Nieuwscentrum

Bruynzeel Storage Systems kiest voor circular lighting van Philips

Productiefaciliteit Panningen bespaart tot 73% op licht-energieconsumptie door innovatieve lichtoplossing

juni 15, 2015

Eindhoven, Nederland – Bruynzeel Storage Systems en Philips zijn een samenwerking aangegaan voor circulaire verlichting van de negen hallen tellende productiefaciliteit in Panningen. Vandaag in Panningen is deze samenwerking officieel bekrachtigd en ondertekend door Igor La Vos, CEO Bruynzeel Storage Systems en Frank van der Vloed, General Manager Philips Lighting Benelux. De verlichting is in samenwerking met Op het Veld Elektrotechniek gerealiseerd.

Igor La Vos, CEO Bruynzeel Storage Systems “De circulaire gedachte zit in onze genen. Van de opzet van onze ontwerpen tot het aanbrengen van poedercoatings, in alles kijken we hoe het beter, pragmatischer en vooral minder kan. Om hierin écht meters te maken, zoeken we actief naar partners die dezelfde circulaire visie uitdragen en heel belangrijk: ernaar handelen.” Philips kwam met een aantrekkelijke budget-neutrale oplossing, die voorzag in een lichtoplossing met de meest energiezuinige producten en maximaal (her)gebruik van grondstoffen. “Deze samenwerking is voor ons een logische keus” aldus Igor La Vos.

Frank van der Vloed, General Manager Philips Lighting Benelux: “Circulair Lightingverandert niet alleen onze lichtconsumptie, maar breekt ook met een oude manier van zaken doen. Bruynzeel neemt niet langer producten af die licht geven, maar alleen het licht zelf. Deze revolutionaire manier van denken draagt bij aan maximaal hergebruik van apparatuur en zoveel mogelijk behoud van grondstoffen. Het  geeft afnemers grote voordelen in de bedrijfsomgeving op het  gebied van productiviteit én effectiviteit. Deze samenwerking met Bruynzeel gaat  verder dan alleen duurzaam inkopen.

De professionele binnenverlichting van Philips is ontwikkeld op basis van de circulaire economie en wordt de komende jaren voor een vast bedrag door Bruynzeel ingekocht. Philips blijft eigenaar van de armaturen en lampen en Bruynzeel wordt de gebruiker ervan. Hiermee is niet alleen het product circulair, maar vooral het business model conform circulaire economie vormgegeven. De verantwoordelijkheid voor beheer, onderhoud en innovatie ligt bij Philips. Door nu al innovatieve technologie toe te passen  kan er tot 73% op totale energieconsumptie bespaard worden. Tegelijkertijd is het licht ‘vriendelijker’ en warmer, waardoor werknemers meer rust aan de ogen ervaren en minder vermoeid zijn als ze thuis komen.

Hergebruik van materialen
De focus verschuift naar een circulaire manier van denken, waarin het niet meer draait om het ‘bezit’ maar om het  ‘gebruik’. Philips is op het spoor gezet van circular lighting door architect Thomas Rau.  Je neemt geen producten meer af, maar diensten. Light as a service. Naar aanleiding van deze ontwikkeling heeft Thomas Rau een afzonderlijke unit opgezet, Turntoo , om dit model te promoten en te ondersteunen. Sindsdien werken Philips en Turntoo nauw samen in de verdere ontwikkeling van circulaire economische product-service combinaties.
Philips wil met circulair lighting een nieuwe lichtoplossing bieden met de meest energiezuinige producten, waarvan Philips het gebruik én hergebruik van grondstoffen maximaliseert.

De voordelen van Circular Lighting:

• Licht wordt afgenomen als dienst; Philips blijft eigenaar van de apparatuur
  • Energiebesparing door duurzame verlichting van hoogste kwaliteit
  • Philips ontzorgt: het neemt beheer, onderhoud en lichtinnovatie uit handen
  • Kostenbesparing door duurzaam lichtplan
  • Betrouwbare partner voor financiële zekerheid
  • Behoud van grondstoffen door maximaal hergebruik van materiaal

Op dinsdag 22 september organiseert Bruynzeel Storage Systems in samenwerking met Philips een ‘Circular Lighting’ event. Het event zal bij Bruynzeel in Panningen plaatsvinden. Voor meer informatie zie: Philips Circular Lighting

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

Philips
Anne-Marie Sleurink
External Communications Manager a.i.
Tel. +31 6 22 30 65 29
E-mail: anne-marie.sleurink@philips.com

Bruynzeel Storage Systems

Daniël Vonken
Group Marketing and Communication Manager
Tel: +31 (0)77 306 9080
E-mail: daniel.vonken@bruynzeel.org

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 108.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op
www.philips.nl/nieuwscentrum.

Over Bruynzeel Storage Systems

Bruynzeel Storage Systems ontwikkelt, produceert, verkoopt en onderhoudt innovatieve opslagoplossingen voor onder andere kantoren, archieven, musea  en bibliotheken.

Het internationaal hoofdkantoor én de productiefaciliteit van Bruynzeel Storage Systems bevindt zich in Panningen, Nederland. Bruynzeel verkoopt in 9 Europese landen via eigen verkoopkantoren en heeft een wereldwijd netwerk van distributeurs in 43 landen.
Bruynzeel Storage Systems is als producent, adviseur en installateur trendsetter in de ontwikkeling van ruimtebesparende archiverings- en opslagsystemen. Meer nieuws over Bruynzeel Storage System vindt u op www.bruynzeel-storage.com

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.