Philips toont hoe het zich inzet voor een betere, duurzamere toekomst op de Innovation Experience 2014

Inspirerend evenement laat bezoekers ervaren hoe Philips met persoonlijke, relevante innovaties een positieve impact heeft op het leven van mensen

september 30, 2014

Eindhoven, Nederland – Vandaag opent Frans van Houten, Chief Executive Officer van Koninklijke Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), de Philips Innovation Experience 2014 voor de media. Op het internationale evenement presenteert Philips oplossingen die mensen helpen om gezonder te leven, innovaties die zorg in hoge mate persoonlijk maken en doen toespitsen op de specifieke situatie van mensen en gelijkertijd die zorg breed toegankelijk maken voor iedereen die zorg nodig heeft. Ook laat Philips manieren zien waarop innovatieve verlichtingsoplossingen steden veiliger en duurzamer kunnen maken.

“Innovatie heeft altijd centraal gestaan bij Philips en dat zal altijd zo blijven. De Innovation Experience benadrukt hoe we de grenzen verleggen om het leven van mensen te verbeteren met geweldige producten en diensten,” zegt Philips CEO Frans van Houten. “Philips heeft recent aangekondigd dat het twee bedrijven met een marktleiderschapspositie gaat opzetten: het ene, HealthTech, met de focus op de groeimogelijkheden in technologieën voor gezondheidszorg en het andere, Lighting, gericht op groei in verlichtingsoplossingen. Deze verandering stelt ons in staat ons nog sterker te richten op onze innovatiekracht in twee opwindende en groeiende markten. Innovatie en het Philips-merk zullen de kern vormen van de twee nieuwe bedrijven.”

DE TOEKOMST VAN DE GEZONDHEIDSZORG SCHEPPEN
Dankzij de vooruitgang in beeldvormings- en bewakingstechnologie, in combinatie met de snelle ontwikkelingen op het terrein van digitale zorgdata en cloud-oplossingen, loopt Philips voorop in de transformatie van de gezondheidszorgsector en levert het sterk geïntegreerde, gepersonaliseerde zorg met betere uitkomsten tegen lagere kosten.

Minicare Acute Care - Directe informatie wanneer deze ter plekke nodig is
Bij bedreigende aandoeningen als acuut myocardinfarct telt elke seconde. Philips ontwikkelt een Minicare cardiaal troponine I (cTnI) -bloedonderzoek dat uitslagen van laboratoriumkwaliteit levert voor de diagnosticering van patiënten en het nemen van behandelingsbeslissingen ter plekke.

+ Download hi-res foto

Gerichte therapie van Philips bij prostaatkanker
Tijdens hun leven wordt 1 op de 6 mannen geconfronteerd met prostaatkanker. Philips zet zich dan ook in om in samenwerking met zijn klinische partners oplossingen te ontwikkelen die artsen helpen de zorg voor kankerpatiënten toe te spitsen op de situatie en diepgaande klinische informatie van de individuele patiënt. Tegelijkertijd wordt met deze nieuwe oplossingen gekeken hoe de ziekte ook kostenefficiënter kan worden behandeld. Philips liet een innovatieve aanpak op basis van zijn UroNav-oplossing zien. In UroNav worden MRI-beelden gecombineerd met echografiegegevens en een elektromagnetische navigatiesysteem. Met deze combinatie wordt gerichte prostaatbiopsie mogelijk, maar ook realtime beeldgeleiding en -feedback tijdens gerichte brachytherapie. Deze methode helpt artsen tijdens de ingreep bij het nemen van beslissingen geënt op de informatie van de specifieke patiënt.

+ Download hi-res foto

VISIQ - Echografie op de plaats waar de zorg plaatsvindt
VISIQ is een echografiesysteem dat bestaat uit een transducer en een tablet; het levert de beeldkwaliteit van een normaal groter systeem. Het systeem is ultramobiel en gebruiksvriendelijk, en stelt artsen tijdens de diagnostiek in staat kwalitatief hoogwaardige verloskundige en gynaecologische scans en scans van de buik te maken, op welke plek dan ook, van een verloskamer in het ziekenhuis tot een afgelegen medische post in een provincie diep in Afrika.

GEZOND LEVEN MOGELIJK MAKEN
Wereldwijd, en in het bijzonder in de groeiende middenklasse, worden mensen zich meer en meer bewust van hun persoonlijke gezondheid en welzijn. En weten ze beter hoe ze positieve keuzes kunnen maken voor een gezondere leefstijl. Philips ondersteunt en katalyseert deze ontwikkelingen door met zijn innovaties mensen de mogelijkheden te geven om gezonder te leven. Op de Philips Innovation Experience 2014 laat Philips op verkennende wijze zien hoe technologie onze woningen gezonder kan maken en kan afstemmen op onze leefstijl, hoe cloud-gebaseerde oplossingen zorg kunnen bieden in het hele gezondheidsspectrum en de patiënt vanuit het ziekenhuis met thuis kunnen verbinden. Ook wordt getoond hoe individueel toegesneden, digitale oplossingen mensen kunnen helpen te leven met handicaps of chronische ziekten en hoe zij om kunnen gaan met hun aandoening vanuit de prettige omgeving van hun eigen huis.

Philips PulseRelief
Dit is een TENS-apparaat (transcutane elektrische zenuwstimulatie) in combinatie met een app die gebruikers helpt een persoonlijke behandeling voor het verlichten van pijn te kiezen en te reguleren. PulseRelief biedt een oplossing zonder medicijnen om mensen met chronische pijn te helpen hun pijn discreet te bestrijden. Met de app wordt het gebruik van het apparaat geoptimaliseerd en beschikken gebruikers over de mogelijkheid om hun pijn vóór en na de behandeling, en door de tijd heen te volgen met behulp van hun tablet of smartphone.

Philips BlueControl
Psoriasis vulgaris is een chronische, ongeneeslijke huidaandoening die effect kan hebben op elk aspect van het leven van een patiënt. Philips heeft een draagbare, therapie zonder medicijnen ontwikkeld voor het behandelen van lichte tot matig-ernstige psoriasis vulgaris met behulp van blauw ledlicht. Het hulpmiddel vermindert de roodheid, schilfering, dikte en verspreiding van de psoriasisplaques over het lichaam. Het is een effectieve therapie voor thuisgebruik, die gemakkelijk kan worden geïntegreerd in de dagelijkse routine van een patiënt

Download achtergrond informatie

Cloudgebaseerde oplossingen voor gezamenlijke zorg

Chronische aandoeningen als hartaandoeningen, diabetes en luchtwegaandoeningen winnen wereldwijd terrein en vereisen levenslange bewaking en ondersteuning vanaf het moment van diagnose. Patiënten met meerdere chronische aandoeningen kunnen zelfs nog meer ondersteuning nodig hebben. De eCareCompanion en eCareCoordinator zijn de eerste twee klinische toepassingen die zijn ontwikkeld voor gebruik op het cloud-gebaseerde Philips Digital Health Platform. Deze toepassingen helpen zorgverleners om patiënten met meerdere chronische aandoeningen in hun eigen omgeving te bewaken en bij hun eigen zorg te betrekken

VERLICHTE STEDEN
De wereld heeft meer licht nodig, licht dat efficiënter met energie omgaat en digitaal licht. Philips brengt als wereldleider in de verlichtingsbranche licht verder dan pure verlichting. Door ledverlichting aan te sluiten op sensoren, stuurelementen, netwerken, apparaten en apps, zorgt Philips ervoor dat zijn klanten unieke nieuwe verlichtingservaringen kunnen oproepen en waarbij zij ook zakelijk en financieel de beste resultaten behalen, terwijl ze tot 80% op energie besparen. Philips neemt verlichting mee naar een volledig digitale wereld, waarin het mensen, plaatsen en apparaten met elkaar verbindt – en tegelijkertijd veilige en duurzame woningen en openbare ruimten creëert.

Met Power-over-Ethernet (PoE) verbonden kantoorverlichtingssysteem van Philips
Onlangs heeft Philips het eerste complete met Power-over-Ethernet (PoE) verbonden verlichtingssysteem ter wereld voor kantoren gelanceerd. Het biedt faciliteitenmanagers, kantoorpersoneel en gebouweigenaren smartphonebediening van hun kantoorverlichting, en gebouwbeheerders nieuwe inzichten in het gebruik van het gebouw.

Download achtergrond informatie

Plaatsbepaling voor binnengebruik met led
Philips is bezig met een pilot van een connected verlichtingssysteem dat een nieuwe dimensie toevoegt aan geïndividualiseerd shoppen. Het systeem maakt gebruik van connected ledwinkelverlichting om plaatsgebonden informatie aan winkelend publiek kenbaar te maken via een smartphone-app die ze kunnen downloaden. De verlichting communiceert met de app om speciale aanbiedingen en informatie te sturen naar degene die winkelt, passend bij hun plaats in de winkel.

Download achtergrond informatie

Ga voor meer informatie over de op Philips Innovation Experience 2014 gepresenteerde innovaties naar: http://www.innovationexperience.philips.com/

Volg #innovationandyou op onze Twitter-adressen: @PhilipsNL, @PhilipsBeLux; en onze Vine om op de hoogte te blijven van de laatste updates over Philips Innovation Event 2014.

Voor meer informatie:

Joost Maltha
Philips Benelux

E-mail: joost.maltha@philips.com

Elena Calamo Specchia
Philips Corporate Communications
E-mail: elena.calamo.specchia@philips.com .

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2013 een omzet van EUR 23.3 miljard – wereldwijd circa 113.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.  .