Hotel Le Meurice in Parijs krijgt make-over met licht van Philips

De aansprekende voorgevel van het Le Meurice hotel aan de Rue de Rivoli in het centrum van Parijs is voorzien van innovatieve ‘connected’ LED-verlichting

september 11, 2015

Parijs, Frankrijk - Een beroemd hotel in Parijs kan de verlichtingskleur van de voorgevel nu afstemmen op speciale evenementen met innovatieve verlichtingstechniek van Philips. Dankzij het ‘connected’ LED-systeem kan het hotelpersoneel de verlichting aanpassen met een handige smartphone app. Het hotelmanagement kan een onbeperkt aantal verlichtingsscenarios maken voor belangrijke evenementen in Parijs, zoals de Tour de France en 14 juli, herdenking van de bestorming van de Bastille.

Net zoals andere iconische gebouwen, bijvoorbeeld de Tour Montparnasse en de Notre Dame, is dit historische hotel (geopend in 1815) nu voorzien van innovatieve ‘connected’ LED-verlichting van Philips.

Het hotel is uitgerust met de nieuwste ‘connected’ LED-technieken op basis van miniatuurspots die naadloos geïntegreerd zijn in de Haussmann-architectuur die zo kenmerkend is voor Parijs. Door middel van warme verlichtingstinten en aansprekende kleuren onderstreept de verlichting het prachtige uiterlijk van het gebouw.

Het systeem voorziet Le Meurice niet alleen van glamour maar bespaart ook veel energie doordat het minder dan 1 kWh gebruikt. Bovendien is het de komende 20 jaar onderhoudsvrij.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

Anne-Marie Sleurink
External Communications Manager a.i.
Tel. +31 6 22 30 65 29
E-mail: anne-marie.sleurink@philips.com

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 108.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.