Philips lanceert nieuwe ‘Innovation and you’ campagne bij 125e verjaardag

 

Philips start campagne over innoveren in de zorg

12 mei 2016

Eindhoven – Philips viert haar 125e verjaardag met de lancering van een nieuw merk campagne om daarmee Philips als leidend bedrijf in het gezondheids en zorgtechnologie domein te positioneren. Het bedrijf laat hiermee zien dat haar toekomst met name in dit domein ligt. In de nieuwe campagne laat Philips zien hoe juist door een innovatieve manier van denken ze het leven van mensen kan verbeteren wereldwijd.

 

‘Al 125 jaar heeft Philips een continue stroom aan betekenisvolle, baanbrekende innovaties op de wereld gebracht om het leven van mensen te verbeteren en heeft de organisatie aangetoond zichzelf te kunnen heruitvinden’, aldus Hans de Jong, CEO Philips Benelux. ‘Ons jubileumjaar is voor ons van groot belang om de wereld te laten zien hoe wij de toekomst van zorg zien en onze rol daarin. Voortbouwend op het succes van ons 125-jarig bestaan, gaan wij onze innovaties volledig richten op gezond leven en de gezondheidszorg.’

 

Nieuwe Philips ‘Innovation and you’ campagne, een andere kijk op zorg

 

De DNA van Philips wordt nog steeds gekenmerkt door de denkwijze van grondlegger Anton Philips, die destijds de volgende vragen stelde aan zijn werknemers: ‘Vraag jezelf altijd af of het niet anders kan, niet beter kan?’. Bij Philips blijven wij nieuwe manieren zien om het leven te verbeteren. En dat is het thema in deze campagne: met baanbrekende innovaties in de zorg, kan Philips het dagelijks leven van mensen verbeteren.

 

Bijvoorbeeld hoe mensen, die leiden aan luchtwegaandoeningen hun droom laten leven door hen weer te laten zingen. Een draagbare zuurstofconcentrator geeft op aanvraag van de gebruiker een continue stroom van zuurstof vrij en daarmee krijgen mensen met luchtwegenproblemen hun mobiliteit weer terug. En daarmee de kracht om te zingen. Of bijvoorbeeld hoe pasgeboren babies in couveuses zich zo geborgen kunnen voelen als tijdens de zwangerschap. In neo-natale afdelingen levert Philips geïntegreerde zorgoplossingen die rondom het gezin zijn gecentreerd. Of hoe operaties kunnen worden vervangen door behandelingen zonder te hoeven snijden, waarmee mensen sneller kunnen herstellen na een ingreep.

 

De basis van de campagne wordt gevormd door een aantal zeer persoonlijke verhaallijnen die te vinden zijn op het online storytelling-platform www.philips.com/innovationandyou. De verhalen laten zien hoe de innovatie werkelijk het leven van mensen verbetert. Drie van deze verhalen zijn terug te zien in de campagne. Deze verhalen spelen zich af op tal van plekken in de wereld, maar ook heel dichtbij. De geïntegreerde campagne is te zien op televisie, in de buitenreclame en via de digitale en sociale kanalen zoals LinkedIn, Youtube, Facebook en Twitter. Dit is de start van een langdurige campagne die dit jaar zeer zichtbaar zal zijn.

 

Philips viert de toekomst met 125 jaar innovatie en ondernemerschap op 15 mei

 

Philips bestaat op 15 mei dit jaar 125 jaar, een belangrijke mijlpaal waarmee het bedrijf de toekomst viert op basis van 125 jaar innovatie. Philips viert haar verjaardag niet alleen, maar met de gemeente Eindhoven en partners die gelinkt zijn door hun passie voor innovatie in het verleden en het heden.

 

Tijdens het weekend worden op verschillende locaties publieke evenementen georganiseerd:

Op zaterdag 14 mei wordt de nieuwe ‘innovation and you’ experience in het Philips Museum geopend waarin een blik in de toekomst en de rol die moderne technologie daarin speelt. Via interactieve beeldschermen ervaren bezoekers persoonlijk hoe de digitale technologie ons leven beïnvloedt.

Op zondag 15 mei vieren meer dan 60 bedrijven de toekomst van techniek en innovatie in het Evoluon met een programma voor jong en oud. Centraal staat het Philips Innovators podiumprogramma met Dennis en Valerio, zij testen Philips innovaties op het gebied van zorg. Een greep uit de aanwezige bedrijven: ASML, Panalytical, NXP met de Stella Lux – de energie-positieve auto-, Shapeways met de 3D print shaver ter ere van het Philips 125 jubileum, VDL met Robotsports, FEI, Gibson voor de muzikale invulling.

Meer informatie over deze evenementen en andere evenementen in het Philips Stadion en het Klokgebouw, of in de binnenstad van Eindhoven, zie ook www.eindhovenviertdetoekomst.nl.

Mobiel Philips Metalix röntgenapparaat, China, 1931
Openingsfeest van het 125 jarig jubileum met als thema 'celebrating the future' van Philips met CEO Frans van Houten en drie leerlingen (Marguerite, Eline, Ivo) van de Brainport Class of Excellence in het Philips Museum.
Miljoenen reizigers zien bij aankomst op Eindhoven Airport tijdslijn met 125 jaar innovaties van Philips.
Innovatie- en techniekfestival in het Evoluon op de 125ste verjaardag van Philips. Partners en start-ups laten hun uitvindingen zien en ervaren door het publiek.
Foto: Rob van Gijzel, burgemeester Eindhoven en Hans de Jong, CEO Philips Benelux

Voor aanvullende persinformatie kunt u contact opnemen met:

Philips

Yvette van Braam Morris

Philips Benelux

Tel.: +31 6 31 63 99 58

E-mail: Yvette.van.braam.morris@philips.com

Over Koninklijke Philips N.V.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Philips Lighting is een volledige dochteronderneming van Philips en is wereldwijd marktleider op het gebied van verlichtingsproducten, -systemen en -diensten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2015 een omzet van 24,2 miljard euro, heeft wereldwijd circa 104.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.com/newscenter.