Nieuwscentrum

Lichtinnovaties van Philips Lighting op Light + Building 2016 op een rij

Philips Lighting brengt licht verder dan verlichting

maart 14, 2016

• Breidt leiderschap in verlichting uit naar het Internet of Things en ontsluit nieuwe ervaringen en waarde voor klanten
  • Maakt connected innovaties, klanten en partnerships bekend voor straatverlichting, retail, kantoren en woningen

Frankfurt, Duitsland – Philips Lighting, een onderneming van Koninklijke Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) en wereldwijde marktleider in verlichting, toont leiderschap op Light + Building in connected verlichtingssystemen die transformaties teweegbrengen in woningen, kantoren, winkels en straten. De onderneming introduceert nieuwe producten, systemen, diensten en samenwerkingen die verdere integratie van verlichting in Internet of Things voortbrengen en die klanten in staat stellen om nieuwe ervaringen te creëren.

‘We zijn constant op zoek hoe we de levens van onze klanten kunnen verbeteren. Via onze connected verlichtingssystemen streven we naar het leveren van de beste ervaringen in verlichting en bewerkstelligen we energiebesparingen en efficiëntie in kosten,’ aldus Eric Rondolat, CEO van Philips Lighting. ‘En door de uitbreiding van verlichting naar het Internet of Things ontsluiten we meer waarde voor onze klanten en partners dankzij functies en diensten die verder gaan dan verlichting alleen.’

Slimme steden
Philips Lighting kondigde tijdens Light + Building een nieuw wereldwijd partnership aan met Vodafone dat de implementatie van draadloze connected straatverlichting in steden over de hele wereld ondersteunt. Daarnaast onthult de onderneming Philips Digistreet, de eerste LED-straatverlichting die future-proof is met sensoren en draadloze connectiviteit. Philips Lighting stelt daarmee steden in staat om te profiteren van LED-verlichting en biedt ondersteuning bij de overgang naar connected straatverlichting.

Slimme retail
Philips Lighting maakt een samenwerking bekend met het Amerikaanse bedrijf Aisle411. Door het partnership met Aisle411 zal Philips Lighting het eerste connected binnenverlichtingssysteem in het Midden Oosten voor Aswaaq leveren.

Slimme kantoren
Philips Lighting geeft tijdens Light + Building een update over zijn samenwerking met Cisco en op welke wijze deze meer comfort, duurzaamheid en een productieve omgeving creëert. Philips Lighting en Cisco integreren connected verlichting in het Internet of Things voor kantoren door een combinatie van Philips Power over Ethernet (PoE) connected lighting systems en Cisco’s veilige IT-netwerkinfrastructuur.

Slimme woningen
Dit voorjaar lanceert Philips Lighting Philips Hue white ambiance. Deze connected lamp kan geleidelijk feller gaan branden om gebruikers te helpen natuurlijk te ontwaken en kan geleidelijk dimmen om hen te helpen vrediger in slaap te vallen. Philips Hue White Ambiance verbetert moeiteloos elk moment in huis doordat het elke tint van wit licht kan leveren, van koel daglicht (6500 K) tot warmwit (2200 K).

Door samenwerkingen aan te gaan met KPN, de Franse verzorgingsmaatschappij AXA en het Franse energiebedrijf ENGIE ondersteunt Philips Lighting de acceptatie van de slimme woning.

Nieuwe innovatie LED-lampen
Philips Lighting innoveert LED en lanceert baanbrekende lampen die halogeenspotverlichting opnieuw uitvindt – de klassieke gloeidraadlamp en de dimbare LED. Philips classic LED spot is de eerste glazen LED-spotreeks die de populaire halogeen spotverlichting vervangt. Het heeft dezelfde uitstraling als klassieke halogeensportverlichting, maar is 90% meer energiezuinig dan de klassieke halogeentechnologie. Philips SceneSwitch LED lampenreeks is uniek vanwege de combinatie tussen drie lichtinstellingen in één lamp. Philips classic LED lampenreeks heeft met de gloeidraad een nostalgische uitstraling; de mogelijkheid bestaat om deze te dimmen.

Light + Building 2016 vindt plaats van 13 t/m 18 maart 2016.
Philips Lighting stand: Messe Frankfurt, Duitsland, Hal 0: Forum.

#LB16: @PhilipsLight

Philips Lighting at L+B 2016

Video 'Light Beyond Illumination'

Voor meer informatie graag contact opnemen met:

Renée de Bruin
Philips Lighting Nederland
www.lighting.philips.nl

Over Philips Lighting

Philips Lighting, onderdeel van Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), is wereldleider op het vlak van verlichtingsproducten, -systemen en -diensten. Ons inzicht in de manier waarop licht de mens positief beïnvloedt, gekoppeld aan onze verregaande technologische knowhow, stelt ons in staat om digitale verlichtingsinnovaties aan te reiken die een nieuwe toegevoegde waarde bieden, verrijkende gebruikerservaringen mogelijk maken en bijdragen tot een beter leven. Wij zijn actief op zowel de professionele markt als de consumentenmarkt en verkopen meer energie-efficiënte LED-verlichting dan eender welke andere onderneming. Als koploper in connected verlichtingssystemen en -diensten benutten we het Internet der dingen om licht een nieuwe dimensie te verlenen die verder reikt dan verlichting alleen, en zowel woningen, gebouwen als stedelijke ruimtes ingrijpend te veranderen. In 2015 bedroeg onze omzet 7,4 miljard EUR en stelden we wereldwijd 33.000 mensen tewerk. Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter.

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.