Philips behoort tot wereldwijd voornaamste innovatieve ondernemingen

oktober 31, 2014

Amsterdam, Nederland - Koninklijke Philips is 20 plaatsen gestegen op de door de Boston Consulting Group samengestelde lijst van de 50 meest innovatieve ondernemingen ter wereld en eindigt dit jaar daarmee op de 29e plaats.

Innovatie is een belangrijke drijfveer voor Philips, dat ernaar streeft om in 2025 jaarlijks het leven van drie miljard mensen te verbeteren. De positie op de ranglijst van dit jaar, waarvoor de Boston Consulting Group duizenden leidinggevenden op seniorniveau heeft geënquêteerd om inzicht te krijgen in trends op innovatiegebied en te kunnen vaststellen wat de meest innovatieve ondernemingen ter wereld zijn, is daar een afspiegeling van.

Philips combineert internationaal toonaangevende expertise op R&D- en designgebied om antwoorden te vinden op de uitdagingen waar de wereld op langere termijn mee te maken krijgt – zoals een stijgende zorgvraag, meer nadruk op persoonlijk welzijn en de toenemende vraag naar energiezuinige oplossingen – om te komen tot creatieve oplossingen voor de behoeften die mensen hebben.

“Al ruim 120 jaar verbeteren we mensenlevens door middel van een gestage stroom baanbrekende innovaties. Onze stijging op deze ranglijst laat zien dat ons tempo op dit belangrijke terrein toeneemt. De Boston Consulting Group hanteert strenge criteria en ik ben dan ook trots op onze hogere notering. Dit is het resultaat van de gezamenlijke inspanningen van de duizenden Philips-medewerkers die bijdragen aan het realiseren van onze innovaties”, aldus Jim Andrew, Chief Strategy and Innovation Officer bij Philips.

Afgelopen september heeft Philips tijdens het Philips Innovation Event aan de hand van een scala aan innovatieve producten en diensten laten zien welke inzet wordt geleverd om een duurzamere toekomst te realiseren.

Dit jaar staat Philips ook stil bij het honderdjarig bestaan van Philips Research, een van de grootste commerciële onderzoeksorganisaties ter wereld en goed voor 165.000 toegekende patenten.

Kijk op www.philips.com/newscenter voor meer informatie over Philips en innovatie.

Klik hier voor meer informatie over het rapport 'Most Innovative Companies' van de Boston Consulting Group.

Voor meer informatie:

Philips Benelux
Joost Maltha
E-mail: joost.maltha@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2013 een omzet van EUR 23.3 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.