Philips AVENT viert 30-jarig bestaan met lancering nieuwe innovaties

augustus 25, 2014

Eindhoven – 2014 is een bijzonder jaar voor Philips AVENT, omdat we dit jaar ons 30‑jarig bestaan vieren. Bij de oprichting in 1984 werd de eerste Philips AVENT voedingsfles ter wereld op de markt gebracht die darmkrampjes ('koliek') tegenging. De voedingsfles vond over de hele wereld navolging. Daarna volgden vele innovaties die ouders hebben geholpen om hun baby de beste start in hun leven te geven.

Al 30 jaar lang werkt Philips AVENT nauw samen met zorgverleners en moeders bij de ontwikkeling van een uitgebreid aanbod van ‘eerste’ producten. Hierdoor hebben we de meest kostbare momenten met nieuwe ouders mogen delen, zoals het even controleren of de baby nog rustig ligt te slapen met de Philips AVENT digitale videobabyfoon. Bij elke nieuwe innovatie wordt op de kleinste details gelet. De vorm van de brede speen van onze Natural-voedingsfles lijkt op die van een borst en maakt het gemakkelijker om borst- en flesvoeding te combineren.

In september introduceren we een unieke mini-fopspeen. De mini fopspeen is afgestemd op de ontwikkeling van de mond in de eerste weken en heeft een extra klein, lichtgewicht schildje dat perfect aansluit zonder de neus van de baby te irriteren, evenals een zuiggedeelte van zachte silicone.

De 'Anti-lek'-tuitbeker van Philips AVENT heeft een speciaal vacuümventiel dat alleen vloeistof doorlaat tijdens het drinken en daardoor lekvrij is. Zo kunt u uw kleine effectief begeleiden bij de eerste slokjes zonder te knoeien of het nu thuis is of in de auto of op familiebezoek.

Dankzij de slimme vormgeving is de 'Anti-lek'-tuitbeker gemakkelijk te hanteren en gaat het drinken automatisch goed door de schuine, naast het midden geplaatste tuit, waardoor het hoofdje van uw kind niet zo ver achterover hoeft. Daar krijgt uw kind zelfvertrouwen van. De zachte handgrepen bieden een comfortabele grip en zijn ideaal voor kleine handjes.

De nieuwe Philips AVENT flesverwarmer, waarmee moedermelk veilig en uiterst eenvoudig kan worden opgewarmd, is de nieuwste aanwinst in de serie flesverwarmers van Philips AVENT. De flesverwarmer is uitgerust met geavanceerde opwarmtechnologie die gebruikmaakt van een waterreservoir om de moedermelk geleidelijk en gelijkmatig op te warmen. De melk wordt tijdens het opwarmen door elkaar geschud om te voorkomen dat de hitte ongelijkmatig wordt verdeeld. Omdat het water in het reservoir van de flesverwarmer nooit warmer wordt dan 40°C, blijft de kwaliteit van uw melk altijd gehandhaafd om uw baby een gezonde, prettige en bevredigende voeding te geven.

“Het voelt als de dag van gisteren dat ik bij het team van Philips AVENT kwam. Ik had me geen gemotiveerdere groep mensen met meer kennis kunnen wensen. We zijn allemaal enorm trots op het 30-jarig bestaan van Philips AVENT en kijken uit naar de toekomst”, aldus Aliette van der Wal, Category Leader bij Philips AVENT. “Ik ben zelf moeder en besef dus als geen ander hoe belangrijk het is om zeker te weten dat alles goed gaat met je kindje. Ik weet dat Philips AVENT er alles aan doet om nieuwe ouders dit vertrouwen te geven in een tijd waarin ze daar veel behoefte aan hebben.”

Philips AVENT heeft de belangen van moeders en baby's altijd op de voorgrond gesteld en is een betrouwbare partner voor de complete periode van zwangerschap tot op de speelplaats. Of een moeder nu in verwachting is van haar eerste kindje of net moeder is geworden: Philips AVENT begrijpt als geen ander hoe belangrijk het voor hen is om vanaf het begin de beste keuzes voor haar baby te maken.

En dat het de kleinste dingen zijn die voor ouders een groot verschil kunnen maken. Daarom besteden we zoveel aandacht aan zelfs de allerkleinste details van babyverzorging en –voeding tot veiligheid. Van de voeding met de zo waardevolle moedermelk tot het tot rust brengen van een huilerige baby: Philips AVENT staat voor ouders klaar om hen te helpen hun baby de beste start in het leven te geven.

Philips AVENT ziet uit naar de volgende 30 jaar en hoopt dat jonge moeders en vaders ook in de toekomst op onze producten zullen blijven vertrouwen.

De nieuwe Philips AVENT Mini-fopspeen is vanaf september 2014 verkrijgbaar in enkele verpakking met een adviesverkoopprijs van € 4,99 en in duo-verpakking met een adviesverkoopprijs van € 7,99.

De nieuwe collectie 'Anti-lek'-tuitbekers van Philips AVENT in de kleuren roze, blauw en zwart is vanaf September in de winkel verkrijgbaar.

Adviesverkoopprijzen:
6m+ / 200ml beker voor €8,99,
12m+ / 260ml beker voor €9,99
18m+ / 340ml beker voor €10,99

De nieuwe flessenverwarmer van Philips AVENT is vanaf September in de winkel verkrijgbaar voor een adviesverkoopprijs van € 64,99.

Kijk op Philips AVENT voor meer informatie over ons productaanbod of ga naar Facebook om ons 30-jarig bestaan mee te vieren.

Philips AVENT mini-fopspeen

Philips AVENT flesverwarmer

Nieuwe serie antilektuitbekers met speciale handvatten voor meer grip

Philips AVENT 'Anti-lek'-tuitbeker

Saskia Maas
Senior Manager Public Relations, Philips Consumer Lifestyle
E-mail: saskia.maas@philips.com
Tel: +31 (0)6 53408194.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2013 een omzet van EUR 23.3 miljard – wereldwijd circa 112.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.  .