Philips toont nieuwe generatie software en oplossingen voor ‘connected’ zorgtechnologie op HIMSS15

april 10, 2015

Andover (VS)Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) heeft vandaag bekend gemaakt dat het aanwezig is op de HIMSS Annual Conference & Exhibition 2015 (HIMSS15), die tussen 12 en 16 april in Chicago wordt gehouden. Philips zet zich in om zorgorganisaties te helpen de weg te vinden op de complexe en snel veranderende zorgmarkt, en zal zich op de conferentie richten op ‘connected’ zorgtechnologie-oplossingen om cruciale kwesties aan te pakken waar medici, IT-professionals en bestuurders mee te maken hebben. Sleutelgebieden waarbinnen technologische oplossingen een rol spelen, zijn onder meer: zorg op basis van data analyses, betrokkenheid en therapietrouw van patiënten, mobiliteit van medici, alarmmoeheid, volksgezondheid, en informatiewerkstromen in radiologie en cardiologie.

“Het zorglandschap verandert razendsnel, en het is van cruciaal belang dat apparaten, systemen en mensen in de gehele zorgketen – van gezond leven, preventie en diagnose tot behandeling, herstel en zorg thuis – naadloos en veilig met elkaar verbonden zijn”, aldus Jeroen Tas, CEO van Philips Healthcare Informatics Solutions & Services (HISS). “Wij zetten ons in om onze klanten te helpen zich voor te bereiden op de volgende generatie zorgoplossingen, waarbij we compatibele software en oplossingen bieden om gegevens die werkelijk van belang zijn toegankelijk te maken op eenvoudige, concrete en contextueel relevante manieren.”

Tijdens HIMSS15 zullen leidinggevenden van Philips praten over kwesties waar iedereen die zich bezighoudt met gezondheidszorg en IT – van de werkvloer tot de directiekamer – mee te maken heeft, waaronder:

• Business Risk in Connected Care – Op maandag 13 april zal Phil Raymond, architect op het gebied van Wireless Connectivity en Senior Global Product Manager voor Networking om 14.30 plaatselijke tijd zijn zienswijzen delen over de waardepropositie voor normen op het gebied van risicobeheer (IEC 80001) en de voornaamste voordelen daarvan voor zorgorganisaties.
  • Breaking Down Data Silos to Innovate and Connect Care – Als onderdeel van de Interoperability Showcase (stand 2034) zal dr. Joseph Frassica, Chief Medical Officer en Chief Technology Officer bij Patient Care & Monitoring Solutions, op 14 april om 10.00 plaatselijke tijd een presentatie geven over hoe interoperabiliteit tweerichtingsverkeer moet zijn tussen elektronische patiëntendossiers en overige ‘connected’ apparaten, systemen en mensen.

Samen met HIMSS15 is Philips oprichter, partner en sponsor van HX360™, een nieuw evenement dat gelijktijdig plaatsvindt en dat zich richt op een nieuwe generatie technologieën die een revolutionaire vernieuwing van de zorgverlening inhouden. Een aantal leidinggevenden van Philips levert hier een bijdrage aan:

• Change Management Delivered – Leading in a Time of Technology Transition – Op maandag 13 april zal Jeroen Tas om 10:30 plaatselijke tijd deelnemen aan een paneldiscussie over dit nieuwe tijdperk in de gezondheidszorg waarin technologie zorgt dat alles anders wordt.
  • Amazing Analytics – Op maandag 13 april zal Tas om 13:45 plaatselijke tijd zijn zienswijzen delen over hoe de zorgindustrie analytics moet omarmen om patiëntgerichte zorg, innovatie en betere zorgverlening mogelijk te maken.
  • Entrepreneurship Inside, Alongside and Outside Health Systems – Op dinsdag 14 april zal Carla Kriwet, Executive Vice President en CEO van Patient Care & Monitoring Systems, om 10:40 plaatselijke tijd het belang van innovatie in de gezondheidszorg bespreken.

Daarnaast zal in de Philips-stand (931) aandacht worden besteed aan de zes oplossingsgebieden die de grootste uitdagingen aangaan waar leidinggevenden op het gebied van gezondheidszorg en IT op dit moment mee te maken hebben:

• ‘Connected’ zorg – Het Philips HealthSuite Digital Platform is een open en veilige IT-infrastructuur op cloud-basis voor het veilig verzamelen van alle soorten gegevens betreffende gezondheid en levensstijl. Het maakt de integratie en analyse van gegevens mogelijk om de zorg voor en betrokkenheid van patiënten beter te ondersteunen.
  • Acute en algemene zorg – Van centrale bewaking en integrale interoperabiliteit tot mobiliteit van medici en effectief alarmbeheer, technologie is bedoeld om medici te helpen uitdagingen te overwinnen – niet om hen te intimideren.
  • Enterprise Telehealth Solutions – Door gebruik te maken van klinische programma’s met telezorgfunctionaliteit, patiëntgegevens en computeralgoritmes kunnen zorgteams in de gehele zorgketen op afstand patiëntcontroles en -consulten uitvoeren. Zo kunnen ze de zorg verbeteren doordat er minder kosten worden gemaakt voor herhaalde opnames.
  • Thuisbewaking – Oudere patiënten en hun verzorgers willen het vertrouwen en de rust krijgen om hun leven op zelfstandige wijze veilig, gezond en ‘connected’ te leven. Met behulp van een draagbare medische alarmeringsdienst kunnen senioren in geval van nood hulp krijgen waar en wanneer ze dat nodig hebben.
  • Beeldvorming en informatics – Stroomlijning van het beheer en de analyse van patiëntgegevens voor radiologie, cardiologie en pathologie door middel van naadloze interacties met centrale ziekenhuisinformatiesystemen stelt zorgverleners in staat klinische werkstromen te reguleren en zo de patiëntenzorg te verbeteren en de economische waarde te verhogen.
  • Slaap- en beademingszorg – Het opdoen van inzichten in de behoeften van consumenten kan leiden tot gezondere patiënten en betere praktijken. Het aanpakken van complexe slaapaandoeningen kan worden vereenvoudigd door gerichtheid op informatics, gegevensbeheer en therapietrouw.

Voor meer informatie over Philips’ aanwezigheid op HIMSS en over het volledige pakket van compatibele Philips-software, -oplossingen en -diensten kunt u langskomen bij de Philips-stand (931), de website bekijken (www.philips.com/HIMSS) of de #HIMSS15-conversatie volgen via @PhilipsHealth.

Joost Maltha
Woordvoerder Philips Healthcare
E-mail: joost.maltha@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 105.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum.