Genieten van zuivere koffie dankzij de AquaClean-filter van Saeco

Gegarandeerd 5.000 kopjes zonder ontkalken*

juni 16, 2015

Eindhoven – In het kader van Saeco’s streven om consumenten een authentieke, hoogwaardige koffie-ervaring te bieden met behulp van geavanceerde technologie, introduceert Saeco nu de unieke gepatenteerde AquaClean-filter. Mits regelmatig vervangen zorgt deze filter ervoor dat koffieliefhebbers maar liefst 5.000 kopjes* koffie kunnen zetten zonder de machine te hoeven ontkalken. Zo kan men elke dag genieten van de meest smaakvolle koffie, gezet met zuiver water.

De gemakkelijke oplossing voor ontkalken
Zoals elke koffieliefhebber weet, is ontkalken een tijdrovend maar noodzakelijk klusje dat regelmatig moet worden uitgevoerd om een koffiezetapparaat goed te onderhouden. De opbouw van kalkaanslag kan de watertoevoer vertragen, zorgen voor een lagere boilercapaciteit en problemen met het verwarmingssysteem, en uiteindelijk leiden tot verstopping. Tevens wordt de kwaliteit van de espresso negatief beinvloedt; de temperatuur zakt en ook de crema laag. Hierdoor komen de aroma’s niet meer tot hun recht.

De AquaClean-filter van Saeco biedt een eenvoudige en duurzame oplossing voor kalkaanslag en bespaart gebruikers daarmee tijd, geld en inspanning. Door de filter elke drie maanden te vervangen, wordt de levensduur van het koffiezetapparaat verlengd en kan men telkens weer genieten van een perfect smakend kopje koffie.

Deze gepatenteerde innovatie is goedgekeurd door twee vooraanstaande onafhankelijke certificatie-instanties (TÜV in Duitsland en EAC in Rusland) en is ontworpen om de opbouw van kalkaanslag drastisch te verminderen. Hierdoor wordt het water nog zuiverder en wordt de aroma en de smaak van elk kopje koffie geoptimaliseerd.

Gedenkwaardige koffiemomenten
De AquaClean-filter is een voorbeeld van Saeco’s nadruk op geavanceerde techniek en streven naar perfectie in elk onderdeel van zijn volautomatische espressomachines. De AquaClean-filter kan eenvoudig in het waterreservoir worden geïnstalleerd met behulp van een ‘click & go’-systeem, en is uitgerust met een innovatieve ionenwisselaar en een geavanceerde microporeuze filter die poederdeeltjes tegenhoudt.

Het gepatenteerde systeem dwingt het water om een langere route af te leggen in de filter voordat het terechtkomt in de espressomachine. Dit zorgt voor een grondigere reiniging van het water en een authentieke koffiesmaak.

De AquaClean-filter wordt in juni 2015 op de markt gebracht en zal verkrijgbaar zijn in West-Europa, Centraal- en Oost-Europa en Rusland.

“In de afgelopen dertig jaar heeft Saeco passie, creativiteit en geavanceerde techniek gecombineerd om de authentieke Italiaanse koffie-ervaring bij de consument thuis te brengen”, aldus Erik Schimmer van Saeco. “De nieuwe gepatenteerde AquaClean-filter zorgt ervoor dat deze ervaring niet telkens wordt onderbroken door het vervelende klusje van ontkalken. Zo kunnen koffieliefhebbers thuis genieten van wat echt belangrijk voor hen is: een perfect kopje koffie, elke keer gezet met gezuiverd water.”

De losse AquaClean filter is vanaf September te koop voor de adviesprijs van 14,99 Euro.

Noot voor de redactie:
* Uitgaande van kopjes met een inhoud van 100 ml en acht filtervervangingen zoals aangegeven door het apparaat.

www.saeco.nl

Saskia Maas
Senior Manager Public Relations, Philips Consumer Lifestyle
Tel: +31 (0)6 53408194
E-mail: saskia.maas@philips.com

Over Saeco International Group:

Saeco is de toonaangevende ontwerper en producent van espresso apparaten voor thuis en professioneel gebruik. Saeco vervaardigt tevens retailmachines voro warme en koude dranken en snacks. Het bedrijf werd in 1981 opgericht in Italië en is gevestigd in Gaggio Montano (Italië)  en in Roemenië. Saeco heeft rond de 1.500 werknemers in dienst en produceert in 3 fabrieken 1,5 miljoen machines per jaar. De espresso apparaten worden onder de merknamen Saeco en Gaggia op de markt gebracht. In juli 2009 werd Saeco International Group S.p.A. door Koninklijke Philips N.V. overgenomen.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 108.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum.