Onthulling Philips mouwbadge op nieuwe PSV wedstrijdshirts

 

34 voetbalseizoenen, 58 shirts, 1 naam - Philips is trotse founder van PSV

29 april 2016

Eindhoven – Tijdens de thuiswedstrijd van PSV tegen SC Cambuur op 1 mei 2016, onthult Philips de badge ‘Philips founder PSV’ op de mouw van de nieuwe wedstrijdshirts voor het komend voetbalseizoen (2016-2017).

 

Zoals vastgelegd in het nieuwe sponsorcontract van Philips en PSV, waarmee onlangs de langste sponsorrelatie van Nederland met 10 jaar is verlengd, dragen de PSV-spelers het wedstrijdshirt met deze mouwbadge de komende 10 jaar. Tevens is de naam ‘Philips Stadion’ vastgelegd voor deze periode. Philips is met dit contract ter waarde van in totaal 22,5 miljoen euro de grootste co-sponsor van een club in de Eredivisie.

 

Tegen SC Cambuur speelt PSV de laatste thuiswedstrijd van het seizoen in een speciaal Philips ‘heritage’-shirt: een hommage aan Philips als hoofdsponsor. Tijdens de rust organiseert Philips samen met PSV en de supportersvereniging van PSV, een speciale shirtparade op het veld. Het publiek zal tevens de mouwbadge vergroot op de middenstip kunnen zien tijdens de wedstrijd.

 

Hans de Jong, CEO Philips Benelux: ‘Al 34 voetbalseizoenen delen wij lief en leed met PSV en hebben de spelers 3.596 doelpunten gemaakt in 1.557 wedstrijden met Philips op de borst van het shirt! Ook de komende 10 seizoenen blijft Philips als founder, innovation partner, naamgever van het Philips stadion en als grootste co-sponsor betrokken bij PSV. Daarom zijn we trots op de nieuwe shirts met een prachtige mouwbadge waarop Philips founder of PSV is vermeld.’

 

‘PSV en Philips zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden’, zegt algemeen directeur Toon Gerbrands van PSV. ‘De naam van onze founder verdwijnt van de borst, maar de mouwbadge is een prachtig symbool voor een innige relatie, die is geëvolueerd naar een nieuwe formule. Eendracht maakt macht is een veelzeggende zin uit ons clublied. Daar handelen wij graag naar. Daarom zijn we er ontzettend blij mee dat we op het gebied van innovatie, kernwaarde van PSV en Philips, intensief met elkaar aan de slag gaan.’

 

Philips mouwbadge PSV
Philips PSV Shirt-parade
Speciale PSV-shirtparade: eerbetoon aan Philips met 65 shirts. Tijdens PSV – SC Cambuur onthulling van de nieuwe mouwbadge van Philips op de middenstip.

Voor aanvullende persinformatie kunt u contact opnemen met:

Philips

Yvette van Braam Morris

Philips Benelux

Tel.: +31 (0)6 31 63 99 58

E-mail: Yvette.van.braam.morris@philips.com

 

PSV

Thijs Slegers

Tel.: +31 (0)6 51 30 22 79

E-mail: t.slegers@psv.nl

Over Koninklijke Philips N.V.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Philips Lighting is een volledige dochteronderneming van Philips en is wereldwijd marktleider op het gebied van verlichtingsproducten, -systemen en -diensten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2015 een omzet van 24,2 miljard euro, heeft wereldwijd circa 104.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.com/newscenter.