Nieuwscentrum

Best verkochte Senseo koffiezetapparaat in nieuw jasje gestoken


Hetere koffie en nieuwe functionaliteiten voor nog betere koffiebeleving

februari 23, 2015

Eindhoven – Veertien jaar geleden veranderde Senseo de wereld van koffiedrinken volledig. Vandaag de dag genieten maar liefst 4,4 miljoen Nederlandse huishoudens dagelijks van een kopje Senseo koffie. In 2014 was Senseo het meest verkochte merk koffiezetapparaat van ons land.1 Binnen de variëteit aan Senseo apparaten is de Senseo Original al jaren ons best verkochte model in Nederland. Reden voor Philips en Douwe Egberts om dit meest succesvolle lid van de Senseo familie in een nieuw jasje te steken. Hiermee kunnen Senseo-liefhebbers genieten van nog betere koffie, op de eenvoudige manier die ze van hun vertrouwde Senseo gewend zijn.

Diverse nieuwe functionaliteiten en ontwerpdetails zorgen voor een verbeterde kop koffie, volledig afgestemd op de persoonlijke smaakvoorkeuren van de gebruiker. De temperatuur van de koffie in de eerste kop is nu nog heter wat de smaakbeleving positief beïnvloedt. Daarnaast is de grootte van een kop koffie en daardoor de sterkte handmatig te bepalen, zodat iedereen op elk moment van de dag een persoonlijke koffie kan zetten. De Senseo Originals schakelt zichzelf automatisch uit na 30 minuten, waarmee het energieverbruik wordt beperkt.

De Senseo Original heeft nog steeds het vertrouwde uiterlijk maar is aangepast met een aantal verfijnde details en een uitbreiding van het aantal beschikbare kleuren. Met acht eigentijdse kleuren, van pittig rood tot retro taupe, is voor iedere keuken een perfect passend model te kiezen.

“Het betekent veel voor ons dat Senseo liefhebbers het Original model zien als een icoon voor het koffiedrinken in Nederland” aldus Moniek van Dijk, marketing manager bij Philips. “Met de herlancering van ons best verkochte model komen wij tegemoet aan de specifieke behoeften van koffieliefhebbers om te blijven genieten van het gemak en de koffiekwaliteit van Senseo”.

Senseo werd in 2001 door Philips en Douwe Egberts geïntroduceerd en bleek één van de meest geslaagde combinaties van techniek, smaak en kwaliteit. De vraag “wil je koffie?” veranderde in een mum van tijd naar “welke koffie wil je?”. Op dit moment staat in maar liefst 4,4 miljoen Nederlandse huishoudens een SENSEO® apparaat en vind je 15 SENSEO® koffievarianten in het supermarktschap. Consumenten in meer dan 10 Europese landen kunnen inmiddels niet meer zonder hun dagelijkse kopje SENSEO® koffie.

Als meest gedronken ‘single serve’ (éénkops) koffie in Nederland is Senseo steeds op zoek naar koffiesmaken die Nederlanders het meest aanspreken. Met als resultaat een vernieuwing van recepturen, zodat het aanbod perfect aansluit op de wensen en smaakvoorkeuren van de consument. De nieuwe lijn is helemaal van deze tijd en past uitstekend bij de koffievoorkeur van Nederland. Dit zijn in totaal zes producten: Classic, Mild, Strong, Extra Strong, Mocca en Decaf. Ook zijn alle verpakkingen in een nieuw jasje gestoken. Door het nieuwe eigentijdse design ontstaat een herkenbaar aanbod van de volledige productenrange, waarvan de aangepaste blends onderdeel zijn.

De vernieuwde Senseo Originals range is vanaf maart 2015 verkrijgbaar in Nederland. Adviesprijzen: Senseo Original (HD1817): 79,99 Euro, Senseo Original Zilver en Titanium (HD7818): 89,99 Euro

De nieuwe Senseo Original verpakkingen zijn vanaf half maart verkrijgbaar in de Nederlandse supermarkten voor een consumentenadviesprijs van 3,99 euro voor 36 pads.

 


1 SENSEO® best verkochte merk koffiezetapparaat, onderzoek Panelwizard, n=514, wk 38/39 2014, aanschaf koffiezetapparaat afgelopen jaar

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Saskia Maas 
Senior Manager Public Relations, Philips Consumer Lifestyle
Tel: 06-53408194
E-mail: saskia.maas@philips.com.

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 105.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen.
De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum.  .

Over Douwe Egberts

Douwe Egberts is marktleider in Nederland op het gebied van koffie en thee binnen de retail en de out-of-home markt. Koninklijke Douwe Egberts BV, Douwe Egberts Nederland BV (www.de.nl) en Douwe Egberts Professional Netherlands BV (www.douweegbertsprofessional.nl) behoren tot D.E MASTER BLENDERS 1753 BV (www.demasterblenders1753.com). De groep van ondernemingen van D.E MASTER BLENDERS 1753 BV heeft merken als Douwe Egberts, SENSEO®, L’OR EspressO, Kanis & Gunnink, Van Nelle, Pickwick, CoffeeCompany, Cafitesse, Piazza d’Oro, Laurentis, Tea Forté en Natrena. Douwe Egberts is gevestigd in Joure en Utrecht en heeft ongeveer 2.000 medewerkers in dienst..

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.