Nieuwscentrum

Philips Hue integreert met de Apple Watch om een gepersonaliseerde verlichtingsbeleving te bieden

Wat zou Edison daarvan denken? Draagbare technologie ontmoet connected verlichting en biedt zo een nieuwe manier om met licht om te gaan

april 24, 2015

Eindhoven – Koninklijke Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), maakte vandaag bekend dat Philips Hue nu ook bediend kan worden met de Apple Watch. Philips Hue laat zich eenvoudig en intuïtief gebruiken en kan nu bediend worden via een apparaat dat je de hele dag bij je hebt. Daardoor weet je zeker dat je altijd licht naar jouw persoonlijke wensen bij de hand hebt.

“Wij weten dat licht het hart van een connected woning is”, zegt Eric Rondolat, CEO Philips Lighting. “Met de Apple Watch kan je de Philips Hue-verlichting aanpassen aan elk moment en elke gelegenheid. Samen maken wij het personaliseren van verlichting eenvoudiger en toegankelijker via het gemak van de Apple Watch."

De Apple Watch gebruikt de widgets in de Philips Hue-app voor het bedienen van de lampen in je woning en het activeren van jouw favoriete lichtscènes. Dit verzekert dat, waar je ook bent in huis, altijd het licht hebt dat je wenst. Als je geofencing hebt geactiveerd op je iPhone krijg je een melding op je Apple Watch die je informeert dat de lampen aan zijn als je thuiskomt; dit betekent dat je nooit meer in het donker naar een lichtschakelaar hoeft te zoeken. Via de Apple Watch is het ook mogelijk je verlichting in dezelfde ruimte nauwkeurig te personaliseren. Of het nu gaat om het bereiden van een diner, werken of het lezen van een boek, dankzij Philips Hue en de Apple Watch kan je nieuwe verlichtingszones aanmaken.

Als onderdeel van een naadloos ecosysteem dat lampen, armaturen en regelsystemen omvat, evenals integratie met de Apple HomeKit, biedt Philips Hue een nieuwe verlichtingsbeleving naar persoonlijke smaak. Van recepten voor functioneel wit licht die je helpen ontspannen of concentreren tot het creëren van een eigen lichtscène op basis van een favoriete foto, tot het synchroniseren van licht met je TV via één van de meer dan 230 apps van derden: met Philips Hue zijn de mogelijkheden eindeloos.

Voor meer informatie over Philips Hue zie www.meethue.com en voor Apple Watch www.apple.com/watch.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

Anne-Marie Sleurink
External Communications Manager a.i.
Tel. +31 6 22 30 65 29
E-mail: anne-marie.sleurink@philips.com

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 105.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum.

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.