Philips Airfryer wint prestigieuze Effie Award in categorie ‘gedragscampagne’

oktober 14, 2015

De ‘guilty pleasure’ van een lekker patatje met snack op zijn tijd zal nooit verdwijnen. 76% van de mensen frituurt weleens thuis met een regelmaat van minimaal een keer per maand*. Het strookt niet met de toenemende trend dat mensen steeds bewuster met hun eten omgaan en gezond eten niet meer voor health freaks is voorbehouden. Je frites en snacks in een pan met vet dompelen lijkt dan ook passé. Door het succes van de Airfryer zet Philips de standaard voor een nieuwe manier van frituren. Sinds jaren van daling is de totale friteuse markt weer aan het stijgen. Inmiddels is 38% van de verkochte friteuses een hetelucht variant**.

De winnende Airfryer campagne is een geïntegreerde campagne die rekening houdt met alle fases in de reis van de consument. De campagne weet een ijzersterke propositie te verkopen waarvan de marktpotentie zonder communicatie niet kon worden benut. De creatie heeft bij de doelgroep de juiste snaar geraakt door in te spelen op de grootste behoefte en de belangrijkste drempels op te heffen. De redactionele aanpak waarin de inzet van enthousiaste gebruikers een hoofdrol speelden, maakte de campagne geloofwaardig en overtuigend. Samen met een uitgekiende middelenmix en inzettactiek heeft dit ervoor gezorgd dat de markt voor friteuses nieuw leven is ingeblazen.

De Airfryer werd als hetelucht friteuse van Philips in 2010 geïntroduceerd en heeft inmiddels een aandeel van 30% binnen de totale friteusemarkt en een aandeel van 77% in het segment hetelucht friteuses**. “Het is mooi om te zien dat 5 jaar na de introductie van de eerste Airfryer de Nederlandse consument het gezonder frituren nu echt is gaan omarmen. Deze gezondere manier van frituren past perfect in de visie van Philips waarbij gezondheid en welzijn centraal staat”, zegt Jeroen Kerkhoff, Marketing Manager bij Philips.

Food merken omarmen de trend en ontwikkelden diverse snacks om met hete lucht te bereiden, terwijl WeightWatchers de Aifryer aanbeveelt als gezonder alternatief voor frituren.

Het unieke van de Philips Airfryer modellen zit in de innovatieve Rapid Air-technologie die snel-circulerende hete lucht combineert met een grill voor perfecte resultaten. Deze revolutionaire technologie zorgt voor gezonder gefrituurd eten met tot wel 80% minder vet*** en voor perfect gebakken etenswaren en gegrild vlees. Met de Airfryers kunnen bovendien vele soorten etenswaren en snacks klaargemaakt worden. Men kan frituren, grillen, gratineren, braden, karamelliseren en bakken. Alles van cake tot kip is eenvoudig en – belangrijker nog – op gezondere wijze te bereiden.

www.philips.nl/airfryer

De Effie Awards
De Effie's zijn wereldwijd de meest prestigieuze vakprijzen voor de marketing- en reclamebranche. De Effie Award wordt toegekend voor effectieve communicatie in meer dan 30 landen verspreid over 5 continenten. De Effie is eigendom van Effie Worldwide, Inc. gevestigd in New York (VS) en wordt sinds 1983 in Nederland uitgereikt. Inzenders voor de Effie moeten aantonen dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon marketingresultaat. Deze veruit belangrijkste communicatieprijs van Nederland wordt georganiseerd door de VEA, Vereniging van Communicatie adviesbureaus en BVA, Bond van Adverteerders.

Philips Airfryer wint Effie Award

* TNS/NIPO
** GfK rapportage januari – augustus 2015
*** Frites uit de Airfryer vergeleken met frites uit een normale friteuse

Karin Saalmink
Senior Manager Public Relations, Philips Consumer Lifestyle Benelux
karin.saalmink@philips.com .

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 108.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum.  .