Philips lanceert Mission Eureka, innovatief familiespel over 100 jaar Philips uitvindingen

juni 11, 2014

Vandaag is Mission Eureka, het interactieve Philips Research avontuur voor kinderen en volwassenen in het Philips museum, feestelijk gelanceerd. Gebaseerd op belangrijke Philips uitvindingen door de jaren heen biedt het innovatieve familiespel een ontdekkingstocht op zoek naar de techniek achter deze innovaties. Hoe werkt een lamp, wat doet röntgenstraling en wat houdt opereren zonder snijden in?

Drie teams -bestaande uit de familie Philips, de voetbalfamilie Van de Kerkhof/ Ooijer en de familie van Luca Janssen, winnaar van Ontdekfabrieks ‘Jouw Slimste Idee’-verkiezing- speelden deze middag als eersten het innovatieve familiespel.

100 jaar Philips uitvindingen
Dit jaar viert van Philips Research zijn honderdste verjaardag. Sinds de ontwikkeling van de eerste gloeilamp richt de onderneming zich op zinvolle innovaties, zoals technologieën die de gezondheidszorg betaalbaarder en toegankelijker maken, energiezuinige LED verlichtingsoplossingen die bijdragen aan het welzijn van mensen en de wereld duurzamer maken, en lokaal relevante consumentenproducten en -diensten.

Philips Research tekent ook samen met Philips museum en Northern Light voor het concept en de productie van Mission Eureka. John Bell, hoofd strategie en business development Philips Research: “Nieuwsgierig zijn naar hoe dingen werken is een uitstekende eigenschap van uitvinders. Als je succesvol bent in Mission Eureka, dan ben je wellicht net als veel uitvinders bij Philips Research iemand die nieuwe innovaties zal bedenken die het leven van mensen gaan verbeteren.”

Mission Eureka
Mission Eureka is een interactief avontuur voor iedereen vanaf 8 jaar. Je speelt het spel samen in een groepje van 2, 3 of 4 personen. Het team krijgt zogenaamde challenges, uitdagingen, die ze moeten aangaan zoals echte onderzoekers dat doen. Samen met het team, kom je erachter hoe bijvoorbeeld led-licht werkt en wat röntgen doet. Op diverse plekken in het Philips museum maakt de iPad connectie met een speltafel en start er een interactief groepsspel met kennisvragen, puzzels en opdrachten. Maar teamleden kunnen ook tegen elkaar strijden. Mission Eureka is uniek door deze groepspellen, waarin je soms zelfs met z’n vieren tegelijk op de iPad speelt. Met Mission Eureka ontdek je de uitvinder in jezelf.

Meer informatie
Informatie over het innovatieve familiespel Mission Eureka in het Philips museum vind je op www.philips-museum.com. Je vindt naast een korte introductiefilm van Mission Eureka op de website ook praktische informatie over openingstijden, toegangsprijzen en parkeermogelijkheden.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

Mark Grispen
Manager communications Philips museum
Tel: +31 6 217 016 07, E-mail: mark.grispen@philips.com

Over Philips museum

Het Philips museum is het museum van Koninklijke Philips N.V.. Gevestigd in de eerste gloeilampenfabriek van Philips in het centrum van Eindhoven. De tentoonstelling in het museum neemt de bezoekers mee op de reis door het Philips verhaal. Een verhaal over innovaties en ambitieus ondernemerschap. Vanaf de start van de onderneming in 1891 tot en met de innovaties van morgen. Meer informatie is te vinden op: www.philips-museum.com.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2013 een omzet van EUR 23.3 miljard – wereldwijd circa 112.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.