Philips grote winnaar tijdens Dutch Interactive Awards 2014

• #UncoverPhilips winnaar categorie ‘best campaign’
  • #ExperiencePhilips winnaar categorie ‘best social’
  • Philips winnaar ‘Company of the Year award 2014’

Tijdens de vijfde editie van de Dutch Interactive Awards, de prijzen voor het beste interactieve werk van Nederland, werd Philips dit jaar de grote winnaar. Philips wist twee awards in de wacht te slepen: de eerste voor de social media campagne voor het trainee programma, opgezet door het recruitment team en het social media team van Philips Benelux; de tweede voor de social media activatie rondom de lancering van de nieuwe merkpositionering. Daarnaast ontving Philips ook de titel ‘Company of the Year award 2014’! De jury is van mening dat Philips momenteel grote stappen in online maakt. Deze erkenning is een enorme externe bevestiging van de media aanpak die Philips als bedrijft hanteert.

Hieronder de mening van de vakjury over de winnende cases:

Company of the Year: Philips
De jury: “De Company of the Year maakt momenteel grote stappen binnen online. Dat zagen we vorig jaar toen de “Philips Hue” tot winnaar werd verkozen binnen de categorie ‘Disruptor’. Dit jaar wint Philips maar liefst twee awards in onafhankelijke categorieën. De jury prijst het bedrijf door de interne durf en internationale uitstraling en aspiratie. Philips weet uit te stijgen boven productniveau en kiest steeds vaker voor zinvolle innovatie en beleving. Het is een waardige Company of The Year 2014.”

#UncoverPhilips winnaar categorie ‘best social’
“Niet alleen in Nederland, maar ook over de landgrenzen een groot succes met indrukwekkend resultaat. Mooi om te zien hoe ‘fans’ het werk doen en werkelijk een mediahype rondom het merk hebben gecreëerd.”

#ExperiencePhilips winnaar categorie ‘best campaign’

“Het behaalde resultaat ten opzichte van het budget is een bijzondere prestatie te noemen. Leuk om te zien dat ook nieuwe kanalen als Instagram op de juiste manier zijn ingezet. Een mooie spinoff voor zowel het merk als de interne organisatie.”

#UncoverPhilips: fans en medewerkers in de lead
De campagne #UncoverPhilips was een internationale social mediacampagne om het nieuwe Philips-schild te onthullen. Philips wilde bij de onthulling van het nieuwe logo in november 2013 graag zowel medewerkers als fans activeren. In de nieuwe merkpositionering staat de mens centraal. Vanuit deze gedachte gaf Philips de medewerkers en fans de lead in deze campagne. Via Facebook, Twitter en LinkedIn de 50.000 pixels van een reusachtig mozaïek geclaimd worden. Binnen 57 uur onthulden 14.670 fans en medewerkers uit 96 verschillende landen ruim 30% van het nieuwe schildembleem. Met veel online en offline media-aandacht als gevolg. Naiara Martinze, Director Internal Communications van Philips beaamt dit:  “Employees and fans actually took part in the story of our brand launch.”

#ExperiencePhilips: traineeship
De wervingscampagne voor Philips Benelux traineeship 2014 is gericht op de werving van trainees. Philips weet zich met deze campagne te onderscheiden als innovatieve werkgever, ook in de werving. In de campagne werden daarom vijf kersverse trainees vijf weken lang via Instagram gevolgd. Via de website #ExperiencePhilips gaven ze een ongefilterd inkijkje in het dagelijks leven van een Philips trainee. Het bereik en resultaat? “Meer dan 65.000 WO-studenten en ruim 1000 kwalitatieve aanmeldingen,” aldus Marysa  Rozemeijer, Manager Graduate Recruitment Philips Talent Acquisition. Marieke Por, Marketing Manager Philips Talent Acquisition vult aan: “Het niveau van de aanmeldingen was dit jaar bovendien aanzienlijk beter.”

Eric Drent
Senior Communications Manager
Philips Benelux: Brand, Communications & Digital
Email: eric.drent@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2013 een omzet van EUR 23.3 miljard – wereldwijd circa 112.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.