Samenwerking tussen Philips Hue en telecom-, verzekerings- en energiebedrijven brengt connectiviteit voor slimme woningen naar hoger niveau

Internet of Things verandert de manier waarop mensen verlichting ervaren; een rustig en veilig gevoel thuis en onderweg

maart 11, 2016

Amsterdam, Nederland – Philips Lighting, een onderneming van Koninklijke Philips (NYSE: PHG, AEX: PHI), de wereldwijde marktleider in verlichting gaat samenwerken met KPN, de Franse verzekeringsmaatschappij AXA en het Franse energiebedrijf ENGIE aan energiebesparingen in huis en beveiliging en verlichting van de woning – dé drie drijfveren die samen de belangrijkste onderdelen vormen van een connected woning. Hiermee tilt Philips Hue het Internet of Things, samen met haar partners, naar een hoger niveau. Het illustreert tegelijkertijd de acceptatie van de slimme woning in onze samenleving.

“Vernieuwing in verlichting is essentieel voor het aanbod van Philips Hue. De sleutel daartoe ligt in de samenwerking met andere apps, producten en platforms,’’ aldus Chris Worp, hoofd van de woningactiviteiten van Philips Lighting. “Door samen te werken met ontwikkelaars heeft Philips Hue de afgelopen drie jaar meer dan 600 apps van derden mogen verwelkomen. Samenwerken met ondernemingen uit verschillende sectoren zorgt voor steeds meer zinvolle en innovatieve invullingen van connected licht, die bijdragen aan comfort, rust en veiligheid.”

Gerustgesteld genieten
KPN SmartLife, de slimme beveiligingsdienst van KPN, werkt samen met Philips Hue om woningen te beschermen tegen inbraak. Door de koppeling met KPN SmartLife gaan Philips Hue-lampen branden zodra het alarm geactiveerd wordt, waardoor inbrekers in de schijnwerpers worden gezet. Daarnaast kunnen de Philips Hue-lampen op afstand bediend worden via de de SmartLife-app, zodat het lijkt alsof er mensen thuis zijn.

Minimaliseren van risico's
De Franse verzekeringsmaatschappij AXA heeft Philips Hue geïntegreerd in haar Mon AXA-app. Daarmee beperken gebruikers hun risico ten aanzien van bijvoorbeeld diefstal, waterschade of brand in woningen. Via de app gaan Philips Hue-lampen rood branden als er een alarm afgaat. Tegelijkertijd wordt er een melding met een waarschuwing naar de smartphone van de huiseigenaar verzonden. Philips Hue kan tevens bediend worden via de Mon AXA-app en de lampen kunnen zo ingesteld worden dat ze de aanwezigheid van de huiseigenaar nabootsen wanneer hij of zij van huis is.

Voor momenten die het leven veranderen
ENGIE is de derde nieuwe partner van Philips Hue. Webwinkel 50five biedt slimme woningoplossingen die gecombineerd worden met energie verbruikende apparatuur (besparingen, connectiviteit, comfort en veiligheid). Deze partnership bevordert het bereik van Philips Hue in woningen. In combinatie met 50five, kan verlichting precies afgestemd worden op de behoeften van gebruikers.

Philips Hue is ’s werelds toonaangevende connected verlichtingssysteem voor woningen en bedrijven. Verlichting is een van de hoekstenen van het Internet of Things - het wordt immers elke dag, in iedere ruimte en door iedereen in huis gebruikt. Analisten voorspellen dat er aan het einde van 2016 wereldwijd bijna 339 miljoen aansluitingen van slimme woningen zullen zijn. Daarmee verandert het Internet of Things razendsnel de manier waarop we thuis verlichting ervaren.

Bezoek voor meer informatie www.meethue.com.

Renée de Bruin
Philips Lighting Nederland
www.lighting.philips.nl

Over Philips Lighting