Philips en Nintendo lossen octrooigeschil op en tekenen octrooi-licentieovereenkomst

december 2, 2014

Amsterdam, Nederland – Koninklijke Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) heeft haar octrooigeschil met Nintendo (TYO: 7974) opgelost en een octrooi-licentieovereenkomst gesloten met het bedrijf.

Als gevolg hiervan zullen de octrooi-inbreukprocedures die Philips had gestart in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en de Verenigde Staten tegen Nintendo's Wii, Wii U en DS producten worden beëindigd. Als onderdeel van deze overeenkomst zullen Philips en Nintendo elkaar licenties verlenen op delen van hun octrooiportefeuille.

"We zijn zeer verheugd dat we deze overeenkomst met Nintendo hebben bereikt. Het toont aan dat beide bedrijven het belang van intellectuele eigendomsrechten erkennen." zegt Brian Hinman, Chief Intellectual Property Officer van Philips. "Het toont ook de waarde aan van onze uitgebreide octrooiportefeuille en onze vastbeslotenheid om onze aanzienlijke investeringen in onderzoek en ontwikkeling te beschermen."

Financiële details en andere voorwaarden van de overeenkomst worden niet openbaar gemaakt.

Björn Teuwsen
Director Communications
Philips Intellectual Property & Standards
E-mail: bjorn.teuwsen@philips.com

Joost Akkermans
Senior Press Officer
Philips Group Communications
Tel: + 31 6 317 589 96
E-mail: joost.akkermans@philips.com .

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2013 een omzet van EUR 23.3 miljard – wereldwijd circa 113.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.  .