Philips en Humanitas zetten zich samen in tegen eenzaamheid tijdens Eindhovense editie van de Langste Eettafel van Nederland

september 16, 2014

Eindhoven – Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) heeft vandaag bekendgemaakt dat het Humanitas ondersteunt tijdens de landelijke Week tegen Eenzaamheid (25 september t/m 4 oktober). Steeds meer mensen in Nederland voelen zich eenzaam1. Philips zet zich graag in hier iets aan te doen. In het hoofdkantoor van Philips Benelux in Eindhoven krijgen 100 gasten daarom op donderdag 25 september een uitgebreid driegangenmenu geserveerd door een flinke groep vrijwilligers van Philips.

De Langste Eettafel Eindhoven wordt opgeluisterd door de eigen Philips-kok Martin Senders. Hij zorgt voor vermaak met demonstraties van de laatste kookinnovaties voor in de keuken.

Vind je het leuk om eens samen met anderen een driegangendiner te gebruiken? Geef je dan uiterlijk 19 september 2014 op bij Humanitas, via telefoon 040 -20 65 350.

Tijdens de Week tegen Eenzaamheid, die dit jaar voor de vierde keer wordt georganiseerd door Humanitas, vinden door het hele land activiteiten plaats waaraan iedereen kan deelnemen. De activiteiten staan in het teken van het ontmoeten van anderen. De Langste Eettafel van Nederland is een van de onderdelen. Iedereen kan een eettafel organiseren. Dat kan thuis maar ook op het werk, bij de sportclub, in de straat of in een buurthuis. De tafels worden digitaal met elkaar verbonden en vormen zo de Langste Eettafel van Nederland. De totale lengte van de eettafel is inmiddels circa 2,5 kilometer. Het streven is om een tafel met 20.000 gasten te halen.

“Eenzaamheid is een groter wordend maatschappelijk probleem”, vertelt Dick Bogers, bestuursvoorzitter van Humanitas Eindhoven. “Zeker in een samenleving die vergrijst en steeds individualistischer wordt. Sociale interactie is belangrijk om je goed voelen en gezond te zijn. Samen eten is een makkelijke en leuke manier om nieuwe mensen te ontmoeten of elkaar beter te leren kennen. We zijn bijzonder verheugd dat Philips zich dit jaar als partner bij ons initiatief aansluit.”

Met de deelname aan de Week tegen Eenzaamheid wil Philips zijn maatschappelijke betrokkenheid laten zien. “We staan als organisatie midden in de samenleving”, zegt Henk Valk, CEO van Philips Healthcare Benelux. “We willen mensen helpen gezond en goed te leven. Dat doen we niet alleen met onze innovaties, maar ook op andere manieren zoals het stimuleren van sociale betrokkenheid. Het meedoen aan de Langste Eettafel van Nederland in samenwerking met Humanitas biedt hiervoor een mooie gelegenheid.”

Het diner bij Philips is op 25 september van 17.00 tot 19.00 uur. Reserveren: Humanitas Eindhoven, telefoon 040 20 65 350.

Het diner wordt mogelijk gemaakt door een grote groep vrijwilligers van Philips, maar ook van andere organisaties, waaronder Trigion, Meta, Eurest Catering en Johnson Controls.

Meer informatie: www.samentegeneenzaamheid.nl en www.humanitaseindhoven.nl

1 Onderzoek van onderzoeksbureau Motivaction. Een groeiende groep Nederlanders zegt zich vaak eenzaam te voelen. In 2001 gaf 5 procent dit aan, nu is dat percentage toegenomen tot 15 procent. Dat zijn 1,7 miljoen Nederlanders – medio 2012.

U kunt ook contact opnemen met:

Joost Maltha

Philips Benelux
E-mail : joost.maltha@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2013 een omzet van EUR 23.3 miljard – wereldwijd circa 112.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.  .