustmakingscampagne van Philips en de HeartStart-producten van het bedrijf: http://www.usa.philips.com/healthcare/solutions/emergency-care-resuscitation/automated-external-defibrillators#HeartStart AEDs. Voor meer informatie over het partnerschap van Philips met de World Heart Federation

 

1 World Health Organisation. Noncommunicable Diseases. 2015. Te raadplegen via: http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs355/en/ Accessed September 2016

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Marianne Nouwens

Philips Benelux

Philips Brand, Communications & Digital

Tel.: + 31 6 1158 1004

E-mail: marianne.nouwens@philips.com

Over Koninklijke Philips N.V.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 69.000 medewerkers en verkoop- en servicepuntenverspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2015 een omzet van 16,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.com/newscenter.

Over de Future Health Index

Philips startte een origineel onderzoek naar de perceptie inzake connected care en de rol ervan voor de toekomst van de gezondheidszorg. De studie zal jaarlijks worden herhaald en omvat zowel kwantitatieve onderzoeken als kwalitatieve diepte-interviews. Deze vonden van februari tot april 2016 in 13 landen plaats. In samenwerking met een onafhankelijk wereldwijd marktonderzoeksbureau werd van 24 februari tot 8 april 2016 een onderzoek gehouden in Australië, Brazilië, China, Frankrijk, Duitsland, Japan, Nederland, Singapore, Zuid-Afrika, Zweden, de Verenigde Arabische Emiraten, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. De onderzoeken waren geformuleerd in de taal van het onderzoeksland. Via een combinatie van online, (computergesteunde) persoonlijke en (computergesteunde) telefonische vraaggesprekken werd informatie ingewonnen bij:

  • 2.659 zorgwerkers (artsen, chirurgen, verplegers in tal van specialisaties)
  • 25.355 volwassen patiënten (personen van 18 jaar of ouder die in de voorbije drie maanden een zorgwerker hebben geraadpleegd)
  • In elk land werden ca. 200 zorgwerkers en 2.000 patiënten ondervraagd (met uitzondering van de Verenigde Arabische Emiraten; daar waren het ca. 1.000.)