Philips presenteert nieuwe radiologie-oplossingen op Radiology Society of North America -conferentie 2014

Stralingsdosisbeheer, klinische informatica en beeldgestuurde oplossingen wijzen de weg naar de toekomst voor radiologie.

november 30, 2014

Andover (Verenigde Staten) – Tijdens een grote expositie op de jaarlijkse conferentie van de RSNA (Radiological Society of North America) voor 2014 heeft Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) vandaag een compleet aanbod aan radiologie-oplossingen gepresenteerd. Bezoekers aan de Philips-stand (nr. 6742) kunnen het brede Philips-aanbod van oplossingen voor diagnostische beeldvorming, klinische informatica en beeldgestuurde therapie aanschouwen. Die zijn ontworpen om de klinische prestaties te verbeteren, een superieure patiëntervaring te creëren, en kosteneffectieve en hoogwaardige zorg voor zorgstelsels te bevorderen.

RSNA 2014 is een van de voornaamste internationale conferenties op het gebied van radiologiezorg. Hier worden de meest veelbelovende onderzoeksresultaten en de belangrijkste innovaties gepresenteerd. Op 30 november zal Philips-CEO Frans van Houten om 12.00 (CST) de Philips-stand officieel openen. Daarbij zal hij de rol van radiologie bij het vormgeven van de toekomst van de zorgtechnologie onderstrepen en de lancering van twee nieuwe oplossingen op het gebied van dosisbeheer en klinische informatica presenteren.

“Radiologie staat nu en in de toekomst centraal in het zorgspectrum, aangezien het een centrale rol speelt in de diagnostiek en we er via radiologie voor kunnen zorgen dat patiënten op het juiste moment de juiste behandeling krijgen”, aldus Van Houten. “In een wereld die steeds vaker verbonden is, zet Philips zich in om met onze klanten samen te werken om innovatieve oplossingen te creëren die beeldvormingstechnologie naadloos integreren met gegevensanalyse en (advies)diensten. Zo zorgen we voor effectievere en goedkopere zorgoplossingen.”

De rol van radiologie bij ziektebeheersing wordt steeds belangrijker. De mogelijkheid om aandoeningen zo vroeg mogelijk te herkennen en om de reactie op therapeutische interventies te evalueren, is cruciaal. Op de RSNA 2014 zal Philips zijn volledige aanbod aan geavanceerde radiologietechnologieën en -oplossingen presenteren. Die maken vroege, betrouwbare diagnose mogelijk en dragen zo bij aan een effectieve behandeling en gezondheidsherstel. Daarbij staan de volgende oplossingen centraal.

Het verhogen van de klinische prestaties

• Vereos PET/CT – De eerste en enige echt digitale PET/CT-scanner ter wereld biedt een verdubbeling van de volumetrische resolutie, de gevoeligheidsversterking en de kwantitatieve nauwkeurigheid ten opzichte van analoge systemen.
  • IQon Spectral CT – Een primeur: de eerste CT-scanner die spectrale resolutie toevoegt aan de beeldkwaliteit, en die zowel anatomische informatie levert als de mogelijkheid om structuren te karakteriseren aan de hand van hun inhoud.
  • EPIQ Ultrasound – De krachtigste Philips-architectuur die ooit op echografie is toegepast, levert meer klinische informatie, met zeer gedetailleerde beelden, een buitengewoon hoge tijdsresolutie en superieure weefseluniformiteit – zelfs bij technische uitdagende casussen.
  • Affiniti Ultrasound – Dit innovatieve echografiesysteem is ontworpen om radiologie-afdelingen te helpen om hoogwaardige patiëntenzorg te leveren terwijl ze steeds meer patiënten moeten helpen met steeds minder middelen.
  • IntelliSpace PACS – Met dit systeem kunnen resultaten snel worden gedeeld met verwijzende artsen. Dat maakt efficiënte samenwerking met andere artsen mogelijk om beter onderbouwde beslissingen te nemen en de patiëntenzorg te verbeteren.
  • Oncology Dashboard – Gegevens over vervolgbehandeling/nazorg worden ondergebracht in één patiëntgericht overzicht, zodat de communicatie tussen oncologen en radiologen wordt verbeterd en zij effectiever vervolgstappen kunnen bepalen.

Het verbeteren van de patiëntervaring

• Ingenia 1.5T S met Ambient MR In-Bore – Dit systeem biedt een kalmerende audiovisuele ervaring om patiënten te helpen ontspannen wanneer ze in een MRI-scanner liggen.
  • MicroDose SI – Deze oplossing biedt een comfortabele en minder stressvolle mammografie-ervaring. De uitmuntende beeldkwaliteit blijft behouden met behulp van niet-invasieve spectrale toepassingen.
  • AlluraClarity Interventional Suites – Deze binnen de industrie toonaangevende interventionele röntgensystemen om minimaal-invasieve procedures door te voeren, bieden hoogwaardige beeldkwaliteit bij een lage stralingsdosis voor neurologie, oncologie en cardiologie.

Het optimaliseren van de economische waarde

• Diagnostic X-Ray Suite – Deze oplossing is samengesteld uit DuraDiagnost, DigitalDiagnost, MobileDiagnost en ProGrade, flexibele digitale radiografie-oplossingen die zijn ontworpen om de toegang tot zorg te verbeteren.
  • Veradius Unity Mobile C-Arm – Deze oplossing verbetert de werkstroom en de doorloopsnelheid door uitzonderlijke communicatie tussen arts, operator en C-arm mogelijk te maken.
  • IntelliSpace Portal – Met dit systeem kunnen gegevens uit meerdere beeldvormingssystemen worden geïntegreerd, zodat artsen een completer beeld van hun patiënten krijgen.

Op woensdag 3 december om 12.30 (CST) organiseren Philips en de artsen waarmee het samenwerkt, een 'Lunch & Learn'-symposium in zaal 403a van de South Hall van het McCormick Place. Op het programma staan de bespreking van fotonenteltechnologie bij mammografie, spectrale metingen van de dichtheid van borstweefsel, en spectrale karakterisering van laesies. Ook zal Philips deelnemen aan een aantal andere presentaties gedurende de conferentie. Daarbij zullen de volgende onderwerpen aan bod komen: technieken voor interventionele echoscopie en thermo-ablatie; interventionele borstprocedures; evaluatie van coronaire stents met coronaire CT-angiografie; musculoskeletale echografie; snelle en robuuste MR-gerelateerde vasculaire, cardiale, spinale en cerebrale beeldvorming.

Philips zal zijn radiologie-oplossingen presenteren op stand nr. 6742 op de jaarlijkse conferentie van de RSNA (Radiological Society of North America), die van 30 november tot en met 5 december 2014 wordt gehouden in Chicago (Illinois). Ga naar www.philips.com/rsna of www.philips.com/healthcare en volg @PhilipsHealth voor meer informatie over de aanwezigheid van Philips op #RSNA14.

Kathy O’Reilly
Philips
Tel: +1 978-659-2638
Mobile: +1 978-221-8919
Email: kathy.oreilly@philips.com
Twitter: @kathyoreilly

Steve Klink
Philips Group Communications
E-mail: Steve.Klink@philips.com

About Royal Philips

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is a diversified health and well-being company, focused on improving people’s lives through meaningful innovation in the areas of Healthcare, Consumer Lifestyle and Lighting. Headquartered in the Netherlands, Philips posted 2013 sales of EUR 23.3 billion and employs approximately 115,000 employees with sales and services in more than 100 countries. The company is a leader in cardiac care, acute care and home healthcare, energy efficient lighting solutions and new lighting applications, as well as male shaving and grooming and oral healthcare. News from Philips is located at www.philips.com/newscenter.