Philips museum lanceert 11 juni Mission Eureka, innovatief familiespel over 100 jaar Philips uitvindingen

mei 20, 2014

Eindhoven - Hoe werkt een lamp, wat doet röntgenstraling en wie heeft de televisie uitgevonden? In het Philips museum kunnen kinderen en volwassenen vanaf 12 juni een Philips Research-avontuur beleven omdat Philips Research 100 jaar bestaat. Het familiespel, ‘Mission Eureka’, wordt gespeeld op een iPad en leidt bezoekers langs talloze innovaties. De teams kruipen in de huid van een onderzoeker en doen acht challenges. Iedereen vanaf 8 jaar kan Mission Eureka spelen.

Op woensdagmiddag 11 juni vindt de officiёle lancering van Mission Eureka plaats. Drie bekende families spelen dan als eerste het spel. Gebaseerd op belangrijke Philips uitvindingen door de jaren heen biedt het spel kinderen en volwassenen een interactieve ontdekkingstocht op zoek naar de techniek achter deze innovaties.

Het spel

Met Mission Eureka ontdek je de uitvinder in jezelf. Het is een interactief avontuur voor iedereen vanaf 8 jaar. Je speelt het samen in een groepje van 2, 3 of 4 personen. Op diverse plekken in het Philips museum maakt de iPad connectie met een speltafel en start er een interactief groepsspel met kennisvragen, puzzels en spellen. Het team krijgt zogenaamde challenges, uitdagingen, die ze moeten aangaan zoals echte onderzoekers dat doen. Samen met het team, kom je erachter hoe bijvoorbeeld led-licht werkt en wat röntgen doet. Maar teamleden kunnen ook tegen elkaar strijden. Mission Eureka is uniek door deze groepspellen, waarin je soms zelfs met z’n vieren tegelijk op de iPad speelt. Daarnaast maakt het gebruik van de innovatieve iBeacon technologie, waarmee de iPad automatisch de spellocatie herkent en de groepsspellen op bijzondere wijze direct van start gaan.

Mission Eureka duurt ongeveer 60 minuten en is beschikbaar in het Nederlands en Engels. De iPad is te huur aan de balie van het Philips museum voor €10 per team. Voor het concept en de productie tekent het Philips museum in samenwerking met Philips Research en Northern Light.

Meer informatie

Informatie over de iPadtour in het Philips museum vind je op www.philips-museum.com. Ook vind je hier praktische informatie over openingstijden, toegangsprijzen en parkeermogelijkheden.

Mark Grispen
Manager communications Philips museum

E-mail: mark.grispen@philips.com

Over Philips museum

Het Philips museum is het museum van Koninklijke Philips N.V.. Gevestigd in de eerste gloeilampenfabriek van Philips in het centrum van Eindhoven. De tentoonstelling in het museum neemt de bezoekers mee op de reis door het Philips verhaal. Een verhaal over innovaties en ambitieus ondernemerschap. Vanaf de start van de onderneming in 1891 tot en met de innovaties van morgen. Meer informatie is te vinden op: www.philips-museum.com.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips – met in 2013 een omzet van EUR 23.3 miljard – wereldwijd circa 112.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft leiderschapsposities op het gebied van de cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen; daarnaast op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum..