Philips door Thomson Reuters erkend als een van de 100 belangrijkste innovators ter wereld

november 6, 2014

Met een plaatsing op de prestigieuze, door Thomson Reuters samengestelde ‘Top 100 Global Innovators List’ van dit jaar wordt Philips erkend als een van de meest innovatieve ondernemingen ter wereld. Dit is al de derde keer dat Philips deze belangrijke eer ten deel valt.

De ranglijst is gebaseerd op een reeks exclusieve, octrooigerelateerde meetgegevens en maakt gebruik van een wetenschappelijke benadering om vast te stellen welke organisaties innovatie centraal stellen, zich over de hele wereld inzetten voor de bescherming van hun octrooirechten, en uitvindingen doen die van internationaal belang zijn. De methodiek is gebaseerd op vier hoofdcriteria: het totale aantal octrooien, de verhouding tussen het aantal aangevraagde en toegekende octrooien, de mondiale reikwijdte van het portfolio, en de invloed van octrooien afgeleid uit aanhalingen.

Deze innovatie-onderscheiding volgt vrijwel direct op de bekendmaking vorige week door de Boston Consulting Group dat Philips 20 plaatsen is gestegen en als 29ste is geëindigd op hun jaarlijkse lijst van de 50 meest innovatieve ondernemingen ter wereld.

Al meer dan 120 jaar verbetert Philips het leven van mensen met een gestage stroom baanbrekende innovaties dankzij het inzicht dat de onderneming heeft in veel van de uitdagingen waar de wereld op langere termijn mee te kampen krijgt, zoals een stijgende zorgvraag, meer nadruk op persoonlijk welzijn, en een toenemende vraag naar energiezuinige oplossingen.

Dit jaar viert Philips het honderdjarig bestaan van Philips Research, een van de grootste bedrijfsgerelateerde onderzoeksorganisaties ter wereld, en goed voor 165.000 toegekende octrooien.

Ga naar www.top100innovators.com voor het volledige rapport van het ‘Thomson Reuters Top 100 Global Innovators’-programma voor 2014.

Björn Teuwsen
Director Communications
Philips Intellectual Property & Standards
Email: bjorn.teuwsen@philips.com

Elena Calamo Specchia
Senior Press Officer Group Communications
Email: elena.calamo.specchia@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2013 een omzet van EUR 23.3 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

About Thomson Reuters 2014 Top100 Global Innovators:

• For the fourth consecutive year the Top 100 Innovators outperformed the S&P 500 by achieving a year-over-year market cap weighted revenue growth of 12.6 percent, roughly double the 6.85 percent annual growth generated by S&P 500 companies.
  • Collectively the Top 100 Innovators generated the equivalent of U.S. $3.69 trillion in revenue last year.
  • R&D investment for the Top 100 organizations are more than double their NASDAQ counterparts; the Top 100 increased R&D spend by 16.9 percent, whereas NASDAQ’s R&D investment jumped by 8.18 percent and S&P by only 3.97 percent.