Nieuwe Philips Airfryer-app stelt thuiskoks in staat om elke dag nog gezondere gerechten te bereiden

maart 25, 2015

• App biedt via smartphone of tablet inspiratie, begeleiding en ondersteuning bij de bereiding van heerlijke zelfgemaakte gerechten.
  • Helpt gezinnen om hun Philips Airfryer effectiever te gebruiken en verbetert de thuiskookervaring.

Eindhoven – Philips wil digitale technologie benutten om zinvolle innovaties te ontwikkelen op het gebied van persoonlijke gezondheid en welzijn. In dat kader kunnen Nederlandse gezinnen nu profiteren van de Philips Airfryer-app. De app is ontworpen om gezinnen te helpen nog gezondere en lekkerdere gerechten thuis te bereiden. De Nederlandstalige versie voor iPhones en iPads kan nu worden gedownload in de App Store voor zowel iOS als Android.

Met de nieuwe Airfryer-app biedt Philips inspiratie en begeleiding aan gebruikers zodat zij nog effectiever gebruik kunnen maken van de innovatieve Airfryer, die de favoriete gerechten van een gezin met tot wel 80 procent minder vet kan bereiden omdat er weinig of geen olie wordt gebruikt. De Philips Airfryer frituurt, bakt, grillt, roostert en karamelliseert ingrediënten om gezondere, heerlijk smakende gerechten te bereiden met behulp van de unieke Rapid Air-technologie.

De Philips Airfryer-app beschikt over een uitgebreide selectie van recepten van over de hele wereld en biedt stapsgewijze begeleiding bij de bereiding, handige video’s en tips voor het gebruik van de Airfryer. Dankzij slimme filtering kan men snel de informatie vinden die nodig is. Vanuit de app is het mogelijk een boodschappenlijst te maken en die naar jezelf te mailen. De Philips Airfryer-app helpt gezinnen om elke dag lekkere en verse maaltijden te bereiden. Zo kunnen gebruikers de maaltijd al plannen op weg naar huis, of de app openhouden voor ondersteuning terwijl men kookt. Nadat bereiding is het tevens mogelijk om het bereide recept te delen via Facebook of Twitter.

“Philips is voortdurend op zoek naar manieren om de thuiskookervaring verder te verbeteren en te vereenvoudigen, en om gezinnen in staat te stellen een gezonder en gelukkiger leven te leiden”, aldus Jeroen Kerkhof van Philips Consumer Lifestyle. “Veel consumenten gebruiken nu al hun smartphone of tablet om online naar nieuwe recepten te zoeken. We hebben daarom de app ontwikkeld om mensen toegang te geven tot de meest inspirerende recepten en handige begeleiding en ondersteuning, zodat ze zo effectief mogelijk gebruik kunnen maken van de Philips Airfryer om hun favoriete gerechten te bereiden zonder zich zorgen te maken over vet of calorieën.”

Philips wil innovatieve producten ontwikkelen die echt een verschil maken in het dagelijks leven van consumenten en aan hun behoeften beantwoorden. Onze digitale innovaties beantwoorden aan de verwachtingen van consumenten en aan hun behoefte aan meer connectiviteit, controle en gebruiksgemak en meer personalisatiemogelijkheden. De Airfryer-app is beschikbaar via smartphone of tablet en wordt op de markt gebracht in twintig landen.

Philips Airfryer App

Saskia Maas
Senior Manager Public Relations, Philips Consumer Lifestyle
Tel: +31 (0)6 53408194
E-mail: saskia.maas@philips.com

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 105.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum.