Koffie zetten met je tablet met Saeco GranBaristo Avanti

Meer innovatie, variëteit en personalisatie op koffiegebied

september 21, 2014

Eindhoven – Saeco – een van de premium espressomerken van Philips – lanceert met de exclusieve GranBaristo Avanti een revolutionaire koffie-ervaring. De elegant ontworpen GranBaristo Avanti is het eerste hoogwaardige, volledig automatische koffiezetapparaat ter wereld met Bluetooth-verbinding. Gebruikers kunnen hierdoor hun favoriete koffiespecialiteit met behulp van hun tablet samenstellen. De GranBaristo Avanti is na de introductie van het concept op IFA 2013 verder ontwikkeld en zal voor een beperkte periode verkrijgbaar zijn bij exclusieve verkooppunten in Nederland, Duitsland en Rusland. Daarmee maakt Philips zijn belofte waar om digitale technologie in te zetten voor zinvolle innovatie op het gebied van persoonlijke gezondheid en welzijn.

Stel een unieke koffie-ervaring samen
Koffieliefhebbers verlangen vandaag de dag meer koffievarianten en de mogelijkheid om hun kennis van koffierecepten uit te breiden en te delen. De GranBaristo Avanti komt aan deze wensen tegemoet door gebruikers in staat te stellen met behulp van de innovatieve Saeco Avanti-app een scala aan koffievarianten te leren bereiden. Met behulp van een intuïtief instellingspaneel kunnen consumenten hun koffiebereiding nu personaliseren, waardoor de koffie-ervaring nog eenvoudiger en leuker wordt. Bovendien kunnen koffieconnaisseurs hun favoriete creaties delen op sociale media, meedoen aan koffiecursussen via het Saeco Brand Ambassador-programma en handige tips krijgen om het apparaat moeiteloos te onderhouden.

Een doorbraak in koffie-innovatie
De GranBaristo Avanti vormt een doorbraak in innovatie, variëteit en personalisatie op koffiegebied en tilt de koffie-ervaring naar een hoger plan. De revolutionaire koffiezetmodule biedt met meer dan 18 koffie-opties de ultieme variëteit. Van een kleine maar intense ristretto tot een uitgebalanceerde kop filterkoffie of een perfecte cappuccino: consumenten kunnen nu met behulp van hun tablet experimenteren met een scala aan koffiespecialiteiten.

De gebruiksvriendelijke app is via Bluetooth met het apparaat verbonden en zorgt ervoor dat elke gewenste koffievariant binnen handbereik is. Dankzij de nieuwste Thermospeed-technologie kunnen consumenten in een mum van tijd genieten van professioneel gezette koffie die perfect op temperatuur is.

Een exclusief, hoogwaardig koffiezetapparaat in beperkte oplage
Het strakke ontwerp van de GranBaristo Avanti wordt versterkt door een staal- of antracietkleurig exterieur en een nieuw blauw-wit display, waardoor het hoogwaardige, exclusieve uiterlijk nog eens wordt benadrukt. Wereldwijd zijn slechts 500 limited edition GranBaristo Avanti's gemaakt. De apparaten zijn individueel genummerd en slechts voor een beperkte periode verkrijgbaar. Sinds het concept voor het eerst werd getoond op IFA 2013, is er uitgebreid marktonderzoek onder consumenten uitgevoerd. Dat heeft geleid tot verbeteringen aan de gebruikersinterface die de elegante uitstraling van het product completeert.

“Wij zijn er bij Saeco trots op deze unieke koffie-ervaring te kunnen introduceren. De GranBaristo Avanti komt aan de wensen van consumenten tegemoet met een strak apparaat dat meer smaken dan ooit kan bedienen. En dat allemaal in een stijlvol, baanbrekend ontwerp”, aldus Erik Schimmer, marketing manager bij Saeco. “Deze wereldprimeur betekent dat koffieliefhebbers voor het eerst hun tablet kunnen gebruiken om hun passie voor het uitproberen en delen van spannende koffiecreaties uit te leven.”

Philips heeft zich tot doel gesteld innovatie te leveren die ertoe doet voor consumenten. Dat doen we door proposities te ontwikkelen die voldoen aan de wensen van consumenten en die een verschil maken in hun dagelijks leven. Onze digitale innovaties beantwoorden aan de verwachtingen van consumenten en aan hun behoeften aan meer connectiviteit, controle en gemak en een grotere mate aan personalisatie.

De Saeco GranBaristo Avanti HD8768/01 is vanaf november bij Philips erkende verkooppunten te koop voor de adviesprijs van 1699,00 Euro.

Voor meer informatie over Saeco: www.saeco.nl
Saeco GranBaristo Avanti HD7846

Saeco GranBaristo Avanti

GranBaristo Avanti

Saskia Maas
Senior Manager Public Relations, Philips Consumer Lifestyle
Tel: +31 (0)6 53408194
E-mail: saskia.maas@philips.com .

Over Saeco International Group:

Saeco is de toonaangevende ontwerper en producent van espresso apparaten voor thuis en professioneel gebruik. Saeco vervaardigt tevens retailmachines voro warme en koude dranken en snacks. Het bedrijf werd in 1981 opgericht in Italië en is gevestigd in Gaggio Montano (Italië) en in Roemenië. Saeco heeft rond de 1.500 werknemers in dienst en produceert in 3 fabrieken 1,5 miljoen machines per jaar. De espresso apparaten worden onder de merknamen Saeco en Gaggia op de markt gebracht. In juli 2009 werd Saeco International Group S.p.A. door Koninklijke Philips N.V. overgenomen..

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2013 een omzet van EUR 23.3 miljard – wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.  .