Philips Stadion als eerste in Nederland uitgerust met innovatieve LED stadionverlichting van Philips

Samen innoveren, een nieuw hoofdstuk voor Philips en PSV met als eerste stap het Philips stadion verlichten met LED veldverlichting

mei 11, 2015

Eindhoven, Nederland – Het Philips stadion zal het eerste stadion in Nederland zijn met LED veldverlichting. Een nieuwe stap in gezamenlijk innoveren met PSV op het gebied van stadionverlichting. Philips LED veldverlichting is 's werelds eerste LED-sportveldverlichting die voldoet aan de strengste eisen van internationale televisiezenders en sportfederaties. Met deze innovatieve verlichting is het mogelijk om specifieke delen van het veld uit te lichten tijdens voetbalwedstrijden of andere evenementen in het stadion. Door slimme innovatie zijn de kleinste gebaren en emoties zichtbaar voor bezoekers van het stadion en televisiekijkers thuis. Voor stadioneigenaren zijn bovendien de onderhouds- en overige operationele kosten van het lichtsysteem laag door de  duurzame eigenschappen van LED verlichting.

Frank van der Vloed, General Manager Philips Lighting Benelux: “We zijn er trots op dat wij het Philips stadion als eerste stadion in Nederland verlichten met LED veldverlichting. Hiermee zal de kijkervaring in het stadion dynamischer en beter worden. De lichtkwaliteit zal verhoogd worden en voldoet aan de strengste eisen van de Europese tv zenders. Hierdoor zullen de supporters in het stadion en ook thuis de sfeer optimaal kunnen beleven. Met deze investering in het Philips stadion geven we verdere invulling aan onze ambities om gezamenlijk te innoveren op gebied van stadionverlichting en gezondheid.”

Algemeen directeur Toon Gerbrands van PSV: “Wij zijn verheugd dat wij als eerste club in Nederland LED veldverlichting krijgen in het Philips Stadion. Het is de beste, meest moderne verlichting voor alle supporters om de wedstrijd te beleven. Ook sluit deze innovatieve verlichting volledig aan bij het ambitieniveau van PSV en Philips om ook buiten het veld zowel nationaal als internationaal op topniveau mee te draaien. Dat we hierin voorloper zijn, past bij de visie van de club.”

De uitvoering van het project zal gedaan worden door Heijmans en de constructiewerkzaamheden worden uitgevoerd door Hesta Eindhoven B.V. Heijmans is tevens betrokken geweest bij het installatieontwerp voor het stadion.

Philips LED veldverlichting

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 108.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum.