Philips test nieuwste scheertechnologie in gewichtloze ruimte

Nieuwe Philips campagne daagt mannen uit met Space Challenge

september 22, 2014

Eindhoven – Als bedrijf dat gericht is op zinvolle innovaties die het leven van mensen verbeteren, weet Philips dat veel mannen elke dag voor dezelfde uitdaging staan: zich zo glad mogelijk scheren. Wanneer mannen zich scheren, willen ze een perfect resultaat, zodat ze er op hun best uitzien en elke uitdaging aandurven. Met die gedachte is Philips een samenwerking aangegaan met XCOR Space Expeditions, pioniers op het gebied van commerciële ruimtevaart, om onze nieuwste scheertechnologie in een gewichtloze omgeving te testen en erachter te komen of mannen zich zelfs in de ruimte perfect glad kunnen scheren. Dat heeft geleid tot de Philips Shaver 9000‑serie, ons meest geavanceerde scheerapparaat tot nu toe, dat echt overal glad scheert, zonder dat dit ten koste gaat van flexibiliteit, gebruiksgemak en comfort.

Met Philips de ruimte in
Philips Male Grooming gaat voor een periode van twee jaar samenwerken met XCOR Space Expeditions, experts op het gebied van commerciële ruimtevaart, rond de lancering van hun ruimtereisprogramma voor passagiers. Philips werkt niet alleen nauw met het bedrijf samen om de technologie te testen, maar heeft ook toegang tot de faciliteiten van XCOR Space Expeditions waar de astronautentrainingen plaatsvinden. Bovendien heeft Philips 20 plaatsen gereserveerd voor ruimtevluchten aan boord van de XCOR Lynx Mark I en de XCOR Lynx Mark II.

In de online campagne, die 22 september live gaat op www.philips.nl/spacechallenge, worden mannen uitgedaagd om hun ultieme ruimte ervaring te delen en maken zij kans op een ruimtevlucht.

Unieke en innovatieve technologie die zelfs in de ruimte werkt
Philips heeft 75 jaar ervaring in het ontwikkelen van technologie die de scheerervaring van mannen heeft getransformeerd. Om te zien of de nieuwste Philips scheertechnologie in alle omstandigheden werkt, heeft Philips samen met XCOR Space Expeditions deze innovatie en andere aspecten van de Philips Shaver 9000-serie getest in een gewichtloze omgeving. Deze omgeving is ontworpen om de omstandigheden in de ruimte na te bootsen, en wordt gebruikt voor unieke astronautentrainingen die erop zijn gericht om consumenten voor te bereiden op commerciële ruimtereizen.

De Philips Shaver 9000-serie zit boordevol functies die zijn ontworpen om telkens weer een perfect scheerresultaat te leveren. Om bijvoorbeeld die lastige plekken te bereiken waar de haren soms alle kanten uit groeien, is het vaak nodig om een aantal keer over dezelfde plek van het gezicht of de hals te gaan, waardoor de gevoelige huid geïrriteerd kan raken. Met de Shaver 9000-serie is dat verleden tijd. De Philips Shaver 9000-serie zit vol intuïtieve, futuristische innovaties die tot het uiterste zijn getest, waaronder de unieke Contour Detect-technologie. Dankzij deze door Philips ontwikkelde technologie kunnen de scheerkoppen van de Philips Shaver 9000-serie in acht verschillende richtingen buigen, zodat ze alle gezichtscontouren kunnen volgen. Dat zorgt voor een uiterst nauwkeurig scheerresultaat, waarbij tot 20 procent meer haartjes per keer worden afgeschoren.*

“We weten dat mannen in alle facetten van hun leven de meest geavanceerde technologie tot hun beschikking willen hebben, en dat nemen we bij Philips zeer serieus”, aldus Jack van Strien, CEO Personal Care bij Philips. “Tijdens het ontwikkelingsproces van de Philips Shaver 9000-serie hebben we innovatie naar een hoger plan getild, en samen met onze partner XCOR Space Expeditions hebben we deze technologie zelfs bij gewichtloosheid kunnen testen. Dankzij de nieuwste technologische ontwikkelingen kunnen mannen nu altijd en overal een perfecte scheerervaring hebben waarbij de huid er niet alleen superglad uitziet, maar ook nog eens prettig aanvoelt.”

Verdere innovaties

• De Philips Shaver 9000-serie beschikt over V-Track-precisiemesjes, een futuristisch systeem dat de haartjes zeer nauwkeurig afscheert.
  • Dankzij het unieke SmartClean-systeem kan het scheerapparaat met een druk op de knop worden gereinigd, gedroogd, opgeladen en gesmeerd. Daardoor voelt het iedere keer weer alsof je hem voor het eerst gebruikt.
  • De Philips Shaver 9000-serie biedt de mogelijkheid voor persoonlijke instellingen, zodat de gebruiker het apparaat kan aanpassen aan zijn haar- en huidtype. Dat zorgt voor optimaal comfort in alle delen van het gezicht en de hals.

De nieuwe Philips Shaver 9000-serie is verkrijgbaar vanaf september in de door Philips erkende verkooppunten.

Het basismodel S9031/12 heeft een adviesprijs van €239,00.
Het topmodel S9711/31 heeft een adviesprijs van €449,00

Zie voor meer informatie http://www.philips.nl/c-m-pe/gezicht-scheerapparaten

* Vergeleken met Philips SensoTouch-scheerapparaten.
** Vergeleken met eerdere elektrische scheerapparaten van Philips.

Space Challenge

Perfect shave even in space

Space Challenge

Shaver 9000 S9711 MR

Saskia Maas
Senior Manager Public Relations, Philips Consumer Lifestyle
E-mail: saskia.maas@philips.com
Tel: 06- 53408194

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2013 een omzet van EUR 23.3 miljard – wereldwijd circa 112.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.  .