Philips introduceert nieuwste 'digitale' consumentenproducten op de IFA in Berlijn

september 4, 2014

Berlijn, Duitsland – Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) presenteert dit jaar op de Internationale Funkausstellung (IFA), die van 5 tot 10 september plaatsvindt in Berlijn, een reeks digitale consumentenapparaten en applicaties in alle productcategorieën.

“Digitale technologieën bieden nieuwe en krachtige manieren om meer voor consumenten te betekenen en meer waarde te bieden”, aldus Pieter Nota, CEO van Philips Consumer Lifestyle. “Consumenten willen hun persoonlijke gezondheid en welzijn in de hand hebben. Daarom zijn ze op zoek naar en verwachten ze apparatuur en diensten die aanpasbaar zijn aan hun eigen omstandigheden en die slimme functies bieden. Philips speelt daarop in door apparatuur met netwerkfunctionaliteit en apps te bieden die daadwerkelijk een verschil maken in het leven van mensen.”

Apparatuur met netwerkfunctionaliteit

• Inwoners van grote steden en mensen met allergieën en luchtwegklachten willen iets kunnen doen aan de luchtkwaliteit in hun woonruimte. Met de Philips Smart Air Purifier kunnen mensen via hun smartphone de actuele luchtkwaliteit bijhouden en aanpassen.
  • Met de Philips Avent uGrow Smart Baby Monitor met SafeConnect Technology zijn ouders altijd bij hun baby in de buurt, waarbij ze erop kunnen vertrouwen dat ze de meest betrouwbare, stabiele en veilige verbinding gebruiken.
  • Saeco GranBaristo Avanti is het eerste hoogwaardige volautomatische koffiezetapparaat met netwerkfunctionaliteit. De gebruiker kan via een tablet aangeven welke koffievariant het apparaat moet maken en daarnaast kennis over koffierecepten opdoen en delen.
  • De nieuwste aanwinst in de Hue-serie is Hue Beyond. Dit systeem heeft twee aparte lichtbronnen die – bediend via de app – samenwerken om gelijktijdig voor sfeerverlichting en functioneel wit licht te zorgen.

Slimme apps
  • De Philips Grooming-app geeft persoonlijk afgestemde scheer- en verzorgingsadviezen en is bedoeld om mannen te helpen en zelfvertrouwen te geven bij het stylen. In combinatie met de Philips Shaver 9000-serie en onze verzorgingsproducten beleven mannen een optimale scheerervaring.
  • De app Philips Sonicare for Kids Brush Busters helpt ouders om kinderen al van jongs af aan een goede mondhygiëne bij te brengen. Deze app zorgt voor een spelelement en maakt tandenpoetsen zo effectiever en leuker.
  • De Philips Airfryer-app inspireert thuiskoks met een reeks gezonde recepten en bereidingsinstructies. Dankzij de 'Rapid Air'-technologie bevatten gerechten die met de Philips Airfryer zijn bereid tot 80% minder vet, waardoor gezinnen een gezondere maaltijd op tafel kunnen zetten.
  • Voor mensen met chronische of acute pijnklachten biedt de app Philips BlueTouch and PulseRelief de mogelijkheid om hun eigen manier van pijnverlichting te kiezen, waarmee mensen worden gestimuleerd tot een actiever leven.

Afgezien van de digitale innovaties voor consumenten zijn op de IFA ook de nieuwste Philips-producten te zien op het gebied van persoonlijk welzijn en gezond wonen.

TP Vision toont de nieuwste Philips-televisies en WOOX Innovations presenteert innovaties op het gebied van audio en Home Entertainment.

Philips op de IFA
De persconferentie van Philips vindt plaats op 4 september om 12.00 uur in Hal 22. Deze is live te volgen via Philips' YouTube-kanaal en op www.ifa.philips.com. Pieter Nota, CEO van Philips Consumer Lifestyle, krijgt daarbij gezelschap van Wiebo Vaartjes van WOOX Innovations en Nico Vernieuwe van TP Vision.

Voor meer informatie over de nieuwste Philips-innovaties op IFA 2014 kunt u terecht op www.ifa.philips.com. Volg Philips op Twitter @Philips_IFA of gebruik de hashtag #PhilipsIFA. Philips is eveneens te volgen via Philips Vine, Instagram, Google+ en YouTube.

Saskia Maas
Senior Manager Public Relations, Philips Consumer Lifestyle
E-mail: saskia.maas@philips.com
Tel: +31 (0)6 53408194.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2013 een omzet van EUR 23.3 miljard – wereldwijd circa 112.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.