MOAM Collective 2015 gebruikt unieke Philips technologie voor nieuwe collectie


Technology meets Fashion

april 30, 2015

Eindhoven – Philips en MOAM Collective 2015 hebben elkaar ontmoet in een unieke samenwerking waarbij technologie het ontwerpproces van de vijf jonge MOAM designers ondersteund. Het is Philips missie om technologie in te zetten voor het ontwikkelen van zinvolle innovaties. Tijdens de samenwerking met MOAM biedt Philips het jonge designtalent een uniek strijksysteem waarmee het mogelijk is nieuwe technieken toe te passen voor hun collectie. De nieuwe MOAM Collective 2015 collectie zal tevens een uniek kledingstuk bevatten dat gemaakt is met de technologie van het nieuwe PerfectCare Elite strijksysteem als basis.

 

 

 

De raakvlakken van Philips en MOAM op het gebied van creativiteit, innovatie en kwaliteit vormde de basis voor de samenwerking. De eerste kennismaking tussen Philips en het MOAM team vond plaats tijdens een inspiratiesessie waar Philips experts de nieuwste innovaties en technologiën binnen de category Garment Care exclusief demonstreerden. Daarna hebben de designers tijdens het ontwerpproces van hun collectie het PerfectCare Elite strijksysteem gebruikt, het lichtste strijkijzer op de markt¹. Door de unieke Optimal Temp-technologie is het instellen van temperatuur overbodig dus tijdens het werk van de ontwerpers gaat geen tijd verloren als verschillende stoffen gebruikt worden. En hoe hoog de stress ook is, het ontstaan van schroeiplekken op stoffen of kledingstukken is onmogelijk.

 

Martijn Nekoui, initiatiefnemer MOAM vertelt: “MOAM en Philips zijn wat ons betreft een perfect match; vernieuwend en innovatief met Nederlandse roots. Ook voor de designers is deze samenwerking een aanwinst. Zo is niet alleen het strijkproces veel gemakkelijker, ook hebben we nu stoffen kunnen manipuleren met het Perfect Care Elite strijksysteem. Dat was voorheen gewoon simpelweg niet mogelijk omdat de temperatuur daarvoor niet geschikt was.”

 

Remco Broeckx, Marketing Manager bij Philips: “Het is geweldig om te zien hoe het PerfectCare Elite strijksysteem zo’n toegevoegde waarde kan bieden aan de ontwikkeling van een mode collectie. Naast mensen thuis biedt het ontwerpers maar ook stylisten een oplossing om snel, makkelijk en veilig te strijken van jeans tot de meest delicate stoffen zoals zijde. Dit alles zonder ook maar iets te hoeven instellen”.

 

Met MOAM Collective biedt initiatiefnemer Martijn Nekoui jong designtalent een podium richting de Nederlands mode-industrie. Gedurende vijf maanden werken de MOAM designers samen aan één collectie, ondersteund en geadviseerd door diverse grote namen uit de mode-industrie. In de zomer van 2015 wordt de collectie getoond tijdens een catwalkshow in Amsterdam.

 

De Philips PerfectCare Elite is getest en goedgekeurd door onafhankelijke textielinstituten (DWI, IWTO en Woolmark) voor zijn uitstekende strijkprestaties.

 

Voor meer informatie www.philips.nl/perfectcare

 

¹ Getest in december 2014 en vergeleken met de bestverkochte stoomsystemen, gewicht op basis van de strijkbout en kracht op basis van de stoomtoevoer van het strijkijzer (norm IEC 60311)

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Saskia Maas
Senior Manager Public Relations, Philips Consumer Lifestyle
Tel: +31 (0)6 53408194   
E-mail: saskia.maas@philips.com

.

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 105.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum.

.