Nieuwscentrum

Nieuwe Senseo is klaar voor de toekomst

februari 19, 2015

Utrecht, 19 februari 2015 - SENSEO® blijft innoveren en vernieuwt haar blends, verpakkingen en apparaten. Als meest gedronken ‘single serve’ (éénkops) koffie in Nederland is Senseo steeds op zoek naar koffiesmaken die Nederlanders het meest aanspreken. Met als resultaat een vernieuwing van recepturen, zodat het aanbod perfect aansluit op de wensen en smaakvoorkeuren van de consument. De vernieuwde lijn is helemaal van deze tijd en past uitstekend bij de koffievoorkeur van Nederland. Ook zijn alle verpakkingen in een nieuw jasje gestoken. Daarnaast introduceert Philips een nieuw Senseo Original apparaat, geïnspireerd op het allereerste en meest verkochte design. Het nieuwe assortiment blends en de Senseo Original koffiemachine zijn vanaf half maart verkrijgbaar.

 

 

 

“Dit is de grootste herlancering sinds Senseo in 2001 een geheel nieuwe koffiecultuur introduceerde en het merk is nog altijd enorm populair. Zo gebruikt 40 procent van de Nederlanders dagelijks een Senseo-apparaat en worden er elke dag ruim 5,2 miljoen koppen koffie mee gezet”, vertelt Mathieu Meyer van Senseo. “Douwe Egberts is als grootste koffiebedrijf in Nederland een expert op het gebied van de smaak van koffie. Koffiesmaken veranderen en wij gaan hierin mee. De herkomst en samenstelling van bonen, de wijze en de duur van branden, maar ook de maling van de bonen zijn bepalend voor de smaaksensatie die koffie bij consumenten teweegbrengt.

 

Trend nieuwe eenvoud: pure koffie
De smaakvoorkeuren van de Nederlandse consument zijn door de jaren heen veranderd. Hierbij is volgens food-trendwatcher Hans Steenbergen een duidelijke trend zichtbaar richting eenvoud, en puurheid. “Mensen eten en drinken steeds bewuster en hebben behoefte aan pure ingrediënten. We gaan weg van het ingewikkelde en richten ons op het eenvoudige. Dat zie ik ook bij koffie; mensen gaan voor het primaire product. Het genieten van de pure smaak van koffie.”

Mathieu Meyer: “We hebben de Senseo koffieblends aangepast aan de smaak van deze tijd. De vernieuwde Originals productlijn is door ruim 1.000 consumenten beoordeeld met een 8,8 *. Met deze vernieuwingen voldoen we helemaal aan de wensen van onze consumenten en laten wij hen keer op keer genieten van een heerlijk kopje pure Senseo koffie met een eigentijds smaakprofiel.”

 

Voor elk type koffiedrinker een variant
Douwe Egberts heeft de meest gedronken productlijn - Senseo Originals - vernieuwd. Dit zijn in totaal zes producten: Classic, Mild, Strong, Extra Strong, Mocca en Decaf. Tevens zijn alle Senseo-verpakkingen in een nieuw jasje gestoken. Door het eigentijdse design ontstaat een herkenbaar aanbod van de volledige productlijn, waarvan de aangepaste blends onderdeel zijn. Meyer: “Bij Senseo vinden we het belangrijk dat verpakkingen herkenbaar en actueel blijven. We willen de vernieuwde verpakkingen nog meer laten aansluiten op het merk van nu en de richting die we willen inslaan.”

 

Ook koffiezetapparaat in nieuw jasje
Philips heeft het klassieke ontwerp van de Senseo Original - het eerste en best verkochte Senseo-koffiezetapparaat - aangepast en gemoderniseerd. Nieuwe functionaliteiten zorgen voor een verbeterde kop koffie, volledig afgestemd op de persoonlijke smaakvoorkeuren van de gebruiker. De temperatuur van de koffie in de eerste kop is nog heter, wat de smaakbeleving positief beïnvloedt. Daarnaast is de grootte van een kop koffie en daardoor de sterkte handmatig te bepalen, zodat iedereen op elk moment van de dag een persoonlijke koffie kan zetten. De Senseo Originals schakelt zichzelf automatisch uit na 30 minuten, waarmee het energieverbruik wordt beperkt. Ook zijn de grootte en de sterkte van een kop koffie handmatig te bepalen. De Senseo Original schakelt zichzelf automatisch uit na 30 minuten en is energiezuiniger dan zijn voorganger. Het apparaat heeft nog steeds het vertrouwde uiterlijk, maar is aangepast met een aantal verfijnde details en met een uitbreiding van het aantal kleuren. Met acht eigentijdse kleuren, van pittig rood tot retro taupe, is voor iedere keuken een perfect passend model te kiezen.

 

Verkrijgbaarheid
De nieuwe Senseo Original verpakkingen zijn vanaf half maart verkrijgbaar in de Nederlandse supermarkten voor een consumentenadviesprijs van 3,99 euro voor 36 pads. De Senseo Original (HD7817) machine is verkrijgbaar voor een consumentenadviesprijs van 79,99 euro en de Senseo Original Zilver en Titanium (HD7818) voor 89,99 euro.


*Onderzoek op senseo.nl/meningen, uitgevoerd in januari en februari 2015 onder 1.036 Nederlanders.

Voor aanvullende informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Douwe Egberts Nederland, Afdeling Communicatie
Norbert Cappetti / Jessica van Dijk
030 - 297 20 60
Media-NL@DEMB.com

 

Philips Consumer Lifestyle
Saskia Maas
06-53408194   
saskia.maas@philips.com 

.

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHI) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 105.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.com/nieuwscentrum.

.

Over Douwe Egberts

Douwe Egberts is marktleider in Nederland op het gebied van koffie en thee binnen de retail en de out-of-home markt. Koninklijke Douwe Egberts BV, Douwe Egberts Nederland BV (www.de.nl) en Douwe Egberts Professional Netherlands BV (www.douweegbertsprofessional.nl) behoren tot D.E MASTER BLENDERS 1753 BV (www.demasterblenders1753.com). De groep van ondernemingen van D.E MASTER BLENDERS 1753 BV heeft merken als Douwe Egberts, SENSEO®, L’OR EspressO, Kanis & Gunnink, Van Nelle, Pickwick, CoffeeCompany, Cafitesse, Piazza d’Oro, Laurentis, Tea Forté en Natrena. Douwe Egberts is gevestigd in Joure en Utrecht en heeft ongeveer 2.000 medewerkers in dienst.

.

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.